AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #1 Skrevet 16. november 2020 Hei. Jeg bare lurer på hva andre tenker. Jeg har time på helsestasjon for 6-ukers kontroll av baby imorgen. De andre gangene vi har vært der har jeg følt at helsesøster er veldig nærgående, noe jeg misliker sterkt mtp korona.. Er det feil av meg og spørre/be om at alle bruker munnbind på timen? Er veldig redd for smitte, og vil egentlig ikke møte opp da det ikke er påbudt med munnbind. Men jeg vet jeg må pga baby, og fordi h*n skal ha vaksine.. hva tenker dere? Hadde dere bare reist? Eller hadde dere spurt om bruk av munnbind? Visste ikke hvor jeg skulle legge inn dette innlegget, da det ikke gikk å legge inn anonymt på koronavirus.. vil gjerne være anonym Anonymkode: d1934...14b
GammelKaktus Skrevet 16. november 2020 #2 Skrevet 16. november 2020 Kan du ikke ringe å spør, eventuelt si at du er bekymret for corona og ønsker at helsesøster (mann?) bruker munnbind. Du er sikkert ikke den eneste som er bekymret.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #3 Skrevet 16. november 2020 3 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Kan du ikke ringe å spør, eventuelt si at du er bekymret for corona og ønsker at helsesøster (mann?) bruker munnbind. Du er sikkert ikke den eneste som er bekymret. Jeg spurte, og fikk beskjed om at det ikke var nødvendig.. så føler meg litt rar om jeg kommer nå og krever ☹️ Men samtidig, er jeg den som ikke går på butikken uten munnbind nå heller.. så syntes det blir feil å «risikere» der.. Anonymkode: d1934...14b
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #4 Skrevet 16. november 2020 Jeg hadde nå tatt det som en selvfølge at helsesykepleier bruker munnbind på timen. Hadde den stilt uten, hadde jeg påpekt det med en gang. Og så hadde jeg selvsagt hatt på munnbind selv. Tenk hvor mange den treffer hver dag....... Anonymkode: df513...bcf
GammelKaktus Skrevet 16. november 2020 #5 Skrevet 16. november 2020 Da tror jeg nesten jeg hadde sagt at jeg ikke var komfortabel med å komme på timen, det er tross alt frivillig og. Tenker de treffer mange mennesker om dagen og alle er faktisk ikke like påpasselige, det ser vi jo klart og tydelig på smittetallene og så.. Nei, da hadde jeg sagt at jeg følte meg tvungen til å avlyse timen siden de ikke vil bruke munnbind,
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #6 Skrevet 16. november 2020 Nei, men da dropper du det og bestiller seks ukers kontroll hos fastlegen din for babyen istedet, da. Anonymkode: d2ed0...c7c
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #7 Skrevet 16. november 2020 Jeg var bekymret for det samme, så jeg tok en telefon til helsestasjonen før timen. Sist kontroll for to uker siden brukte hun nemlig ikke munnbind, noe jeg kjente litt på, siden nyfødte er jo ikke de mest robuste akkurat😅 Med de nye innstrammingene i kommunen i det siste hadde de imidlertid begynt med det nå, når 2-meters grensen brytes. Så da føltes det bedre, både jeg og HS brukte munnbind og kontrollen gikk fort og greit unna. Hvis de ikke bruker det hos dere hadde jeg rett og slett tatt med et munnbind og bedt om hun kunne ha det på. Må da være en forståelig bekymring nå om dagen, når vi til og med helst skal ha på munnbind på butikken. Anonymkode: a835a...4cc
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #8 Skrevet 19. november 2020 Vi bruker munnbind her i ullernsaker kommune. Anonymkode: 9fd9e...460
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå