Gå til innhold

Var i den lille småbyen vår i dag, fullt av folk alle steder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har riktignok ikke noe særlig smitte akkurat her. Men med tanke på at det plutselig har oppstått mye smitte flere steder i landet, også i nærheten her, er det litt rart at parkeringen på kjøpesenteret var helt full. Det var mye trafikk, og fulle parkeringsplasser også andre steder. Og det var i 12-tida på dagen.

Men vi har alle fått beskjed om å holde oss mest mulig hjemme. Det skjer ikke her. Så om det oppstår smitte her, så sprer den seg raskt! Folk har visst glemt av at man ikke skal oppholde seg på kjøpesenter. Gjennom vinduene så jeg det var fullt av folk på kafeene i begge etasjer.  

Jeg var ikke innom kjøpesenteret, men innom apotek som ligger ved siden av for å få nødvendig medisin. Der var det ikke kø i det hele tatt, heldigvis!

Jeg unngår kjøpesenter nå, og heldigvis er det få ting jeg må kjøpe der. Nå er det snart julehandel, men det ser ut til at den har startet tidlig her. Var også i sentrum i forrige uke, og da var det også stappfullt på parkeringsplassen. Det ser ikke ut som at folk bryr seg så mye om smitte og pandemi her, og da kan det ramme voldsomt hvis smitte oppstår. Jeg håper det ikke gjør det, og i mellomtiden går jeg ikke på kjøpesenter. 

• Liker 1
  • Opprett ny...