AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #1 Skrevet 16. november 2020 Synes det er så vanskelig å vite hvor langt jeg skal presse meg. Har et barn fra før og dette svangerskapet er mye tyngre enn det første. Føler det er så dårlig grunn å være sliten. Anonymkode: 851f4...ba5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #2 Skrevet 16. november 2020 Sliten er ikke en sykdom, så det er en dårlig grunn ja. Man blir ikke sykemeldt fordi man har barn fra før og det er slitsomt. Far må ta alt av husarbeid og tid med ungen, så kan du hvile. Anonymkode: 66c35...534 15
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #3 Skrevet 16. november 2020 Snakk med legen din, ikke kg Anonymkode: c4474...66e 7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #4 Skrevet 16. november 2020 Var sykemeldt i 6 mnd da jeg var gravid fordi jeg var sliten, i hvertfall ble det ikke funnet noe annet. Var dog sengeliggende de første 3 mnd. Anonymkode: 46c88...b27
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #5 Skrevet 16. november 2020 Jeg er sykemeldt pga utmattelse i svangerskapet. Er så sliten på slutten av en dag at jeg omtrent bare sitter og griner. Lytt til kroppen din, og gjør det som føles riktig ut for deg. Anonymkode: 1cf4f...c5d 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #6 Skrevet 16. november 2020 Det kommer an på om du er utmattet eller sliten. Veldig sliten vil jeg si ikke er grunn til sykemelding, da må barnefaren avlaste deg og dere må prioritere kun de viktigste oppgavene i huset. Hvis du er utmattet kjenner du deg så sliten at du blir dårlig; svimmel, svak, hodepine osv. Anonymkode: cc97b...65e
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #7 Skrevet 16. november 2020 Barnefar har sitt å stri med. Om han skal ta alt med barnet og hjemme frykter jeg han går på en smell. Jeg var nok allerede sliten før svangerskapet. Har slitt med hukommelsen og konsentrasjonen fra før jeg ble gravid. Det var veldig hektisk på jobb en periode frem til starten av november og etter det har jeg nesten ikke klart å gjøre noe på jobb. Bare venter på at arbeidsdagen skal være over og at barnet skal sovne slik jeg kan ligge på sofaen. Ts Anonymkode: 851f4...ba5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #8 Skrevet 16. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barnefar har sitt å stri med. Om han skal ta alt med barnet og hjemme frykter jeg han går på en smell. Jeg var nok allerede sliten før svangerskapet. Har slitt med hukommelsen og konsentrasjonen fra før jeg ble gravid. Det var veldig hektisk på jobb en periode frem til starten av november og etter det har jeg nesten ikke klart å gjøre noe på jobb. Bare venter på at arbeidsdagen skal være over og at barnet skal sovne slik jeg kan ligge på sofaen. Ts Anonymkode: 851f4...ba5 Høres ikke ut som beste tiden å få en til. Anonymkode: 66c35...534 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #9 Skrevet 16. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres ikke ut som beste tiden å få en til. Anonymkode: 66c35...534 Du har nok rett. Vi får adoptere det bort. 🤷♀️ Ts Anonymkode: 851f4...ba5 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #10 Skrevet 16. november 2020 Du skal fungere under fødsel og etter fødsel. Du skal tenke på deg selv og din helse. Er ikke din arbeidsgiver som vil takke deg fordi du sleit deg ut før fødsel. Forstår meg ikke på gravide som ofrer helse og familie pga en jobb. Anonymkode: 05437...48f 12
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #11 Skrevet 16. november 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har nok rett. Vi får adoptere det bort. 🤷♀️ Ts Anonymkode: 851f4...ba5 Det kan jo bli en reell mulighet om du er dårlig etter fødsel. Din mann tåler jo tydeligvis ikke for mye påkjenning, og du selv har heller ikke mye å gå på 🤷♀️ Anonymkode: 66c35...534 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #12 Skrevet 16. november 2020 Hvor langt er du på vei? Anonymkode: 24419...f76
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #13 Skrevet 16. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du skal fungere under fødsel og etter fødsel. Du skal tenke på deg selv og din helse. Er ikke din arbeidsgiver som vil takke deg fordi du sleit deg ut før fødsel. Forstår meg ikke på gravide som ofrer helse og familie pga en jobb. Anonymkode: 05437...48f Det sier svigermor også. Og jeg er selvsagt enig når det gjelder alle andre enn meg selv. Frykter hva andre tenker om meg og slike ting.. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kan jo bli en reell mulighet om du er dårlig etter fødsel. Din mann tåler jo tydeligvis ikke for mye påkjenning, og du selv har heller ikke mye å gå på 🤷♀️ Anonymkode: 66c35...534 Nei, det kan heldigvis ikke bli det. Da har vi familie som hadde ofret både liv og helse for at vi skulle klart oss. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor langt er du på vei? Anonymkode: 24419...f76 Er i uke 29. Ts Anonymkode: 851f4...ba5 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #14 Skrevet 16. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det kan heldigvis ikke bli det. Da har vi familie som hadde ofret både liv og helse for at vi skulle klart oss. Da får denne familien komme på banen nå. Synes ikke sykemelding er innafor fordi din mann ikke klarer å ta mer ansvar. Anonymkode: 66c35...534 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #15 Skrevet 16. november 2020 Folk synes å mene at det man kunne sykemeldt seg for utenom graviditet plutselig ikke teller om det skyldes graviditeten. Ikke hør på den bitre gjengen. Om du har gjort det du kan ellers i livet, og det inkluderer selvfølgelig ikke å bruke nødressursene i familien (vi lever i en velferdsstat), og du fremdeles ikke makter å gjøre annet enn å stirre tomt i skjermen på jobb, så skal du selvfølgelig sykemeldes. Da er du jo per definisjon arbeidsudyktig på grunn av helserelaterte problemer. Anonymkode: 5c695...f2b 8
Flamme Skrevet 16. november 2020 #16 Skrevet 16. november 2020 Sykmeld deg. Ikke hør på alle som er skinnhellige her inne. Vi vet lite om hvilken jobb du har og hvilke utfordringer du har. Kroppen din prøver å si at du bør roe ned i siste trimester. Jobb i hvert fall redusert. Ps: Arbeidsplassen din kan søke til NAV og få tilbake alt av egenmeldingsfravær fra svangerskapet startet og de 16 første dagene du er sykemeldt når plagene er svangerskapsrelatert. Ingen grunn til dårlig samvittighet ovenfor arbeidsgiver. Det er enkelt å få refusjon fra NAV så lenge de søker. 8
Flamme Skrevet 16. november 2020 #17 Skrevet 16. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan jo bli en reell mulighet om du er dårlig etter fødsel. Din mann tåler jo tydeligvis ikke for mye påkjenning, og du selv har heller ikke mye å gå på 🤷♀️ Anonymkode: 66c35...534 Fatter ikke at du gidder å skrive sånt til folk du ikke kjenner. Vi vet ingenting om situasjonen til mannen eller familien. Skam deg Frk. Mamma-politi. Sånne som deg som gjør verden en kjip plass å være. 12
Gjest Albbas Skrevet 17. november 2020 #18 Skrevet 17. november 2020 Hvis det går utover arbeidsevnen din er det på høy tid å ta en prat med legen.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #19 Skrevet 17. november 2020 Dra til legen TS og forklar hvordan du har det. Dere kan ta en dialog på om du bør feks sykemeldes gradert. Sånn du forklarer det nå er du jo ikke 100% arbeidsfør. Du må i tillegg tenke på din egen helse og babyen i magen sin helse. Ikke tenk så mye på andre rundt deg og hva de vil tro, det er sannsynligvis ikke så ofte du er gravid og du må tenke på deg selv og baby akkurat nå. Har du familie og venner som kan stille opp er det ikke noe i veien for å be om hjelp fra dem i tillegg. Du og mannen bør også se på hva dere kan gjøre for at hverdagen skal gå enklere rundt, om det er vaskehjelp, gjøre om på arbeidstider, andre rutiner eller annet. Anonymkode: be773...5ce
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #20 Skrevet 17. november 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan jo bli en reell mulighet om du er dårlig etter fødsel. Din mann tåler jo tydeligvis ikke for mye påkjenning, og du selv har heller ikke mye å gå på 🤷♀️ Anonymkode: 66c35...534 Og ellers har du det bra? Anonymkode: aa535...1db 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå