Gå til innhold

Maskulin mannsfigur, dominant eller overgrep?

sexisme  

1 stemme

1. 1. Maskulin mannsfigur, dominant eller overgrep?

• Dominant og sexy
      1
    • Misogynist, overgreper og #metoo kandidat
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vokste opp med eventyr filmer fra Harrison Ford og digget dem. Jeg brydde meg lite om kjærlighetscenene, fordi jeg bare likte masse action og eventyr. Men nå så jeg denne videoen som fremstiller helten som sexist. Jeg mener selv at de 3 første klippene viser en dominant mann som går for det han vil ha (henne). Men det er ikke noe tvang, og jeg får inntrykk av at hvis jentene hadde vist noe FAKTISK motvilje (ikke bare sånn flørtende polariserte reaksjoner) så ville han droppet fremstøtet med engang. Selv om han som laget videoen har laget en slags analyse av kroppspråket så ser man i ansiktet at de liker det, og de blir værende med ham! Og når han går for kysset så digger de det. 
Det sist klippet fra "Blade runner" derimot; der er jeg enig - det er overgrep og ikke greit. 

En maskulin, dominant mann som virkelig LYSTER etter henne er det jeg har fått inntrykk av at kvinner drømmer om. Nå til dags er menn så feminiserte og metroseksuelle at de knapt klarer å vekke noe lidenskap i damene. Bare se det siste klippet fra filmen "Frost" av en sjenert bamsemann som uskyldig spør damen om han kan få lov å klemme henne. Jeg tror ikke det er det damer ønsker.  
Jeg mener uansett ikke at det er en god ide å emulere Harrison Ford fordi det man må være ekstremt godt sosialt kalibrert for å være så dominant, og kunne lese kroppspråk og ansiktsutrykk på ekspertnivå for å vite at man ikke krysser noen grenser.
Hva tenker dere?

Anonymkode: f8d4a...2bc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...