Gå til innhold

karantene

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, på grunn av at jeg mistet jobb, så er jeg reist tilbake til norge fra stockholm å inn på karantene hotell

Noe jeg ikke har råd til, jeg ville komme meg hjem til norge får å få hjelp hos nav til plass å bo og kanskje utplassering eller jobb.

Sliter med selvmordstanker, depresjon, ptsd, noe nav driter langt i, jeg fikk penger av min fostermor som ringte random, 

hun ringer kanskje 1 gang i året, sjeldent jeg hører fra dem og min biologiske familie har jeg ikke kontakt med pga personlige grunner..

Så lånte penger hos henne til og komme meg til norge der jeg blir sendt på karantene hotel for ti dager, så sier nav at dem kan hjelpe meg og alt blir fiksa når jeg ringer dem og hu dama jeg snakket med kontakter nav der jeg er i hotell, så skulle den fyren kontakte meg men det gjorde han altså ikke i stedenfor får jeg en dame på telefonen som sier at selv om jeg skifter adresse til den kommunen kan ikke nav hjelpe meg bosted etter karantene hotellet i den kommunen pga jeg kom hit i karantenehotell, det er den dårligste unnskyldningen jeg har hørt for å ikke hjelpe folk. Jeg er sikker på at slikt er det egentlig ikke og at dem kan hjelpe meg fordi jeg ble hjulpet for flere år siden da jeg bodde i nord og hadde adresse der, da hjalp nav meg fordi jeg hadde registrert adressen min i den kommunen, skjønner ikke at etter karantenen i ti dager er over at dem ikke kan hjelpe meg her, høres jo helt tullete ut, om jeg registrerer dette som bostedsadresse hva er problemet, nav skal jo hjelpe dem uten bolig og jobb, om dem er registrert i den kommunen, helt idiotisk, er bare sliten av alt og snart gidder jeg ikke mer av dette, har bare lyst å dø, lei av at alt skal være så komplisert hele tiden, jeg sa til og med at jeg slet med depresjon osv..

Karantene hotellet må tydeligvis kommunen jeg er i nå betale for, hotellet må kontakte dem sier dem. 

Høres jo helt tullete ut. Hva er det dem egentlig gjør på nav, sitter og klør seg i ræva mens dem drikker kaffe å spiller ludo?

Hvorfor sier den ene det og den andre det? Kan de ikke være ærlige, jeg kjenner flere som har plagdes med nav, skjønner virkelig ikke hvorfor dem må være så vanskelig, og mange av dem sliter også med ditt og datt.

Endret av solsikkeglede
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære trådstarter,

Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det.

Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her.

Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123 
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen,

Kragebein, adm

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...