AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #1 Skrevet 16. november 2020 Hei vurderer å søke på jobb som har 50% stillig, jobben er på en matvarebutikk. jeg går studiespesialiseredes. Vil dette bli for mye? Hvor mange timer i uken vil de utgjøre. hvordan jobber du som har 50% stilling? takk! Anonymkode: d938b...93a
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #2 Skrevet 16. november 2020 Jobbet 50% som badevakt, gikk helt fint ettermiddag tirsdag og onsdag og annenhver helg. Anonymkode: a8d81...3f9
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #3 Skrevet 16. november 2020 Det kommer også an på ambisjonsnivået ditt og hvor flink du er faglig. Anonymkode: 6997a...79c
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #4 Skrevet 16. november 2020 Kommer helt an på hvor mye du jobber med skole hjemme og hvor mye tid du trenger. I tillegg må du beregne fritidsaktiviteter, evt. øvelseskjøring hvis du vil ta lappen, og ikke minst det å slappe helt av for deg selv. Jeg er vgs elev. Hadde jobb i fjor, da med ca. 20% stilling (?). Jobba hver lørdag i ca. 7 timer. Gikk veldig fint det, fikk mer overskudd til og med og lærte masse! Men så var det jo lørdag, en dag jeg ellers ikke hatt brukt til noe annet særlig nyttig. Jobber du ukedager er det verre, og da er det etter en lang skoledag. Man er som oftest sliten da, og det å jobbe er ikke det samme som å drive med idrett f.eks., for all del. Du har forpliktelser og må være på hele tiden. Hvis man ikke satser på idretten kan man ha tankene overalt uten at det skal gå utover noen som helst. Du må se an. Hvilket år går du? Programfag? Går du realfag blir det hardt. Se an på økonomien også. Hvis du trenger pengene, kan det hende det er verdt det, men du må sikkert ofre litt av skolearbeidet. Er du villig til det? Spørs jo helt an på hva du skal bli. Om jeg var i din situasjon, hadde jeg takket nei, i og med at jeg har en stabil økonomi hvor foreldrene mine er villige til å finansiere det meste jeg trenger/har lyst på og at jeg går realfag og bruker mye tid på skole. I tillegg trenger jeg gode karakterer for studiene jeg vil inn på. Kunne ikke tenkt meg en jobb flere ganger etter skolen, men gjerne en i helgene. Anonymkode: bc82b...37c
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #5 Skrevet 16. november 2020 Rekker du å komme deg fra skolen og til jobben i tide? Det var mitt hovedproblem da jeg gikk på VGS, for skolen sluttet 16, men vakten startet 15.30. Så jeg måtte enten skulke siste time, eller betale en kollega for å jobbe for meg. Og så jobbet jeg til butikken stengte, var hjemme så sent at jeg ikke rakk å gjøre lekser. Gjorde litt lekser på bussen til og fra skolen, men fikk jo aldri tid. Jobbet heldigvis ikke på en søndagsåpen butikk, så fikk tatt igjen en del på søndagen. Det var en slitsom tid i mitt liv. Anonymkode: 85152...81f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå