AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #1 Skrevet 16. november 2020 Hei. Jeg er sammen med en mann som hater meg. De fleste dager kan han ikke se meg inn i øynene en gang, vil ikke småprate osv. Kun hvis vi drikker vin og blir litt brisen blir han glad og vil være med meg. Jeg har prøvd å ta det opp, men han sier at det ikke er noe, utenom at han irriterer seg over rot. Vi har et barn på 2 år. Jeg har tatt absolutt alt av nattevåk og alle morgener i 2.5 år nå, han har aldri hverken levert eller hentet (eller organisert noe som helst) i barnehage denne tiden. Mannen har en oppdragerstil hvor han enten er sur, eller lar ungen gjøre alt han vil (drikke brus osv). Han kan være veldig kjeftete, noe barnet reagerer på. Jeg er derfor livredd for å gå, for jeg ser for meg et kjipt liv for barnet sammen med far. Men hvis jeg nå likevel går, tror dere det er stor sjans for at han feks får 50 prosent samvær? Han har truet med å gå til retten med dette, men mest for å være kjip mot meg tror jeg. Barnet er naturlig nok svært knyttet til meg, og det kan i perioder gå dagevis mellom hver gang de sees 💔💔 Anonymkode: 05071...fb9
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #2 Skrevet 16. november 2020 Mest sannsynlig er det tomme trusler han kommer med, ville tatt med ungen og dratt fra bf Anonymkode: 7b04e...8d4 2
Gjest Alterego666 Skrevet 16. november 2020 #3 Skrevet 16. november 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvis jeg nå likevel går, tror dere det er stor sjans for at han feks får 50 prosent samvær? Han har truet med å gå til retten med dette, men mest for å være kjip mot meg tror jeg. Retten vil aldri idømme 50/50 (og f.els delt bosted). Dette er en ordning som krever godt samarbeide, og da er man ikke i retten. Går han til retten, vil han kreve mer enn 50% samvær og fast bosted hos ham. Slik jeg leser HI er det liten sjanse for det.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #4 Skrevet 16. november 2020 Har en eks som er likedan. Han får ikke noe 50% samvær. Han kjørte økonomien sin rett i dass, helsa hans er dårlig, spiser usunt og stappet ungen usunn mat. Kjefter og smeller. Så her er det kun annenhver helg. Små barn er heller ikke anbefalt å ha 50/50. Dessuten må foreldrene være enige om å ha delt bosted, noe sjeldent retten idømmer. Anonymkode: f0f04...0c2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #5 Skrevet 16. november 2020 Tror du han gidder å ha barnet så mye da? Det blir jo mye "arbeid". Har du noe trusler eller noe som viser hvordan han er skriftlig? Anonymkode: f7cc4...eab
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #6 Skrevet 16. november 2020 Uansett så kan du ikke være i et så vondt forhold. Du ødelegger deg selv, og da ender du opp med å ikke fungere som mor. Og vipps så har han 100% Anonymkode: f7cc4...eab 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #7 Skrevet 16. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har en eks som er likedan. Han får ikke noe 50% samvær. Han kjørte økonomien sin rett i dass, helsa hans er dårlig, spiser usunt og stappet ungen usunn mat. Kjefter og smeller. Så her er det kun annenhver helg. Små barn er heller ikke anbefalt å ha 50/50. Dessuten må foreldrene være enige om å ha delt bosted, noe sjeldent retten idømmer. Anonymkode: f0f04...0c2 Takk for svar, og medfølelse til deg. Reagerer barnet greit på samvær? Det river i hjertet å tenke på at han skal savne meg og evt ikke ha det helt greit annenhver helg. Anonymkode: 05071...fb9
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #8 Skrevet 16. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du han gidder å ha barnet så mye da? Det blir jo mye "arbeid". Har du noe trusler eller noe som viser hvordan han er skriftlig? Anonymkode: f7cc4...eab Nei tror egentlig ikke at han gidder det. Men han har jo oppegående søsken og foreldre, regner med de hadde stilt som barnevakt og avlastet ham på de 50 prosentene. Men mini er så liten, føler at det blir veldig omflakkende. Og jeg vil jo være med ungen min så mye jeg kan.. Anonymkode: 05071...fb9
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #9 Skrevet 16. november 2020 4 timer siden, Alterego666 skrev: Retten vil aldri idømme 50/50 (og f.els delt bosted). Dette er en ordning som krever godt samarbeide, og da er man ikke i retten. Går han til retten, vil han kreve mer enn 50% samvær og fast bosted hos ham. Slik jeg leser HI er det liten sjanse for det. Takk for svar Anonymkode: 05071...fb9
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #10 Skrevet 16. november 2020 Tviler på han får 50/50 på et så ungt barn med mindre han virkelig vil og kan. Vil gått i fra han og forslått å starte med en dag og så jobb dere opp. Han ser nok fort hvor mye arbeid det er. Anonymkode: 7422a...8f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå