Gå til innhold

Depresjon - alt er er vanskelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner at jeg er på full fart inn i en grå tåke etter en dårlig periode med dama
Det er helt utrolig hvordan man påvirkes av et dårlig forhold hjemme - dama knekket meg helt

Alt er så jævlig kjipt, jobben er vanskelig, dama spiser meg opp og jeg mister all glede

Skulle ønske ting løsnet eller at jeg kunne få ut aggresjonen på noe måte 

Anonymkode: dc89b...ce1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aggresjon? Var det ikke deprimert du var da?

Jeg har vært deprimert i flere år selv, men aldri var det snakk om noe aggresjon av den grunn. 

Det høres forøvrig ut som om du og dama bør ta en alvorsprat, og kanskje avslutte hele forholdet, evt bo hver for dere. Når det går utover psyken i den grad du beskriver, så er det jo ikke et sunt og givende forhold. Avslutt det hele og bo for deg selv. Det er styrkende for sjelen å føle at man klarer seg selv og mestrer det å bo for seg selv.

Anonymkode: a0ca2...18f

• Liker 2
Skrevet

Det er et sinne i bunnen av tristhet. At ts kjenner det er jo bra. 

Anonymkode: 5912e...66a

Skrevet

Mer mosjon, mindre rusmidler (og evt bol).

Dette er selvsagt litt lettvint, men det hjelper noe.

Anonymkode: be734...88b

Skrevet

Når man opplever nok motgang og frustrasjon så blir man til slutt sint, og aggresjonen kommer
Det er en grunn til at man krangler når man er frustrert? Sitter på jobben nå å har bare lyst til å stange hodet i veggen eller noe, det bare bobler i kroppen fordi jeg er så frustrert og fortvilet...

Vi snakker ukentlig om å gå fra hverandre, men ingen av oss klarer å ta beslutningen så vi bare ødelegger hverandre istedet

Skrevet

Hva med å dumpe dama? 

Anonymkode: c0aef...b11

Skrevet

Vi er fullt etablert med barn og hus og felles venner
Er ikke så lett - er redd for å bli alene og miste alt 

Skrevet

Jeg har vært litt i samme situasjon. Har en mann som har vært dypt deprimert i flere år, han var aggressiv, kjeftet, var utålmodig, nektet å gjøre noe med verken barn og hus. Jeg begynte å bli deprimert selv av hele situasjonen, så jeg måtte faktisk be ham om å flytte ut i sommer. Vi har også barn, hus og felles venner, men for min egen del var jeg nødt til å foreta meg noe.

Hvis det har vært en dårlig periode som løsner, så er det kanskje mulig å avvente og se om det blir bedre igjen.

Hvis ikke, har du et par valg. Du kan dra, du kan be om parterapi for å se om noe kan bedres, eller du kan bli i den samme situasjonen som du er i nå. 

Anonymkode: 4818d...ba2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...