Gå til innhold

Flytte og bytte jobb? Hvordan var din prosess?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bodd på Østlandet mange år. Har en jobb jeg trives godt i, men kjenner jeg savner familie og venner som bor i Midt-Norge:/ 
Hva gjorde du i overgangen? Da mtp bosted, få ny jobb og alt det styret. Bodde du hos en venn før du fant eget sted og landet jobb først f.eks? Syns kabalen virker så vanskelig nå. For vil gjerne ha inntekt og bosted på plass raskest mulig om jeg flytter oppover igjen. Og hva med jobbintervju?? Ah!

Anonymkode: b4e1c...f03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært gjennom en slik prosess. Vi begynte med å søke jobber og legge huset ut for salg. Kikka samtidig etter nye boliger dit vi skulle flytte. Da vi hadde solgt huset og fått nye jobber, kjøpte vi også nytt hus. Vi hadde dårlig tid på å finne nytt hus så vi endte opp med å betale langt mer enn vi burde gjort. Lurt å ha en plan B som å bo hos en venn etc hvis du ikke finner deg et sted å bo rimelig raskt. 😊

Anonymkode: cb888...473

Skrevet

Søk jobber nå som de fleste intervjuer er digitalt

Anonymkode: e0bac...cd9

Skrevet

Startet med å se etter interessante jobber, søkte, fikk jobb og deretter kjøpte bolig :) 

Anonymkode: a2b50...e69

Skrevet

Takk for gode innspill😊 Prosessen virker så mye større nå enn da jeg var yngre..Før så hoppet jeg bare i det

TS

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for gode innspill😊 Prosessen virker så mye større nå enn da jeg var yngre..Før så hoppet jeg bare i det

TS

Det skjønner jeg godt! Selv gjorde jeg det ikke akkurat på den tryggeste måten: jeg sa opp daværende jobb og flyttet hjem først, uten å ha jobb eller bolig. Bodde hos familie noen måneder, og fikk veldig fort et litt kjedelig men helt OK vikariat som jeg hadde frem til jeg fikk en annen jobb innenfor mitt fagfelt. Gikk akkurat seks måneder fra jeg flyttet til jeg begynte i den jobben, men følte meg heldig som hadde vikariatet i mellomtiden. For meg gikk det helt fint men jeg skjønner at dette er mye vanskeligere om man har familie/barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...