Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei "venninne" som snart holder på å gå meg på nervene. Hun er altfor intens, og tar kontakt med meg flere ganger i uken ang. ting som i hovedsak angår henne selv. Spørsmål om hva hun bør gjøre vedr. studier og huskjøp, som er nåtidens brennende tema i livet. Jeg diskuterer gjerne dette med venner, misforstå meg rett, men hun sender meg videoklipp i fra alle visninger hun går på og spør meg i etterkant om hva jeg synes. Det er ikke noe som interesserer meg så mye, for å være helt ærlig. Det er mye som foregår i mitt liv også, hvis jeg ikke i tillegg skal bli nedlesset av hva alle andre rundt meg foretar seg til enhver tid.

Det gjengående problemet er at hun ikke klarer å ta noen valg selv, og finnes ikke selvgående. Føler til tider at jeg er moren hennes, en rolle jeg aldri har meldt meg frivillig til å ta. 

Hvordan griper jeg dette an? Har tidligere tatt opp med henne at jeg er travel på min kant, og har ikke mulighet for å slå av en prat flere ganger i uken. Har mange andre venninner jeg også skulle hatt mer tid til, men døgnet strekker ikke til. Sånn er det vel for de fleste. Virker som om hun ikke leser meg, og reflekterer lite over hvor pussig det er at hun alltid tar kontakt og jeg heller sjelden. 

Anonymkode: caf95...77b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da sier du som det er 

"Hei, jeg mener ikke å være frekk, men mye av det du skriver til meg eller prøver og vise meg har jeg ikke noe interesse for, og jeg synes det begynner å bli litt mye for min smak. Jeg har ting i mitt liv som jeg også må fokusere på, og har ikke tid til og svare på ting som jeg ikke viser interesse for."

Er ikke værre en det. 

Dette er noe hun må akseptere, om ikke, så finnes det flere venner der ute.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei "venninne" som snart holder på å gå meg på nervene. Hun er altfor intens, og tar kontakt med meg flere ganger i uken ang. ting som i hovedsak angår henne selv. Spørsmål om hva hun bør gjøre vedr. studier og huskjøp, som er nåtidens brennende tema i livet. Jeg diskuterer gjerne dette med venner, misforstå meg rett, men hun sender meg videoklipp i fra alle visninger hun går på og spør meg i etterkant om hva jeg synes. Det er ikke noe som interesserer meg så mye, for å være helt ærlig. Det er mye som foregår i mitt liv også, hvis jeg ikke i tillegg skal bli nedlesset av hva alle andre rundt meg foretar seg til enhver tid.

Det gjengående problemet er at hun ikke klarer å ta noen valg selv, og finnes ikke selvgående. Føler til tider at jeg er moren hennes, en rolle jeg aldri har meldt meg frivillig til å ta. 

Hvordan griper jeg dette an? Har tidligere tatt opp med henne at jeg er travel på min kant, og har ikke mulighet for å slå av en prat flere ganger i uken. Har mange andre venninner jeg også skulle hatt mer tid til, men døgnet strekker ikke til. Sånn er det vel for de fleste. Virker som om hun ikke leser meg, og reflekterer lite over hvor pussig det er at hun alltid tar kontakt og jeg heller sjelden. 

Anonymkode: caf95...77b

jeg har vært i denne situasjonen i årevis!😭og tatt det opp uten bedring flere ganger. er gått så langt at jeg gidder knapt svare lenger...føler meg ekkel, men ser ikke andre løsninger. jævlig slitsomt med desse uselvstendige menneskene blottet for sosiale antenner😖

Anonymkode: 01c5a...981

• Liker 1
Skrevet

Enkelte mennesker vil bare ikke forstå at noen ikke har samme interesse som de selv, om de så får det inn med teskje. Slike selvsentrerte mennesker har jeg begynt å gradvis kutte ut. 

Bruker lengre og lengre tid på å svare på meldinger. Svarer ikke når de ringer. Etterhvert vil det fase ut. 

Anonymkode: dcf1a...27d

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte mennesker vil bare ikke forstå at noen ikke har samme interesse som de selv, om de så får det inn med teskje. Slike selvsentrerte mennesker har jeg begynt å gradvis kutte ut. 

Bruker lengre og lengre tid på å svare på meldinger. Svarer ikke når de ringer. Etterhvert vil det fase ut. 

Anonymkode: dcf1a...27d

hva svarer du hvis de prøver å «booke» en samtale tre dager i forkant😬

• Liker 1
Skrevet

Du må sette grenser for deg selv. Det er eneste alternativ. Du kan dessverre ikke benytte deg av tankekraft for å få henne til magisk å gjennomgå en total forvandling og bli en helt annen person. Den eneste du kan endre er deg selv. Lær deg å sette grenser, og å stå ved dem. 

Anonymkode: e5e4e...2a9

• Liker 3
Skrevet

Enkelte er så egosentriske at de klarer ikke se ut av seg selv. skjønner godt hun er tafatt da hun ikke får utviklet seg. Klarer ikke utvikle som når hun bare er meg meg.. 

vis normal interesse, men du kan fint la være å svare på alt hun sender. Kan også svare kort. Da vil hun ta hintet.. jo mer su gir jo tar tar hun.. 

Anonymkode: 9e526...157

Skrevet

Her synes jeg du bør si det som det er. Og ta konsekvensene av det. Hun vil mest sannsynlig kutte deg ut, og det er sikkert ikke noe stort tap miste din «venninne»? Forøvrig sender også jeg video om jeg er på visning til mine venner, og setter pris på deres mening i ettertid. Er gla jeg har venner som bryr seg om store valg i livet mitt.

Anonymkode: 044bb...0b3

• Liker 4
Skrevet

Du må nok gi mer tydelig beskjed, og ikke svare henne på alt.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her synes jeg du bør si det som det er. Og ta konsekvensene av det. Hun vil mest sannsynlig kutte deg ut, og det er sikkert ikke noe stort tap miste din «venninne»? Forøvrig sender også jeg video om jeg er på visning til mine venner, og setter pris på deres mening i ettertid. Er gla jeg har venner som bryr seg om store valg i livet mitt.

Anonymkode: 044bb...0b3

men når en person er på visning svært ofte; evt sender ørten linker på husvære du skal vurdere? i tillegg til alt annet blir det voldsomt. jeg hjelper med glede mine venner med viktige livsvalg, men denne personen er helt absurd. glemmer aldi hvor mye bråk det ble en gang hun skulle kjøpe en jakke, og krevde min oppmerksomhet da jeg var midt i en veninnelunsj... begynte å kjefte og beordret meg til å prioritere henne. endte med at jeg skrudde av lyden🤷‍♀️

Skrevet

Jeg har også hatt en sånn venninne i årevis. Hun er ikke nødvendigvis selvopptatt, men trenger bare folk rundt seg 24/7, og vil gjerne snakke på tlf hver enste dag, i flere timer. Jeg har ikke ork til det. Jeg kuttet henne ut en stund, og nå har vi fått kontakt igjen. Men nå snakker vi kanskje en gang annenhver uke, passer meg mye bedre. Jeg trengte bare litt space, og tid til meg selv, og sånn skal jeg fortsette. Jeg har rett og slett bare gjort meg selv mer utilgjengelig, og det har funket.

Anonymkode: a363f...7ae

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også hatt en sånn venninne i årevis. Hun er ikke nødvendigvis selvopptatt, men trenger bare folk rundt seg 24/7, og vil gjerne snakke på tlf hver enste dag, i flere timer. Jeg har ikke ork til det. Jeg kuttet henne ut en stund, og nå har vi fått kontakt igjen. Men nå snakker vi kanskje en gang annenhver uke, passer meg mye bedre. Jeg trengte bare litt space, og tid til meg selv, og sånn skal jeg fortsette. Jeg har rett og slett bare gjort meg selv mer utilgjengelig, og det har funket.

Anonymkode: a363f...7ae

så bra! det har dessverre fungert dårlig for meg😔blir sliten av desse evige»kampene» også.

hater egentlig ghosting, og får uansett ikke space selv om jeg forsøker å være utilgjengelig.

Skrevet

Jeg synes det er trivelig at mine venner deler hva som skjer i livene deres, selv om jeg er opptatt med meg og mitt og hva det deler med meg ikke er så interessant for meg. Jeg vet jo at ikke alt jeg holder på med er så himla interessant for dem heller.

Skrevet
På 18.11.2020 den 10.07, O.G. skrev:

Jeg synes det er trivelig at mine venner deler hva som skjer i livene deres, selv om jeg er opptatt med meg og mitt og hva det deler med meg ikke er så interessant for meg. Jeg vet jo at ikke alt jeg holder på med er så himla interessant for dem heller.

men synes du det er ok å begynne å ta stilling til hvilken type dopapir de kjøper med en gang du står opp? og det siste du gjør før du legger deg er å trygge vedkommende på at h*n er pen?

altså ha kontakt om alt mulig hele dagen? alt fra bagateller til å bygge opp psyken?

• Liker 2
Skrevet
On 11/16/2020 at 5:54 PM, AnonymBruker said:

misforstå meg rett

Hva betyr dette? Mener du «forstå meg rett» eller «ikke misforstå meg»?

Fint om vi skriver korrekt.

Anonymkode: 92e5d...836

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men synes du det er ok å begynne å ta stilling til hvilken type dopapir de kjøper med en gang du står opp? og det siste du gjør før du legger deg er å trygge vedkommende på at h*n er pen?

altså ha kontakt om alt mulig hele dagen? alt fra bagateller til å bygge opp psyken?

Hvorfor tar du telefonen og svarer når hun ringer for sånt?

Skrevet
53 minutter siden, O.G. skrev:

Hvorfor tar du telefonen og svarer når hun ringer for sånt?

jeg tar ikke tlf. men det kommer mengder med sms og snap.

med mye spørsmål som forventer et svar. ja er passe lei.

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg tar ikke tlf. men det kommer mengder med sms og snap.

med mye spørsmål som forventer et svar. ja er passe lei.

Hun fortsetter jo når du svarer på snappene og lignende.....

Skrevet
44 minutter siden, O.G. skrev:

Hun fortsetter jo når du svarer på snappene og lignende.....

jeg venter flere dager før jeg svarer kort...

Skrevet

og mange svarer jeg ikke på i det hele tatt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...