AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #1 Skrevet 16. november 2020 Og læreren var 40+, hadde du reagerte negativt på det? Anonymkode: 02b40...0e0
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 16. november 2020 Ikke i det hele tatt. Veldig mange har tatoveringer nå til dags og hva man har på kroppen har ingenting å si for om de er en dyktig lærer evt assistent. En av de beste assistentene jeg har vært borti var en med både blått hår og masse tatoveringer. Så lenge læreren ellers en en god lærer har det ikke så mye å si for hvordan man ser ut. Hadde selv en lærer med "tramp stamp". Hadde ikke noe å si for min del. Anonymkode: e419f...aa3 54
burgut Skrevet 16. november 2020 #3 Skrevet 16. november 2020 Nei,jeg ville ikke reagert negativt på en person pga av at h*n hadde tatoveringer. Lærer eller ei... Tatoveringer er så godt som «allemannseie» i dag,så ser ingen grunn til å dømme noen negativt på bakgrunn av det. 33
Kokeshi Skrevet 16. november 2020 #4 Skrevet 16. november 2020 Hvor mye blekk man har på kroppen, sier ingenting om hvordan man er som lærer. 39
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #5 Skrevet 16. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og læreren var 40+, hadde du reagerte negativt på det? Anonymkode: 02b40...0e0 Det er greit. Lærer, barnehageansatt, fastlegen, postbudet. Alle kan få. Anonymkode: 94b8e...f78 17
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #6 Skrevet 16. november 2020 Jeg er 35 og tatovert, skal ja flere også. Jobber som helsefagarbeider. Til og med de over 80 synes det er greit. Anonymkode: 133a1...c29 17
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #8 Skrevet 16. november 2020 Aldri tenkt over det. Har aldri sett en. Anonymkode: d50f9...fbc
ekkoet Skrevet 16. november 2020 #9 Skrevet 16. november 2020 Hadde ikke tenkt det som et problem. Jeg liker ikke tattoveringer, skjønner ikke at folk vil ha det, men det er nå en gang opp til folk selv å bestemme. Tattoveringer i ansiktet - der hadde jeg gjerne reagert (hadde fremdeles ikke sagt noe), men igjen, inntrykket jeg får av personen er langt viktigere. 4
Carrot Skrevet 16. november 2020 #10 Skrevet 16. november 2020 Voksne som ikke klarer se forbi egne fordommer oppfattes som mer negativt hos meg enn hvordan menneskers ytre er, jeg forsøker ta meg tid til å se mennesker for den de er mer enn for hva det ytre sier. 32
Me for life Skrevet 16. november 2020 #11 Skrevet 16. november 2020 Greit at de ikke har ansiktstatoveringer, eller tatovering av mulig støtende innhold. Ellers et der helt greit. Å være tatovert er blitt like vanlig som å ikke være det nå, så ingen vits å reagere. 6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #12 Skrevet 16. november 2020 Så lenge det ikke er typ spindelvev i ansiktet og halsen, så går det greit. Anonymkode: 702f4...9ec 3
Lauv Skrevet 16. november 2020 #13 Skrevet 16. november 2020 Det kommer jo an på. Har hun et hakekors tatovert i panna, så hadde jeg vel blitt litt betenkt. 18
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #14 Skrevet 16. november 2020 Så lenge motivene ikke er hatefulle og religiøse så ser jeg ikke problemet. Det skal godt gjøres at den vanlige nordmannen i gata har en støtende tatovering, men noen mennesker tatoverer seg uten å gjøre research. Så en mann i byen her en dag med tallet 13 tatovert i pannen og et våpen på halsen. Slikt passer seg så klart ikke når man jobber med mennesker. Om det hadde vært tatovering av, tja, la oss si en hund og en blomst, så er det jo ikke støtende og gir ikke assosiasjoner til narkomiljø, kriminelle gjenger osv. Så ja, det er greit at lærere er tatoverte, men motiver som er støtende og hatefulle, bør man unngå på synlige steder på kroppen. Om du har tatovert et hakekors på rumpa så er det ingen som ser det liksom. Anonymkode: fe44b...612 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #15 Skrevet 16. november 2020 Det kommer an på type tatovering, og hvor de er plassert. Hvis en lærer for eksempel hadde hatt en tåre tatovert på kinnet, elker andre ansiktstatoveringer, hadde jeg nok stilt spørsmål ved dømmekraften til personen. Hatefull symbolikk ville jeg også stilt spørsmålstegn ved. Det samme gjelder "bomsmerket", og typiske hjemmelagede fylletatoveringer. Anonymkode: 5b7c4...bcb 3
Gjest Lama_Drama Skrevet 16. november 2020 #16 Skrevet 16. november 2020 Sier som noen over; hakekors i panna (eller andre plasser) ikke greit. Hatsymboler; ikke greit. Helt vanlige plaine tatoveringer som dekker hele personen; helt klart greit.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #17 Skrevet 16. november 2020 Kommer an på hvor mye og hva. Jobbet mange år i pilotbransjen. Der var det ikke tillatt med piercinger eller tatoveringer som ikke ble dekket over av uniformen. Anonymkode: 98d6f...75f
Gjest loveli Skrevet 16. november 2020 #18 Skrevet 16. november 2020 Selvfølgelig er det helt ok! Så lenge det ikke er gjengtatoveringer, rasistiske tatoveringer e.l. Hadde læreren til barnet mitt tatovert seg som en slange med skjell over hele kroppen hadde det jo egentlig vært ganske kult. Det viser hvor forskjellige vi mennesker er. Eneste jeg hadde hatt en betenkning med er dersom mine barn ble så fascinert at de ønsket å gjøre det samme med hele sin kropp. Ønsker ikke slikt for mine barn, må innrømme det.
ella_b Skrevet 16. november 2020 #19 Skrevet 16. november 2020 Nå er jeg ikke lærer, men jeg jobber i barnehage og har en del tatoveringer. Aldri opplevd negative reaksjoner på det. Barna synes det er kjempegøy. At noen skulle reagere på kroppskunst, med mindre det er typ SS-symbolikk, virker veldig rart for meg i Norge anno 2020. Vil forøvrig benytte anledningen til å gi samfunnet vårt et klapp på skulderen for at vi har kommet såpass langt med å akseptere folks selvuttrykk. Og ikke moralisere noe opp og ned bare fordi det ikke stemmer med egne estetiske preferanser. Håper det etterhvert blir mindre rigid i en del andre jobber også. 9
flusa Skrevet 28. november 2020 #20 Skrevet 28. november 2020 Tatoveringer er fint,flott,sexy. Jeg hadde stirret av nysgjerrighet,da jeg elsker tatoveringer og har mange selv. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå