Lady79 Skrevet 22. september 2002 #1 Del Skrevet 22. september 2002 Heisann!! :D Jeg har lysst til å lage til juleverksted iår med mine venner og familie, men har ikke så mange ideer....kan dere hjelpe meg?? Vi blir sikkert noen i "alle" aldre....alt fra noen år til 80 år....så jeg vil høre alle ideer...ikke for dyre materialer og sånt helst...og ikke for vanskelig og ikke for lang tid å lage... klem fra Lena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady79 Skrevet 25. september 2002 Forfatter #2 Del Skrevet 25. september 2002 heisann!! er det virkelig ingen som har ideer til meg??ja ja..det er jo en stund til da....håper noen kommer med forslag.... :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 25. september 2002 #3 Del Skrevet 25. september 2002 Kanskje du finner noen ideer på siden min, under Hobby-ideer? Jeg laget iallfall mange av disse tingene i fjor og det ble kjempefine gaver og dekorasjoner. Fikk masse skryt av dem iallfall. http://www.geocities.com/kristinkol/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady79 Skrevet 25. september 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 25. september 2002 Tusen takk Augustbrud!!!Og gratulerer med giftermålet!! Tenker det er fint å være nygift Vi gleder oss også...bare litt over 8 mnd igjen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 25. september 2002 #5 Del Skrevet 25. september 2002 Tusen takk! Vi storkoset oss selvsagt som nygifte, og noe av det morsomste var å lage all invitasjoner, borkort, sanghefter og kirkeprogrammer selv! Bare gled deg sier jeg! Det blir en stor dag. Håper forresten du fant noe inspirasjon på hobby-siden min, selvom det ikke ligger så mye der da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirella Skrevet 29. september 2002 #6 Del Skrevet 29. september 2002 ...hva med trolldeig, kurv-fletting (enda ikke av moten....!!!) ,nabbi-perling for barna, pepperkake-baking, glass-maling ovs.....????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 29. september 2002 #7 Del Skrevet 29. september 2002 Plukk kongler mens det ennå er høst. Disse kan sprayes med lim, syppes i glitter og festes i en sløyfe. Ellers finnes det jo glanspapir ennå. Filt er et godt alternativ til kurvfletting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady79 Skrevet 30. september 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 30. september 2002 KJEMPEFLOTTE IDEER!!!TUSEN TAKK ALLE SAMMEN!! KOM GJERNE MED FLER....NOEN SOM HAR OPPSKRIFTER DE KAN SENDE MEG PÅ MAIL, OG JEG KAN SKRIVE UT??DET HADDE VERT GØY!! KLEM LENA :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillje Skrevet 30. september 2002 #9 Del Skrevet 30. september 2002 Jeg og min søster skal ha juleverksted om 14 dager. Vi skal da lage julekort, juledekorasjoner, kle isopor hjerter/kuler. Mens de små skal lage julekurver, juletrelenker, nisser ..... Når vi har slike juleverksteder hører vi alltid på julemusikk, drikker gløgg, har julerøkelse slik at vi kommer i den rette stemningen. I år blir det litt for tidelig med pepperkakene, men men. Vi kommer nok i stemning alikavel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 30. september 2002 #10 Del Skrevet 30. september 2002 Hva med drømmefangere (dream catchers)? De var (er?) kjempepoppis for noen år siden, men poenget med dem er fremdeles ganske koselig. Du kan sikkert få tak i sånne ferdige sett, men det eneste du trenger er en ring, evt. kvister som du bender til en ring, solid tråd / snøre / hyssing, og det du vil pynte dem med. Har laget sånne med både kurvpinner, vanlige, tynne kvister og innkjøpte ringer. Pynt kan være alt mulig, f.eks. ukarda ull, perler og fjær for indianerfeelingen, tørka blomster (har brukt både lavendel og roser), paljetter eller andre små ting som du klarer å feste. Noen synes det er helt harry, andre synes det er helt strålende. Poenget med drømmefangere er å henge de på soverommet, slik at alle drømmer går gjennom denne. De gode drømmene går gjennom, de vonde drømmene blir sittende fast og forsvinner når sola lyser inn i rommet om morgenen. Funker kanskje best på små tanteunger som drømmer mye rart. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jen Skrevet 1. oktober 2002 #11 Del Skrevet 1. oktober 2002 Vi pleier å lage såper, stearinlys i alle varianter, digre pepperkakehjerter til å henge i vinduet, brente mandler og div. juletrepynt. I år har jeg tenkt å prøve meg på å lage drops og. Får se hva vi får tid til. Dersom du ikke allerede har Panduro katalogen, bør du skaffe deg den, for der er det mange tips til hva man kan gjøre og du får kjøpt det du trenger der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirella Skrevet 1. oktober 2002 #12 Del Skrevet 1. oktober 2002 Kom på at det går an å bruke pepperkake-former og trykke ut figurer av kransekake-masse!!! Dette kan barn også gjøre :D Dessuten kan dere lage seigmenn....da brukes også pepperkakeformer...helst små former,da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady79 Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter #13 Del Skrevet 1. oktober 2002 noen som har oppskrifter til alt dette???det høres kjempegøy ut.....å lage egne såper...drops...og mye annet...kjempegøy.... :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jen Skrevet 1. oktober 2002 #14 Del Skrevet 1. oktober 2002 http://www.panduro.no, der er alt du trenger til både lys, såpe og drops + masse annent morosomt. I katalogen står det mye om hvordan du gjør det, og du får også hobbybøker der. Jeg har også kjøpt utstyr til å lage såpe hos http://www.kreativsape.no[/url Lykke til med juleverkstedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå