Gå til innhold

Noen som brukte mer enn 6 mnd på å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

jeg er så nedfor og nesten desperat nå, og føler alle blir gravide rundt meg bare på 2-3 mnd 😢 Har regelmessig mens og el, sex har vi også selvfølgelig..  

Er det noen som brukte 8 mnd ++ på å bli gravid naturlig? 
sluttet på prevensjon i februar i år og startet prøvingen skikkelig i mai - og enda ikke blitt gravid 😢 Føler uansett hvor jeg leser så har alle brukt 2-4 mnd på å bli gravid. 
Trenger solskinnshistorier. 

Anonymkode: ea806...1bf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Var 26 og det tok 18 måneder. Ikke noe tydelig feil med noen av oss. Brukte 9 måneder på andremann. Ingen vet hvorfor det ikke klaffet men kjenner mange andre som brukte lang tid... Men barna var verd å vente på da ;) Kanskje det tok lang tid for at vi skulle få akkurat dem ;) Lykke til

Anonymkode: e40bd...b57

• Liker 1
Skrevet

Brukte tre år, men nå skal det sies at vi ikke prøvde hver eneste syklus. Er 38 år så alderen taler ikke til min fordel heller. Første satt på første forsøk, men det er ni år siden.

Anonymkode: 28afa...97d

• Liker 1
Skrevet

Nummer to tok ca 12mnd, med El-overvåking og regelmessig sameie. Så du er neppe i noen unormal situasjon 🙂

Anonymkode: 6610c...ea7

• Liker 1
Skrevet

To av gangene har det tatt 2 mnd, en gang tok det 7 mnd! Alle med samme mann, alle i tyveårene. Det er ofte bare tilfeldigheter. Det er ekstremt mye som skal klaffe. Gi det noen måneder til 😊

Anonymkode: e143a...ab6

• Liker 1
Skrevet

Det tok cirka 3 måneder. Men så mistet jeg nå nylig etter 10 uker. Så da er det bare å forsøke på nytt. Men bekymret for at det skal skje igjen. Nesten foretrukket å ikke blitt gravid og heller hatt en "suksessfull" første graviditet.. 

Anonymkode: 51b27...16c

• Liker 1
Skrevet

Det er slettes ikke unormalt at det tar 6 mnd. Her tok det 8-9 mnd begge gangene. 

Anonymkode: ca5b3...65c

• Liker 1
Skrevet

Med første tok det syv måneder, og med andre gikk det to år. Vi hadde egentlig gitt opp, og plutselig var jeg pregs. 😊

Anonymkode: 5fb9a...407

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke uvanlig å bruke lang tid på å bli gravid, og dessverre er det heller ikke uvanlig å abortere.

Det er viktig at dette snakkes om, så man er klar over det når man prøver å få barn. Naturlig nok så ser og hører man mest om solskinnshistoriene.

Vit at det ikke betyr at det er noe galt, eller at det er umulig. For noen tar det bare lengre tid.

Anonymkode: 8ee16...322

• Liker 2
Skrevet

På 1 tok det 11 mnd. Følte det også sånn som deg, mannen fikk tatt test av spermen og ikke noe galt.  Nr 2 satt på 2 forsøket

lykke til

Anonymkode: ea8e4...861

• Liker 1
Skrevet

Ble gravid innen en mnd etter å ha sluttet på p-sprøyte. To ganger. Sistemann gikk jeg på p-piller og ble gravid. Steriliserte meg tilslutt da det ble for lett å bli gravid.

Anonymkode: fa832...862

Skrevet

Vi brukte ca 1,5 år på førstemann. Vi var begge 26 år og ingenting galt med noen av oss🤷‍♀️ Med nummer 2 og 3 var det på første forsøk begge gangene😊 Lykke til!

Anonymkode: 420ae...329

• Liker 1
Skrevet

14 mnd på første. Var da 26 og 27 år, og ingenting gale med oss.

Anonymkode: d9492...b47

• Liker 1
Skrevet

Alt klaffet etter at jeg fikk meg clear blue monitor. Hadde uregelmessig syklus.

Anonymkode: d1cbf...46e

Skrevet

Har prøvd en liten stund, ikke mer enn 6mnd ennå men ble iallfall ikke gravid de første 2. 

Har dere sjekket dere? Er du over 35 kan du få det offentlig etter 6 mnd. Men man kan også gjøre det privat, vi gjorde det og det kostet vel rundt 1300 for sædprøve og 1400 for min undersøkelse, så det var ikke superdyrt. Min undersøkelse tenkte jeg å gjøre uannsett da jeg ikke er så glad i å ta celleprøve og sånt hos fastlegen så da er det greit å gå til privat GU (har funnet en jeg liker så da betaler jeg heller for henne)

Anonymkode: 40f07...b09

Skrevet

Med førstemann tok det 3 mnd, med andre tok det ca 1 år. Hadde en kjemisk i løpet av det året vi prøvde. 

Anonymkode: dcac1...3ad

Skrevet

Vi brukte litt tid på våre to første. Nr 1 tok ett år. Det var inkludert en SA i uke 11, så egentlig ble jeg gravid på pp5 først, var gravid i 11 uker, mistet og brukte så ganske mange uker på å få mensen tilbake og til slutt ble jeg gravid på pp2 etter det. Vi brukte ett år på nr 2 også (men uten svangerskap og SA iblandet). Her rakk jeg faktisk akkurat å ha en time på sykehuset for utredning og dagen etter at jeg hadde vært der og hun på UL kunne se at jeg hadde hatt en fin eggløsning nylig (Det hadde hun sannelig rett i!) testet jeg positivt. :)  Nr 3 faktisk satt på første forsøk, jeg ble nesten litt overrasket over hvor raskt det gikk. Det er helt vanlig at det tar litt tid, det er nok bare heller slik at det er de som ble gravide raskt som roper høyest. :) Over 80% blir gravide av seg selv innen ett år. 

• Liker 1
Skrevet

Trådstarter her. 

Takk for så mange svar ❤️ Ble mye roligere når jeg setr at det faktisk er mange som ikke ble gravid på kort tid.. 

Vi begge er 30 år, har ingen barn fra før. Har vært hos lege som mener jeg stresser for mye og at jeg må slappe mer av..?! 🙈 

Får en sjekk i januar/februar dersom det enda ikke har klaffet.. Håper å slippe det selvfølgelig 🤞🏼😣

Anonymkode: ea806...1bf

Skrevet (endret)

Ja. Det tok nesten ett år med første graviditet. Men det skal sies at jeg da ikke hadde helt styring på når eggløsning var osv. Hadde misforstått en del rundt det. Jeg var 22, han 28.

Ble gravid flere ganger etter, veldig mye raskere!

Endret av solmåneogstjerner
Skrevet

10 mnd med førstemann (da var jeg 34), to mnd med andremann (da var jeg 39). 

Anonymkode: dc2d6...164

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...