Gå til innhold

Manglende sexlyst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en relativt ung kvinne, sammen med en mann, sammen har vi 2 små. Jeg har nettopp gått fra å være deltidsstudent til å jobbe 100% i omsorgsyrket. Nå byr alt soM omhandler sex meg i mot, til og med nærkontakt er vanskelig for meg.. 

Det har ikke noe med mannen eller sexen vår å gjøre. Jeg tror jo det har sammenheng med en ny hverdag, og at jeg er så tett på mennesker hele tiden å gjøre, så tenker ikke å gå til legen med det enda. Tenkte å høre om noen hadde opplevd liknende, og hvordan dere eventuelt fikk igjen gnisten

Anonymkode: 50374...3ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å spise mer næringsrik mat (hovedsaklig kjøtt). Kuttet ned på grønnsaker og frukt. Korn og godteri hadde jeg allerede kuttet ut. Nå som kroppen har det bedre med bedre næring, så har jeg mye mer sexlyst. Vi gikk fra en gang i måneden til 5-10 ganger i uka. Bare tenk på hva som skjer med dyr i naturen som har god tilgang på sunn mat. De blir mer fruktbare. :)  Så jeg ville prøvd å fikse på kostholdet ditt i alle fall.

Anonymkode: 211a2...df6

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde det som deg for noen år siden. Jeg vil anbefale deg å være åpen med mannen din. Egentlig synes jeg det er helt naturlig at sex kan bli et ork når det er alt for mye annet som foregår.

For oss ble løsningen å ta en pause fra sex. Det høres kanskje rart ut, men det hjalp oss med å frigjøre oss fra tanken om at sex er enda en ting som vi må gjøre. Da ble det mer lystbetont og mindre ork. Vi fant også ut at forspill ikke alltid må lede hele veien til orgasme - da ble det mindre tiltak å kose. (Du kan lese om våre erfaringer her.)

Altså, fokuser mer på å nyte og mindre på å prestere i senga. Øv på å være til stede. Gi også slipp på tanken om at sex alltid må lede til orgasme. Vær litt raus med deg selv (og hverandre). Det er i alle fall mine råd. 💜

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...