AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #1 Skrevet 16. november 2020 Hei! Jeg og kjæresten min har bestemt oss for å slutte på prevensjon og forsøke å bli gravide. Vi har vært sammen i 7 år og er 24 år gamle. Har prøvd i 2 mnd nå uten resultat. Skjønnet at det kan ta lang tid, men har noen erfaringer eller tips så kom gjerne med dem! Anonymkode: 81b75...4b0
boblevann Skrevet 16. november 2020 #2 Skrevet 16. november 2020 Hvor lenge siden du sluttet på prevensjon? For mange tar det noen mnd å komme inn i skikkelig syklus etterpå. Vet du når du har eggløsning osv? 1
Kvinne-23 Skrevet 16. november 2020 #3 Skrevet 16. november 2020 Sluttet i september. Hadde da brukt ppiller i 7 år. Har brukt en app for å se når jeg har eggløsning og har eggløsningstester. Er nå 11 dpo i følge app og har tatt 2 stk negative tidligtester i går og i dag.. synes det er vanskelig å ikke bli helt oppslukt med testing osv. Samboeren min er mer chill men jeg skulle helst vært gravid i går😅
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #4 Skrevet 16. november 2020 Mitt beste tips er - slapp av! Kos dere og ha det gøy med prøvingen. Anonymkode: c7672...541
Kvinne-23 Skrevet 16. november 2020 #5 Skrevet 16. november 2020 58 minutter siden, boblevann skrev: Hvor lenge siden du sluttet på prevensjon? For mange tar det noen mnd å komme inn i skikkelig syklus etterpå. Vet du når du har eggløsning osv? Sluttet i september. Hadde da brukt ppiller i 7 år. Har brukt en app for å se når jeg har eggløsning og har eggløsningstester. Er nå 11 dpo i følge app og har tatt 2 stk negative tidligtester i går og i dag.. synes det er vanskelig å ikke bli helt oppslukt med testing osv. Samboeren min er mer chill men jeg skulle helst vært gravid i går😅 Siter Endre
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #6 Skrevet 16. november 2020 1 time siden, Kvinne-23 skrev: Sluttet i september. Hadde da brukt ppiller i 7 år. Har brukt en app for å se når jeg har eggløsning og har eggløsningstester. Er nå 11 dpo i følge app og har tatt 2 stk negative tidligtester i går og i dag.. synes det er vanskelig å ikke bli helt oppslukt med testing osv. Samboeren min er mer chill men jeg skulle helst vært gravid i går😅 Det kan ta tid før syklus stabiliserer seg etter p-pilleslutt. Langt mer enn to måneder. Og når den har stabilisert seg er det ikke sikkert du har 28-dagerssykluser heller. En app kan du stole mer på når du mater den med informasjon, i det minste når du har eggløsning og når du får mens. Den forteller deg ikke når du har eggløsning ut fra «løse lufta». Jeg ville prøvd å kose meg med sexen, og ha det hver 2-3. dag. Etterhvert kan du kqnskje begynne å kartlegge mer, men ikke enda. Det kan være ganske drepen for sexlivet. Husk også at det er innenfor normalen å bruke inntil ett år på å bli gravid. Det er kjedelig å være utålmodig, men det blir lettere om du gir det tid. Lykke til! Anonymkode: 201be...84e 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #7 Skrevet 16. november 2020 1 time siden, Kvinne-23 skrev: Sluttet i september. Hadde da brukt ppiller i 7 år. Har brukt en app for å se når jeg har eggløsning og har eggløsningstester. Er nå 11 dpo i følge app og har tatt 2 stk negative tidligtester i går og i dag.. synes det er vanskelig å ikke bli helt oppslukt med testing osv. Samboeren min er mer chill men jeg skulle helst vært gravid i går😅 Appen kan bare spå basert på tidligere sykluser, den vet ikke Samme med testene, de måler utslag av LH men kan ikke bekrefte at kroppen lyktes med eggløsningen. Kan hende at eggløsningen ikke har kommet skikkelig i gang, det kan ta tid når man kommer av hormonell prevensjon. Har du hatt noen andre tegn på eggløsning bortsett fra at appen har spådd det? Husk at det kan ta tid også for folk med helt normal fertilitet Anonymkode: f4e56...16b
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #8 Skrevet 16. november 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Appen kan bare spå basert på tidligere sykluser, den vet ikke Samme med testene, de måler utslag av LH men kan ikke bekrefte at kroppen lyktes med eggløsningen. Kan hende at eggløsningen ikke har kommet skikkelig i gang, det kan ta tid når man kommer av hormonell prevensjon. Har du hatt noen andre tegn på eggløsning bortsett fra at appen har spådd det? Husk at det kan ta tid også for folk med helt normal fertilitet Anonymkode: f4e56...16b Har ikke hatt noen tegn til eggløsning. Hvilke tegn kan jeg se etter? Grunnen til at jeg er litt stresset for å vite om jeg er gravid er at jeg jobber som sykepleier med blant annet covid pasienter og kan ikke jobbe med disse pasientene hvis jeg er gravid. Dermed tester jeg nærmest hver dag en uke før mensturasjon og blir veldig stresset av dette.. Anonymkode: 81b75...4b0
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #9 Skrevet 16. november 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke hatt noen tegn til eggløsning. Hvilke tegn kan jeg se etter? Grunnen til at jeg er litt stresset for å vite om jeg er gravid er at jeg jobber som sykepleier med blant annet covid pasienter og kan ikke jobbe med disse pasientene hvis jeg er gravid. Dermed tester jeg nærmest hver dag en uke før mensturasjon og blir veldig stresset av dette.. Anonymkode: 81b75...4b0 Noen har eggløsningsslim, posisjon på livmorhals, etc. Sikkert flere som jeg har glemt, du får lese litt på det Ellers er det jo en del som følger med på basaltemperaturen og ser det på den måten. Men vet ikke om jeg hadde begynt å styre med det enda (jeg synes det er styrete i alle fall). Huff, skjønner at du stresser litt med det da ja. Er det policy på jobb at gravide ikke skal jobbe med slike pasienter? Tenker at jeg ville roet litt ned på testingen og ventet til dagen for forventet mens i alle fall (vet at det er vanskelig!) Anonymkode: f4e56...16b
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #10 Skrevet 16. november 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen har eggløsningsslim, posisjon på livmorhals, etc. Sikkert flere som jeg har glemt, du får lese litt på det Ellers er det jo en del som følger med på basaltemperaturen og ser det på den måten. Men vet ikke om jeg hadde begynt å styre med det enda (jeg synes det er styrete i alle fall). Huff, skjønner at du stresser litt med det da ja. Er det policy på jobb at gravide ikke skal jobbe med slike pasienter? Tenker at jeg ville roet litt ned på testingen og ventet til dagen for forventet mens i alle fall (vet at det er vanskelig!) Anonymkode: f4e56...16b Takk for tips! Ja, dersom jeg skulle vært gravid så skal jeg ikke jobbe med smittepasienter. Man hører jo alltid om de parene som blir gravide på første forsøk og trodde siden vi er såpass unge og friske at det skulle gå fort, men må nok belage meg på litt ventetid.. Anonymkode: 81b75...4b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå