AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #1 Skrevet 16. november 2020 Hei, jeg har hatt slimposebetennelse i en hæl i ett år. Det er smertefullt ved gange og jeg kan ikke trene ol. Hvordan kan jeg behandle dette? Det er tatt mr som viste fortykkede sener og betennelse i akillesomr. Jeg har tatt flere betennelsesdempende kurer uten å oppnå noe som helst. Den er ikke vond i ro, men utover å sitte stille eller ligge har jeg alltid ubehag i foten i mindre eller større grad. Noen som er blitt bra av tilsvarende? Anonymkode: f5543...745 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #2 Skrevet 16. november 2020 Jeg hadde slimposebetennelse i en skulder for noen år siden. Jeg fikk kortisonsprøyte av en spesialist som brukte ultralyd for å finne nøyaktig hvor han skulle sette det. Har det vært diskutert som en mulighet for deg? Anonymkode: be731...00f
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #3 Skrevet 16. november 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde slimposebetennelse i en skulder for noen år siden. Jeg fikk kortisonsprøyte av en spesialist som brukte ultralyd for å finne nøyaktig hvor han skulle sette det. Har det vært diskutert som en mulighet for deg? Anonymkode: be731...00f Fastlegen har sagt han kan sett sprøyte i foten, men jeg har ikke gjort det så langt. Håpet det skulle gå over/korona osv. Fungerte det for deg? ts Anonymkode: f5543...745
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #4 Skrevet 16. november 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde slimposebetennelse i en skulder for noen år siden. Jeg fikk kortisonsprøyte av en spesialist som brukte ultralyd for å finne nøyaktig hvor han skulle sette det. Har det vært diskutert som en mulighet for deg? Anonymkode: be731...00f Man er generelt ganske forsiktig med å sette kortison i nærheten av hælen pga risiko for at akillessenen revner. Anonymkode: ff63c...1d9
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #5 Skrevet 16. november 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man er generelt ganske forsiktig med å sette kortison i nærheten av hælen pga risiko for at akillessenen revner. Anonymkode: ff63c...1d9 Det høres enda mer vondt ut? Vet du om andre måter man kan behandle skader i dette området? ts Anonymkode: f5543...745
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #6 Skrevet 16. november 2020 Jeg får tidvis oppbluss av slimposebetennelse i hofte/bekken. Holder det ved like med intensive ibuxkurer når jeg kjenner det holder på å blusse opp, samt trening for å holde muskulaturen bra. Men er vel gjerne litt vanskeligere å trene opp muskler rundt hælen vs hofte...håper du finner utav det. Kortison gjorde det bare verre hos meg, men vet flere som har blitt helt bra etter kortisoninjeksjon. Anonymkode: 05ecd...8f0
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #7 Skrevet 16. november 2020 Ikke helt det samme, men jeg har slitt med akillesteniditt. Jeg fikk god hjelp av fysioterapaut. Jeg hadde god nytte av øvelsene i linken under og trykkbølgebehandling hos fysioterapaut. Gjør disse øvelsene daglig for å vedlikeholde. Anonymkode: 9d404...eb1 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #8 Skrevet 16. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke helt det samme, men jeg har slitt med akillesteniditt. Jeg fikk god hjelp av fysioterapaut. Jeg hadde god nytte av øvelsene i linken under og trykkbølgebehandling hos fysioterapaut. Gjør disse øvelsene daglig for å vedlikeholde. Anonymkode: 9d404...eb1 Glemte linken https://www.olympiatoppen.no/fag/helse/helseavdelingen/fysioterapi/achillesrehab/media3089.media Anonymkode: 9d404...eb1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #9 Skrevet 16. november 2020 Finn en dyktig fysioterapeut! Jeg hadde slimposebetennelse i hoftene og ble bra etter 8 mnd med behandling. Anonymkode: 92af8...b84 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #10 Skrevet 16. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Finn en dyktig fysioterapeut! Jeg hadde slimposebetennelse i hoftene og ble bra etter 8 mnd med behandling. Anonymkode: 92af8...b84 Hva gjør de hos fysioterapeut? Jeg har ikke råd til privat behandling da. ts Anonymkode: f5543...745 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #11 Skrevet 16. november 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør de hos fysioterapeut? Jeg har ikke råd til privat behandling da. ts Anonymkode: f5543...745 Styrkeøvelser, trykkbølgebehandling, gradvis opptrening osv. Anonymkode: 92af8...b84
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #12 Skrevet 16. november 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør de hos fysioterapeut? Jeg har ikke råd til privat behandling da. ts Anonymkode: f5543...745 Du trenger ikke gå privat. Kontakt en som har helforefusjon da betaler du bare egenandel. Anonymkode: c4537...262
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå