AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #1 Skrevet 16. november 2020 dere som driver for dere selv; hvor mye «gratisarbeid» finner dere dere i? jeg er innkalt på et 4.møte for et lite deltidsoppdrag som starter neste år🤷♀️når jeg legger det sammen med alle andre møter, befaringer etc jeg er på ukentlig så mister jeg helt motivasjonen😭😭😭jeg tjener skikkelig dårlig, og vurderer å gi meg. hovedproblemet er at jeg har for dårlig helse til full jobb hos en arbeidsgiver. sprer heller jobb på 6 dager i uken😏men er så demotivert...uff vet ikke hva jeg vil; måtte bare få det ut. og kanskje få noen mestringstips fra andre som opplever lignende. er det mange faste ansatte som også har lignende problem?? Anonymkode: a32c7...5bf
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #2 Skrevet 16. november 2020 Jeg driver for meg selv for å unngå nettopp slikt som dette. Er avhengig av å stort sett gjøre det jeg skal når det passer meg, innenfor rimelig slakke grenser. Anonymkode: 4bfaa...de3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #3 Skrevet 16. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg driver for meg selv for å unngå nettopp slikt som dette. Er avhengig av å stort sett gjøre det jeg skal når det passer meg, innenfor rimelig slakke grenser. Anonymkode: 4bfaa...de3 har du mange kunder? jeg har mange små oppdrag og en fast ansatt. antar jeg hadde taklet «gratisarbeidet» bedre om jeg var frisk, men det suger livskitten ut av meg. og sitter et par timer i tlf kø for dagen; være seg skatteetaten, altinn, eller whatever. uff er bare så lei🙈😌og tjener veldig lite. Anonymkode: a32c7...5bf
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #4 Skrevet 16. november 2020 Det er bl.a derfor selvstendige fakturerer mye mer pr. time enn de ville tjent som ansatt. Lett å la seg lure der. Anonymkode: 13f91...0be
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #5 Skrevet 16. november 2020 Når det gjelder å jobbe gratis så føler jeg meg ganske ferdig med det. Jeg kan jobbe billig dersom det er noe jeg har stor interesse av. Jeg prøver også å bli bedre på å forhandle meg til bedre lønn. Fagforbundet mitt har hjulpet meg litt med det. Men jeg føler meg også litt fersk så jeg tenker at erfaring er gull, og da er det greit å jobbe litt billigere, men man må jo ha i bakbodet at man skal leve av det også. Anonymkode: d0d66...988
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #6 Skrevet 16. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er bl.a derfor selvstendige fakturerer mye mer pr. time enn de ville tjent som ansatt. Lett å la seg lure der. Anonymkode: 13f91...0be jeg ligger prismessig over konkurrentene, men siden det meste går ut i lønn og driftskostnader blir det ikke særlig overskudd. og å utøve kundeservice for ørten kunder er seriøst i overkant😖 Anonymkode: a32c7...5bf
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #7 Skrevet 16. november 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bl.a derfor selvstendige fakturerer mye mer pr. time enn de ville tjent som ansatt. Lett å la seg lure der. Anonymkode: 13f91...0be Bedrifter foretrekker ofte at folk fakturerer istedenfor å ansette dem. Man har mye mindre rettigheter når man ikke er fast ansatt også. Anonymkode: d0d66...988
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå