AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #1 Skrevet 16. november 2020 Har bodd på Østlandet mange år. Har en jobb jeg trives godt i, men kjenner jeg savner familie og venner som bor i Midt-Norge:/ Hva gjorde du i overgangen? Da mtp bosted, få ny jobb og alt det styret. Bodde du hos en venn før du fant eget sted og landet jobb først f.eks? Syns kabalen virker så vanskelig nå. For vil gjerne ha inntekt og bosted på plass raskest mulig om jeg flytter oppover igjen. Og hva med jobbintervju?? Ah! Anonymkode: b4e1c...f03
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #2 Skrevet 16. november 2020 Jeg har vært gjennom en slik prosess. Vi begynte med å søke jobber og legge huset ut for salg. Kikka samtidig etter nye boliger dit vi skulle flytte. Da vi hadde solgt huset og fått nye jobber, kjøpte vi også nytt hus. Vi hadde dårlig tid på å finne nytt hus så vi endte opp med å betale langt mer enn vi burde gjort. Lurt å ha en plan B som å bo hos en venn etc hvis du ikke finner deg et sted å bo rimelig raskt. 😊 Anonymkode: cb888...473
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #3 Skrevet 16. november 2020 Søk jobber nå som de fleste intervjuer er digitalt Anonymkode: e0bac...cd9
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #4 Skrevet 16. november 2020 Startet med å se etter interessante jobber, søkte, fikk jobb og deretter kjøpte bolig Anonymkode: a2b50...e69
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #5 Skrevet 17. november 2020 Takk for gode innspill😊 Prosessen virker så mye større nå enn da jeg var yngre..Før så hoppet jeg bare i det TS Anonymkode: b4e1c...f03
Aranciata Skrevet 17. november 2020 #6 Skrevet 17. november 2020 13 hours ago, AnonymBruker said: Takk for gode innspill😊 Prosessen virker så mye større nå enn da jeg var yngre..Før så hoppet jeg bare i det TS Anonymkode: b4e1c...f03 Det skjønner jeg godt! Selv gjorde jeg det ikke akkurat på den tryggeste måten: jeg sa opp daværende jobb og flyttet hjem først, uten å ha jobb eller bolig. Bodde hos familie noen måneder, og fikk veldig fort et litt kjedelig men helt OK vikariat som jeg hadde frem til jeg fikk en annen jobb innenfor mitt fagfelt. Gikk akkurat seks måneder fra jeg flyttet til jeg begynte i den jobben, men følte meg heldig som hadde vikariatet i mellomtiden. For meg gikk det helt fint men jeg skjønner at dette er mye vanskeligere om man har familie/barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå