Adonia Skrevet 3. august 2005 #1 Skrevet 3. august 2005 jeg har tenkt å ta noen fag som privatist i år, i tillegg til å studere på uio. samler poeng til medisin.. har i hvertfall tenkt å ta 2fy og 2bi, men har aldri gjort dette før så føler meg litt grønn.. gikk på vgs i akershus, må vel kanskje melde meg opp her også? synes det er vanskelig å finne info om privatisteksamen i akershus, noen som vet hvem jeg skal kontakte? regener med at jeg må ta noen lab øvelser i disse fagene også. Nen som har erfaring som privatist i disse fagene, elelr vet hvordan dette gjennomføres?
Gjest Eføya ikke innlogget Skrevet 4. august 2005 #2 Skrevet 4. august 2005 (endret) Hei! Du kan ta privatisteksamen der du bor (du trenger altså ikke ta det i Akershus.) Stedet du skal henvende deg til er Oslo Privatistkontor (prøv å søk på skoleetaten). I Akershus er gjerne privatisteksamen lagt opp av voksenopplæringen (f.eks har Stabekk Voksenopplæring privatisteksamen i Bærum). Jeg er lit usikker på om du må ha labøvelser i disse fagene. Hadde labøvelser i 2Bi, men er usikker på om det var obligatorisk. Det vet i tilfelle privatistkontoret. Dersom det er obligatorisk og de ikke arrangerer labøvelser, kan du prøve Bjørknes Privatskole. Jeg har dessverre ikke tlf til Oslo privatistkontor, men her er Stabekks: xxxxxxxx (De kan sikker hjelpe deg med Oslo privatistkontors telefonnummer.) Jeg har tatt eksamen begge steder og vil anbefale Stabekk. De er mye hyggeligere der og du får mye bedre service. Tror fristen til å melde seg opp er en gang i september (det er Oslo veldig strikte på). Det er ikke lov å legge ut telefonnr. liv- mod. Endret 9. august 2005 av liv
Adonia Skrevet 8. august 2005 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2005 men jeg bor i akershus også, så derfor trodde jeg at jeg måtte ha eksamen der..? tok du biologi på egenhånd, eller fulgte du undervisning?
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #4 Skrevet 9. august 2005 Hei! Jeg tok 2Bi på Bjørknes (da melder man seg opp som privatist i Oslo uansett hvor man bor). 3 Bi tok jeg på egenhånd og da meldte jeg meg opp på Stabekk.
Isabel Skrevet 9. august 2005 #5 Skrevet 9. august 2005 Jeg lurer også på å ta noen fag som privatist; 2mx, 3 samfunnskunnskap og eventuelt 2 kjemi.. Hvis man tar disse fagene via sonans, følger man undervisning med lærer da? altså, som elev i en klasse? Er det vanskelig å gå opp i eksamen som privatist??? Krever det MYE mer lesing enn hvis du hadde vært "vanlig" elev? Gjest: Bjørknes? Følger du vanlig undervisning da?
Gjest Eføya ikke innlogget Skrevet 9. august 2005 #6 Skrevet 9. august 2005 Hei! Siste "gjest" var meg som skrev første innlegget. Om du går på Bjørknes følger du undervisning ja, men det er relativt kostbart og du m¨å ta privatist eksamn (du får altså ikke standpunktkarakter). Et billigere alternativ er å ta et kurs på f.eks Folkeuniversitetene eller voksenopplæringen som ofte underviser i videregående fag. Det er nok litt vanskeligere å få en god karakter som privatist fordi du må prestere "alt" på eksamensdagen, men eksamen i seg selv er ikke vanskeligere.
Gjest Eføya ikke innlogget Skrevet 9. august 2005 #7 Skrevet 9. august 2005 Beklager, jeg skrev feil i forrige innlegg: Det jeg å si var "siste gjest var meg som skrev det første svaret".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå