AneKS Skrevet 16. november 2020 #1 Skrevet 16. november 2020 Hei! Jeg trenger hjelp med å finne en bedrift og varemerke til denne oppgaven: «Velg et varemerke til en bedrift og lag scenario for utviklingen av varemerket eller bedriften for 10 år fremover. Det skal brukes teoretiske verktøy som finnes i pensum - bøkene og kursmaterialer. Scenario-metodikken skal benyttes. Oppgaven skal utformes som akademisk tekst med akademisk struktur.» Helst et norsk firma/varemerke eller som har en avdeling i Norge som jeg kan fokusere på. Noen forslag?
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #3 Skrevet 16. november 2020 Det er en norsk toalett fabrikk Anonymkode: 324db...f92 1
Druid Skrevet 16. november 2020 #4 Skrevet 16. november 2020 9 minutter siden, AneKS skrev: Hei! Jeg trenger hjelp med å finne en bedrift og varemerke til denne oppgaven: «Velg et varemerke til en bedrift og lag scenario for utviklingen av varemerket eller bedriften for 10 år fremover. Det skal brukes teoretiske verktøy som finnes i pensum - bøkene og kursmaterialer. Scenario-metodikken skal benyttes. Oppgaven skal utformes som akademisk tekst med akademisk struktur.» Helst et norsk firma/varemerke eller som har en avdeling i Norge som jeg kan fokusere på. Noen forslag? Ok, det er veldig vanskelig, når man ikke vet ambisjonsnivået og vinklingen din. «Hvordan utvikler du deg videre når du har ett teknologibaserte eller varespesifikt varemerke?» Cinderella og Friele. ”Hvordan skaper du og utvikler en markedsposisjon?” Rema 1000, Eldorado og Folkets. «Hvordan skaper du og utvikler en markedsidentitet?» Kiwi og Meny. «Hvordan skaper du og vedlikeholder en nasjonal markedsidentitet?» Bjørklund, sylvsmio. 1
AneKS Skrevet 17. november 2020 Forfatter #5 Skrevet 17. november 2020 15 timer siden, Druid skrev: Ok, det er veldig vanskelig, når man ikke vet ambisjonsnivået og vinklingen din. «Hvordan utvikler du deg videre når du har ett teknologibaserte eller varespesifikt varemerke?» Cinderella og Friele. ”Hvordan skaper du og utvikler en markedsposisjon?” Rema 1000, Eldorado og Folkets. «Hvordan skaper du og utvikler en markedsidentitet?» Kiwi og Meny. «Hvordan skaper du og vedlikeholder en nasjonal markedsidentitet?» Bjørklund, sylvsmio. Skal være på maks 12 sider inkl forside og innholdsfortegnelse. Så ikke alt for avansert. Tror det er lettest med en minst mulig bedrift, men fremdeles en jeg kan finne mye info om. For eksempel varemerket Northug, eller Latter i Oslo. Og et hovedfokus som også er litt snevert muligens? Jeg har tenkt på ett tema om en bedrift eller kjendis som har noen veldig lojale følgere/kunder men samtidig mange som er «i mot» dem og da vil gå ut av sin veg for å ikke støtte dem, for eksempel Kari Jaquesson eller Resett.no, og kanskje se om jeg finner noen studier om slike bedrifter/varemerker som endrer seg og blir mer allmenn akseptert. Tror dere det kan være noe?
AneKS Skrevet 17. november 2020 Forfatter #6 Skrevet 17. november 2020 Har også tenkt på å finne en bedrift eller varemerke som har vert i hardt vær nylig, og hvordan de kan komme seg ut av det.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #7 Skrevet 17. november 2020 Jeg ville fokusert på noe som åpenbart MÅ endres i løpet av de neste 10 årene. Feks at bedrifter må bli grønnere/mer miljøvennlige, teknologi el.l Anonymkode: 27a9c...e09
Mistyen Skrevet 17. november 2020 #8 Skrevet 17. november 2020 1 time siden, AneKS skrev: Har også tenkt på å finne en bedrift eller varemerke som har vert i hardt vær nylig, og hvordan de kan komme seg ut av det. XXL?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #9 Skrevet 17. november 2020 1 time siden, AneKS skrev: Har også tenkt på å finne en bedrift eller varemerke som har vert i hardt vær nylig, og hvordan de kan komme seg ut av det. Northug? 😅 Har jo Thug sportsmerke. Anonymkode: 18832...e6a
AneKS Skrevet 17. november 2020 Forfatter #10 Skrevet 17. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville fokusert på noe som åpenbart MÅ endres i løpet av de neste 10 årene. Feks at bedrifter må bli grønnere/mer miljøvennlige, teknologi el.l Anonymkode: 27a9c...e09 Har tenkt på det med miljøvennlig, men frykter det er vanskeligere å imponere læreren? Ettersom de sannsynligvis har lest mange caser om det før, og kan mye om det temaet.. Men på den andre siden er det nok lett å finne mye forskning rundt det temaet som jeg kan dra inn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå