Gå til innhold

Kilder på skoleeksamen omgjort til hjemmeeksamen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en sekstimerseksamen som er gjort om til hjemmeeksamen grunnet covid. Vi har fått beskjed om å føre kilder på samme måte som ved vanlig hjemmeeksamen, det vil si at jeg må dokumentere alle påstander jeg kommer med.

Men jeg har jo lest til denne eksamen på samme måte som jeg har lest til skoleeksamen, og regner ikke med å bruke bøker i noen stor grad. Må jeg lilevel slå opp i pensum for å finne kildene til det jeg skriver om, alle torier, metoder og teoretikere? Det høres vanvittig tidkrevende ut, og jeg har ikke inntrykk av at alle universiteter gjør det på denne måten. 

Hvordan løser du/ditt universitet dette med kilder på omgjort skoleeksamen? 

Anonymkode: ad7f8...3a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har en sekstimerseksamen som er gjort om til hjemmeeksamen grunnet covid. Vi har fått beskjed om å føre kilder på samme måte som ved vanlig hjemmeeksamen, det vil si at jeg må dokumentere alle påstander jeg kommer med.

Men jeg har jo lest til denne eksamen på samme måte som jeg har lest til skoleeksamen, og regner ikke med å bruke bøker i noen stor grad. Må jeg lilevel slå opp i pensum for å finne kildene til det jeg skriver om, alle torier, metoder og teoretikere? Det høres vanvittig tidkrevende ut, og jeg har ikke inntrykk av at alle universiteter gjør det på denne måten. 

Hvordan løser du/ditt universitet dette med kilder på omgjort skoleeksamen? 

Anonymkode: ad7f8...3a0

Vi har fått beskjed om at vi ikke trenger å føre opp kilder, kun hvis vi slår opp og skriver direkte sitat. Dette pga dårlig tid da vi kun har 4 timer.

Anonymkode: e2f9e...eb3

Skrevet

Jeg underviser på et universitet. Vi krever at studentene bruker kilder, med mindre de bruker forelesningsnotater. Men kildene kan føres forenklet under svaret på hver oppgave, for eksempel

Kilder:

- navn på bok, forfatter og tittel

- link til nettsted

-  link til artikkel.

Kilden må ikke føres inn i selve teksten, med mindre det er et sitat. Man rekker ikke korrekt kildeføring på 4-5 timer. 

Anonymkode: e1348...9ac

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...