Gå til innhold

Hvordan visste du at du IKKE hadde EL?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger litt råd..

Hvordan visste du at du ikke hadde EL til tross for positive eltester som også ble negative? Jeg lurer på om jeg faktisk har EL hver måned jeg sitter med en positiv test som igjen blir negativ innen 48 timer. Kjenner murringer også. Ser lite til elslim, men er ikke tørt. Lurer veldig på hvordan dere som vet dere ikke har EL hver måned fant det ut? Hva slags symptomer hadde du?

Anonymkode: 1a781...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne måneden har jeg ikke hatt EL, selv om jeg hadde EL slim. 

Fikk negative EL tester i en evighet, ingen kroppslige tegn som ømme bryst som jeg får ca EL dagen. Temper også og jeg hadde aldri økningen i temp som jeg får etter eggløsningen og den ligger fortsatt superlavt. Lavere enn ved start av mens, som er da tempen vanligvis faller. 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Jeg får positive Eltester, men har skjønt at det ikke betyr EL. Jeg temper ikke så litt vanskelig å vite.

Anonymkode: 1a781...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg fikk ikke mensen, ganske enkelt. Isteden fikk jeg nye positive el-tester 2-3 uker etterpå, så da visste jeg at kroppen prøvde igjen.

Anonymkode: f69b7...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke positive eggløsningstester et tegn på at mn har eggløsning? 🤔 

Anonymkode: 6aef7...2cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ta blodprøver for å få bekreftelse på at du har hatt EL, en progesteronprøve :)

Anonymkode: 61ab2...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke positive eggløsningstester et tegn på at mn har eggløsning? 🤔 

Anonymkode: 6aef7...2cf

I teorien, men egget slipper ikke nødvendigvis selv om kroppen produserer hormonet som trengs i store doser. 

Anonymkode: ddc60...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg lurer oppriktig på om man kan få mensen, uten å ha hatt eggløsning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det. 🙂 Det ville jo vært veldig ulogisk om kroppen brukte så mye tid og krefter på å lage et perfekt miljø for et befruktet egg, for så å bare slippe det ut igjen uten å slippe et egg. Tror kroppen er smart nok til å vente til etter et egg har løsnet uansett hvor lang tid det tar. Men jeg er ingen lege, likevel ganske overbevist om at mensen blir utsatt helt til man har hatt EL. 

Anonymkode: 275af...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, det kan man. Jeg hadde det, men hadde lange sykluser, noe som er tegn på manglende eggløsning. Fikk påvist pco, måtte ha medisiner for the å få eggløsning. Fikk forresten aldri en helt tydelig positiv eggløsningstest, men blodprøver (og graviditet 😅) bekrefet eggløsning på Letrozol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...