Gå til innhold

Overgrep i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nrk.no/osloogviken/xl/da-_pia_-begynte-a-snakke-om-tissen-til-mannen-1.15187730?fbclid=IwAR0l3AKCeojOOx-bHh8m5o_yN2srW8vdI9ilmI9fM9ibDjpbZxxBWXN0iIA

Hva tenker dere om dette? Er dere trygge på å sende barna deres i en barnehage med mannlige ansatte?

Anonymkode: e3278...1b3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig trygg. Har en mannlig ansatt på avdelingen, og han er kjempe flink med barna. 

Døra til stellerommet er alltid åpen, og toalettet til barna ligger rett ved oppholdsrommet, og er veldig lytt. 
Skjønner at overgripere klarer å finne tid og sted, men i vår barnehage vil det blitt en stor utfordring for en overgriper hvertfall. 

stoler 100% på at barnet mitt er trygg i barnehagen. Er veldig fornøyd med den mannlige ansatte, sønnen vår elsker han, og vil aller helst ha trøst av han hvis han er lei seg.

Anonymkode: 62619...d0b

• Liker 10
Skrevet

Åhh, blir så provosert av sånne saker! De ødelegger for alle de flinke, omsorgsfulle menn som jobber med barn.

Anonymkode: 0e4d4...314

• Liker 38
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/osloogviken/xl/da-_pia_-begynte-a-snakke-om-tissen-til-mannen-1.15187730?fbclid=IwAR0l3AKCeojOOx-bHh8m5o_yN2srW8vdI9ilmI9fM9ibDjpbZxxBWXN0iIA

Hva tenker dere om dette? Er dere trygge på å sende barna deres i en barnehage med mannlige ansatte?

Nei.Ikke alltid. Skremmende.De kjæreste du har.Derfor har jeg de lenge hjemme.Før de begynner i bhg.

Anonymkode: b4a60...127

• Liker 5
Skrevet

Dette tragisk. Det skal være trygt i barnehagen, for alle barn.

Det er også ille at flinke, omsorgsfulle mannlige barnehagelærere/assistenter/fagarbeidere blir skremt bort fra jobbene sine på grunn av slike saker. 

Anonymkode: fb4e5...2ce

• Liker 13
Skrevet

Skulle ønske det var flere menn i barnehagen. Vi har tre menn fordelt på 4 avdelinger og det er mennene min sønn stoler mest på og synes det er gøy å være med. Er de på jobb er det aldri noe problem med henting og han har det så gøy. Synes det er veldig trist med sånne saker og håper det ikke stopper menn fra å jobbe i barnehager..

• Liker 7
Skrevet

Problemet er ikke mannlige ansatte i barnehager, men hvordan denne saken er blitt håndtert av barnehagen og politiet etter jenta snakket med foreldrene sine. 

Anonymkode: ac17f...20f

• Liker 18
Skrevet

Absolutt ikke! Kvinner begår også overgrep. Det viktigste er hvilke rutiner barnehagen har både for å forebygge, og for å håndtere når slike saker oppstår. Synes ikke den Pia-saken ble håndtert bra verken fra barnehagen eller politiet. 

Anonymkode: 5cf98...4e1

• Liker 8
Skrevet

Ja, er trygg på de mannlige barnehageansatte. På barnet mitt sin avdeling er det kun èn, skulle ønske det var flere.

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg har vært 100% trygg på barnehagen vår. Hvis man skal gå rundt og bekymre seg for slikt kan man jo ikke sende barna hverken i barnehagen, på skolen, på SFO, på fritidsaktiviteter, på overnattingsbesøk, ha barnevakt eller på noen annen måte overlate ansvaret for barnet hos noen andre. Overgrep kan skje overalt, ja, faktisk også i eget hjem. Man kan ikke gå rundt og være redd for alt mulig og hemme barnas liv pga den redselen.

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg hadde vært mer skeptisk til en barnehage helt uten mannlige ansatte. Jeg tror ikke det er sunt at barna kun tas vare på av kvinner store deler av dagen. I vår barnehage er det én mann, og han er utrolig populær blant barna. 

Men jeg syns det er tragisk at saken det skrives om ble så lite etterforsket. ETT avhør av barnet, og det er det? 

Skrevet

Det er en bitteliten prosentandel av menn (og kvinner) som er overgripere og pedofile. Sannsynligheten for at disse jobber i vår bhg er veldig liten. Jeg stoler på de ansatte, både menn og kvinner. Mitt barn har 2 menn og 3 kvinner på sin avd og det synes jeg er topp

Anonymkode: b3a7b...18b

• Liker 3
Skrevet

De fleste som driver overgrep mot barn er menn, men det betyr ikke at de fleste menn er overgripere...

Anonymkode: 9e155...29a

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke! Kvinner begår også overgrep. Det viktigste er hvilke rutiner barnehagen har både for å forebygge, og for å håndtere når slike saker oppstår. Synes ikke den Pia-saken ble håndtert bra verken fra barnehagen eller politiet. 

Anonymkode: 5cf98...4e1

Det er svært sjeldent kvinner begår overgrep. Eller så hadde vi hørt om de og.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette tragisk. Det skal være trygt i barnehagen, for alle barn.

Det er også ille at flinke, omsorgsfulle mannlige barnehagelærere/assistenter/fagarbeidere blir skremt bort fra jobbene sine på grunn av slike saker. 

Anonymkode: fb4e5...2ce

Ja dette er forferdelig trist og jeg forstår at man menn ikke gidder å jobbe i barnehager pga hva de andre jæ***lene gjør mot uskyldige barn.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en bitteliten prosentandel av menn (og kvinner) som er overgripere og pedofile. Sannsynligheten for at disse jobber i vår bhg er veldig liten. Jeg stoler på de ansatte, både menn og kvinner. Mitt barn har 2 menn og 3 kvinner på sin avd og det synes jeg er topp

Anonymkode: b3a7b...18b

100 bekymringsmeldinger er veldig mye. Altfor mange bekymringsmeldinger.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste som driver overgrep mot barn er menn, men det betyr ikke at de fleste menn er overgripere...

Anonymkode: 9e155...29a

Det er det ingen som har skrevet heller :) Men det er naturlig å bli mer skeptisk når man ser et mønster, der majoriteten av overgripere man hører om er menn.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er svært sjeldent kvinner begår overgrep. Eller så hadde vi hørt om de og.

Dette er fryktelig naiv tankegang. 

Anonymkode: 23210...e39

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er fryktelig naiv tankegang. 

Anonymkode: 23210...e39

Deg om det. Bla gjerne opp om tilfellene du har hørt om der overgrep har blitt begått av damer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...