Blekkulfina Skrevet 16. november 2020 #1 Skrevet 16. november 2020 Selvsagt skal man holde avstand til hverandre i køen, men likevel? Føles nesten som en større risiko å dra dit for å ta testen enn å bare bli hjemme. Og sånn burde det jo ikke være, hvis de ønsker at flest mulig skal teste seg.. 3
cookies Skrevet 17. november 2020 #2 Skrevet 17. november 2020 Man sitter vel i bilen på de fleste teststasjonene? 2
Tabris Skrevet 17. november 2020 #3 Skrevet 17. november 2020 Vi satt i bilen under hele prosessen. Testen ble tatt gjennom bilvinduet også kjørte vi videre. Var ikke nær noen andre mennesker i køen.
Blekkulfina Skrevet 17. november 2020 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2020 Sånn var det her også før, men nå har de flyttet til nye lokaler. Og der må man ut av bilen og stå i kø for testing. Helt dust, og gjør faktisk at jeg kvier meg for å dra. Føler det blir litt feil å måtte stå helt ubeskyttet i kø, og potensielt få en corona-smittet person som hoster meg i nakken, mens de som jobber der står i fullt smittevernutstyr. Kan ikke skjønne at det er forsvarlig, sånn smittevernmessig sett.. 1
Tough cookie Skrevet 17. november 2020 #5 Skrevet 17. november 2020 Ikke alle har bil. Her i Bergen er det i alle fall 2-3 steder man kan teste seg når man er gående, og da står man med en til to meters avstand. Går fint det. 1
cattleya Skrevet 17. november 2020 #6 Skrevet 17. november 2020 Her står man utendørs med god avstand. Det må være greit det.
DanielDuppsko Skrevet 17. november 2020 #7 Skrevet 17. november 2020 Jeg har tenkt på det samme. Det finnes riktignok noe forskning på influensavirus som viser at man må få en god del inn i seg for å bli syk. Og det er vel med utgangspunkt i slike erfaringer at legene tenker at man må ha hatt nærkontakt med en koronasmittet i femten minutter for at det skal være verdt bryet å iverksette smittesporing, og at teststasjoner med venterom innendørs vurderes som forsvarlige. Men det er jo ikke sikkert at koronaviruset og influensavirus krever den samme mengden virus for å bli smittet. Jeg tenker at det i beste fall handler om statistikk: Jo større eksponering, jo større sannsynlighet for å bli smittet. Uten bil ville i alle fall jeg ha foretrukket å bli testet utendørs på en teststasjon av typen "pølsebu".
lillemia Skrevet 17. november 2020 #8 Skrevet 17. november 2020 Så lenge man står ute og holder god avstand (mer enn 2 m) er det nesten ikke mulig å bli smittet. Dessuten har mange på seg munnbind i tillegg. 1
Ann Mo Skrevet 17. november 2020 #9 Skrevet 17. november 2020 Og dette med å gå inn på samme rom, etter 30 andre har testet seg og hostet i rommet 2
Anbefalte innlegg