Olaug Olsen Skrevet 16. november 2020 #1 Skrevet 16. november 2020 Er det noen som har erfaring med disse tenderflame produktene? Jeg lurer på om det kan brukes til oppvarming? https://www.multitrend.no/tenderflame-carnation-90-bordpeis-fiberbetong/cat-p/c/p1500011663 Dette skal være et produkt som kan brukes selv om man ikke har pipe. Det beskrives som veldig trygt. Glad for alle erfaringer, gode som dårlige..
ekkoet Skrevet 16. november 2020 #2 Skrevet 16. november 2020 1100W står det, omtrent som en panelovn eller en halv vifteovn. Kommer an på størrelsen på rom og hvor godt isolert det er. Det er nok ikke den mest økonomiske formen å fyre, så kommer vel litt an på hensikten. (Utfra et forbrukt på 0,1L per time og ca 1kW per time og en literpris på 80kr, så havner du ca på 8kr/kwt som er noen ganger dyrere enn god gammaldags strøm) Vi har mindre tenderflame, mener det er denne: https://www.multitrend.no/tenderflame-glasslampecafemgosort/cat-p/c1000435/p1500015205 Ikke noe jeg hadde brukt som oppvarming, kun stemning. (Men den avgir jo varme, bare ikke nok til at det er måten å gjøre det på, har man 4 slike stående rundt blir det jo pluteslig litt) 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #3 Skrevet 16. november 2020 Vi har tenderflames og er veldig fornøyd. Er ikke til oppvarming,men til kos. Blir litt som en innendørs fakkel... Uten sot da. Er du på utkikk etter en varmekilde må du nok se etter et annet produkt. Anonymkode: 55e1d...c65 1
Olaug Olsen Skrevet 16. november 2020 Forfatter #4 Skrevet 16. november 2020 Ideen var å ha som alternativ varmekilde i tilfelle strømbrudd. Prepping. Skal teste en av de litt større versjonene, for å finne ut om dette kunne fungert i en krisesituasjon. Jeg lurer på hvorfor det er tilsynelatende null risiko for kullosforgiftning. Har googlet, men ikke funnet noe som peker hverken for eller imot risiko for kullosforgiftning. Jeg forstår at brennstoffet er trygt i forhold til risiko for oppflamming. Høres jo veldig bra ut fra produsenten. Det soter ikke osv. Nå er ikke jeg kjemiker, men jeg lurer på hvorfor man kan si at det er så idiotsikkert, og jeg lurer på hvordan dere som bruker dette inne, opplever behovet for lufting i rommet. Er det sunnere luft med tenderflame, enn med f.eks å tenne mange stearinlys?
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #5 Skrevet 16. november 2020 Det antenner ikke uten stålet. Er egen patent. Selve væsken er brannsikker Anonymkode: 55e1d...c65 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #6 Skrevet 16. november 2020 Syns de virker skumle. Anonymkode: 02a4a...63d 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #7 Skrevet 16. november 2020 Vi har hatt en bordpeis i to år. Fungerer som kos - og bittelitt varme. Men mest som kos. 95% kos, 5% varme. Anonymkode: 2f46a...ad9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå