Gå til innhold

Ideer til juleverksted??


Lady79

Anbefalte innlegg

Heisann!! :D

Jeg har lysst til å lage til juleverksted iår med mine venner og familie, men har ikke så mange ideer....kan dere hjelpe meg??

Vi blir sikkert noen i "alle" aldre....alt fra noen år til 80 år....så jeg vil høre alle ideer...ikke for dyre materialer og sånt helst...og ikke for vanskelig og ikke for lang tid å lage...

klem fra Lena :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann!!

er det virkelig ingen som har ideer til meg??ja ja..det er jo en stund til da....håper noen kommer med forslag....

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Augustbrud!!!Og gratulerer med giftermålet!! Tenker det er fint å være nygift :wink:

Vi gleder oss også...bare litt over 8 mnd igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Vi storkoset oss selvsagt som nygifte, og noe av det morsomste var å lage all invitasjoner, borkort, sanghefter og kirkeprogrammer selv! Bare gled deg sier jeg! Det blir en stor dag.

Håper forresten du fant noe inspirasjon på hobby-siden min, selvom det ikke ligger så mye der da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plukk kongler mens det ennå er høst.

Disse kan sprayes med lim, syppes i glitter og festes i en sløyfe.

Ellers finnes det jo glanspapir ennå. Filt er et godt alternativ til kurvfletting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJEMPEFLOTTE IDEER!!!TUSEN TAKK ALLE SAMMEN!! KOM GJERNE MED FLER....NOEN SOM HAR OPPSKRIFTER DE KAN SENDE MEG PÅ MAIL, OG JEG KAN SKRIVE UT??DET HADDE VERT GØY!!

KLEM LENA :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Jeg og min søster skal ha juleverksted om 14 dager. Vi skal da lage julekort, juledekorasjoner, kle isopor hjerter/kuler. Mens de små skal lage julekurver, juletrelenker, nisser .....

Når vi har slike juleverksteder hører vi alltid på julemusikk, drikker gløgg, har julerøkelse slik at vi kommer i den rette stemningen. I år blir det litt for tidelig med pepperkakene, men men. Vi kommer nok i stemning alikavel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med drømmefangere (dream catchers)? De var (er?) kjempepoppis for noen år siden, men poenget med dem er fremdeles ganske koselig. Du kan sikkert få tak i sånne ferdige sett, men det eneste du trenger er en ring, evt. kvister som du bender til en ring, solid tråd / snøre / hyssing, og det du vil pynte dem med. Har laget sånne med både kurvpinner, vanlige, tynne kvister og innkjøpte ringer. Pynt kan være alt mulig, f.eks. ukarda ull, perler og fjær for indianerfeelingen, tørka blomster (har brukt både lavendel og roser), paljetter eller andre små ting som du klarer å feste.

Noen synes det er helt harry, andre synes det er helt strålende.

Poenget med drømmefangere er å henge de på soverommet, slik at alle drømmer går gjennom denne. De gode drømmene går gjennom, de vonde drømmene blir sittende fast og forsvinner når sola lyser inn i rommet om morgenen. Funker kanskje best på små tanteunger som drømmer mye rart. ;)

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å lage såper, stearinlys i alle varianter, digre pepperkakehjerter til å henge i vinduet, brente mandler og div. juletrepynt. I år har jeg tenkt å prøve meg på å lage drops og. Får se hva vi får tid til. Dersom du ikke allerede har Panduro katalogen, bør du skaffe deg den, for der er det mange tips til hva man kan gjøre og du får kjøpt det du trenger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på at det går an å bruke pepperkake-former og trykke ut figurer av kransekake-masse!!! Dette kan barn også gjøre :D

Dessuten kan dere lage seigmenn....da brukes også pepperkakeformer...helst små former,da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har oppskrifter til alt dette???det høres kjempegøy ut.....å lage egne såper...drops...og mye annet...kjempegøy....

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...