pappa messi Skrevet 16. november 2020 #1 Skrevet 16. november 2020 (endret) Ikke at man ønsker å bli det eller noe sånt, men hvis du skulle velge ville du valgt å være enten døv eller blind? bare for gøy altså 😁 Endret 16. november 2020 av pappa messi
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #2 Skrevet 16. november 2020 Døv. Har aspergers og er lydsensitiv. Julen er et mareritt. Hadde vært fint å ikke kunne høre alt det bråket. Anonymkode: c529c...2ed 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #3 Skrevet 16. november 2020 Jeg har tenkt mye på dette spørsmålet opp igjennom årene, og jeg klarer aldri å bestemme meg. Jeg tror jeg faller ned på at jeg heller ville vært blind enn døv, fordi musikk er en så veldig stor del av livet mitt. Anonymkode: fc3bc...47d 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #4 Skrevet 16. november 2020 Døv. Mister jobb og man blir hjelpesløs i lang tid før man klarer seg som blind om man blir det plutselig som voksen. Lettere å takle å være døv tenker jeg. Anonymkode: e5ea2...f0e 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #5 Skrevet 16. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Døv. Mister jobb og man blir hjelpesløs i lang tid før man klarer seg som blind om man blir det plutselig som voksen. Lettere å takle å være døv tenker jeg. Anonymkode: e5ea2...f0e Hvor vidt man mister jobben når man mister en sans er vel forskjellig fra jobb til jobb. Jeg ville mistet min jobb om jeg ble døv (musikklærer), men kunne med de rette tilpasningene fortsatt som blind. Anonymkode: fc3bc...47d
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #6 Skrevet 16. november 2020 Er døv og ja vil heller være der en blind . Får med meg musikk på min måte. Vibrasjoner osv. Kan leve som normalt men jeg blir fortere sliten enn hørede. Jeg mister mye sosialt. Og ingen ser at jeg ikke hører og tror jeg enten er dum eller ikke bryr meg Anonymkode: 1ebb3...9b7 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #8 Skrevet 16. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Døv. Mister jobb og man blir hjelpesløs i lang tid før man klarer seg som blind om man blir det plutselig som voksen. Lettere å takle å være døv tenker jeg. Anonymkode: e5ea2...f0e Jeg må nå slutte min jobb pga jeg ikke hører. Utrolig mye info går muntlig. Anonymkode: 1ebb3...9b7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #9 Skrevet 16. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor vidt man mister jobben når man mister en sans er vel forskjellig fra jobb til jobb. Jeg ville mistet min jobb om jeg ble døv (musikklærer), men kunne med de rette tilpasningene fortsatt som blind. Anonymkode: fc3bc...47d Ja, som jeg sier det tar jo en stund før du takler ditt nye liv. Og jeg svarer at jeg ville mistet jobben. Anonymkode: e5ea2...f0e
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #10 Skrevet 16. november 2020 Ingen av delene, men hvis jeg måtte velge hadde det blitt døvhet. Hadde i det minste sluppet å irritere meg over plagsomme lyder. Dem er det mange av. Ikke hadde jeg ønsket å slutte å tegne, eller vært avhengig av andre heller. Mye verre å være blind. Anonymkode: 4e09c...a67 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #11 Skrevet 16. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg må nå slutte min jobb pga jeg ikke hører. Utrolig mye info går muntlig. Anonymkode: 1ebb3...9b7 Ja jeg tenker jo selvfølgelig utifra mitt eget liv. Sier ikke at det ikke er utfordrende å være døv, men for meg ville det være lettere å takle. Anonymkode: e5ea2...f0e
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #12 Skrevet 16. november 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Døv. Har aspergers og er lydsensitiv. Julen er et mareritt. Hadde vært fint å ikke kunne høre alt det bråket. Anonymkode: c529c...2ed Enig. Anonymkode: 4e09c...a67
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #13 Skrevet 16. november 2020 Døv, selv om musikk er utrolig viktig. Uten syn er det vanskeligere å fungere tilfredsstillende. Anonymkode: 41eae...751
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #14 Skrevet 16. november 2020 Døv, jeg tror man kan fungere mye mer selvstendig som døv enn blind. Anonymkode: 7db57...003 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #15 Skrevet 16. november 2020 Døv. Har en storesøster som er døv, hun er i full jobb, gift med en annen døv, har to hørende barn, de alle klarer seg helt utmerket i hverdagen. Kan kjøre bil, handle, alt er egentlig helt problemfritt. Bestevenninnen min da jeg var yngre hadde to blinde foreldre, og føler de hadde større utfordringer enn min søster (og hennes mann). De måtte ha taxi om de skulle noe sted, måtte alltid ha med seg en av barna når de skulle handle etc. Anonymkode: 967c6...b51 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #16 Skrevet 16. november 2020 Jeg har fått en sykdom som gjør at jeg sakte men sikkert blir døv. Bruker nå sterke høreapparater på begge ører, uten dem hører jeg absolutt ingenting. Jeg var 30 år når dette startet. For meg har det å miste hørselen vært et sant helvete, lite ante jeg at nedsatt hørsel innebærer så mye mer enn bare tap av lyd. Så det blir som å velge mellom pest eller kolera, men jeg foretrekker nok uansett å ha nedsatt hørsel fremfor å være blind. Anonymkode: 28254...ed7 1
nattsvermer Skrevet 16. november 2020 #17 Skrevet 16. november 2020 Jeg er døvblitt på ett øre. Jeg vil definitivt ikke gi et øye for å få tilbake hørselen. 1
Kokeshi Skrevet 16. november 2020 #18 Skrevet 16. november 2020 Begge deler ville vært fryktelig, men jeg måtte nok valgt døv. 1
pappa messi Skrevet 16. november 2020 Forfatter #19 Skrevet 16. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tenkt mye på dette spørsmålet opp igjennom årene, og jeg klarer aldri å bestemme meg. Jeg tror jeg faller ned på at jeg heller ville vært blind enn døv, fordi musikk er en så veldig stor del av livet mitt. Anonymkode: fc3bc...47d haha ja vill nok si meg enig i det! 😅 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #20 Skrevet 16. november 2020 Døv. Hadde blitt så sårbar uten syn, og jeg hadde mistet mye større del av livet mitt uten syn enn uten hørsel. Anonymkode: 7158b...be2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå