Gå til innhold

Kan man bygge opp god seksuell kjemi med en partner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er seksuell kjemi mellom to mennesker noe som enten er der eller ikke er der, eller kan man bygge den opp over tid? Hvis man har helt ok sex den første gangen, kan man gjennom å lære hverandre å kjenne få veldig bra sex etter hvert, eller er det dømt til å bare fortsette å være helt ok?

Er det noen som vil dele egne erfaringer med hvordan du og din partner gikk fra helt ok sex til veldig bra sex? Hva gjorde dere, hvordan gikk dere frem? 

Anonymkode: 4e7d8...e6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Den kan faktisk bare rives ned. 

Anonymkode: 9c893...05c

• Liker 1
Skrevet

Går fint det. Er jo ikke alltid det går, men ofte. 

Anonymkode: aab62...783

Skrevet

Stort sett helt umulig. Enten er den der, eller ikke.  

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er seksuell kjemi mellom to mennesker noe som enten er der eller ikke er der, eller kan man bygge den opp over tid? Hvis man har helt ok sex den første gangen, kan man gjennom å lære hverandre å kjenne få veldig bra sex etter hvert, eller er det dømt til å bare fortsette å være helt ok?

Man lærer selvsagt hverandre å kjenne, så sexen blir naturligvis bedre etter hvert som man holder på. Er man ikke kompatibel på soverommet, så er det fordi man egentlig ikke er kompatibel utenfor heller.

• Liker 2
Skrevet

Seksuell kjemi tror jeg enten er der, eller ikke er det, men selve sexen kan en jo jobbe med. Som regel blir den bare bedre og bedre jo mer en blir kjent med hverandres kropper. 

• Liker 2
Skrevet

I starten var vår sex veldig lite interessant, egentlig. Ingen av oss ante hva vi drev med. Vi hadde null peiling. Sexen var - for å si det sånn - ikke noe jeg helt skjønte vitsen med. Jeg likte nærheten, men det var det.

Etterhvert har vi trent sammen, funnet ut hva vi selv og den andre liker, eksperimentert og funnet nye måter å glede hverandre på. 

Sexlivet går selvsagt litt opp og ned, men generelt vil jeg si vi nå har svært god kjemi. 😊

Jeg tror derfor at seksuell kjemi ikke er noe man har / ikke har. Det samme gjelder «seksuelle ferdigheter». Jeg tror begge deler kan utvikles så lenge man har tillit til hverandre, kommuniserer bra og ønsker gjøre hverandre godt. Så hvis jeg ble singel, hadde jeg sett etter viljen til å jobbe med forholdet fremfor om vi var på bølgelengde i senga. 💜

(Men, altså, dette er kun bygd på min egen erfaring.)

• Liker 1
Skrevet

Nei, enten er kjemien der at to blir tiltrukket av hverandre å har deilig sex, man får en følelse av at dette føltes ikke bra ut.. 

Anonymkode: 422a0...960

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg mener at man over tid kan bygge opp en seksuell kjemi gjennom kjennskap, åpenhet og lek. Enkelte vil selvsagt forbli inkompatible.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...