Frøya5 Skrevet 19. november 2020 #61 Skrevet 19. november 2020 9 minutter siden, Atheena skrev: Regjeringen rådfører seg med fagmiljø som sitter på riktig kompetanse så det er ikke basert på mine preferanser. Utdanningsministeren har vært veldig klar på at rødt nivå ikke betyr stengte skoler og det er det god grunn til også. Det er bred enighet om at skolene bør holdes åpne i størst mulig grad. Du skriver veldig mye så orker ikke å svare på alt. Det som er grunnleggende er at jeg ikke deler din oppfatning av at hjemmeskole er bedre enn rødt nivå. Bakgrunnen er at barn og ungdom ønsker å gå på skolen selv med restriksjoner. Det er bedre med litt sosial kontakt enn ingen. Dessuten tror jeg det er umulig å få til et godt nok opplegg for hjemmeskole og oppfølging som vil favne den elevmassen man har i Osloskolen. Elevene som ønsker hjemmeskole forsvinner ikke men det gjør vell ikke de som ønsker å være på skolen på rødt nivå heller? De er det svært mange av. Jeg sitter ikke på noen oversikt over Osloskolen og karantenedager, men ser fra venner og kollegaer med barn på skole at det har vært lite frem til nå. Mine barn har enda ikke måtte være i karantene. I ettermiddag fikk vi beskjed om at et barn i huset var i karantene pga nærkontakt på skolen. Tidligere i uken var storebroren ferdig med sin karantene på samme skole. Det begynner å bli vanskelig å planlegge dagene frem mot jul, for å si det sånn. 1
Fremhevede innlegg