Gå til innhold

Klikker snart over å aldri få tid alene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg den eneste som snart klikker over å ha familien eller andre folk rundt meg hele tiden?

Vi har 2 barn, et i barnehage og et på skolen. Det har vært endel sykdom (forkjølelse) på minste i høst, noe som naturlig nok har ført til mye hjemmetid. I tillegg har mannen hjemmekontor, og er her alltid.

Selv har jeg en krevende jobb, og jobber nok opp mot 50 timer i uken. I jobben må jeg være veldig på, og tipper på at jeg bruker 70% av tiden i tlf eller møter.

Og nå kjenner jeg at jeg er så nære på å klikke fordi jeg ikke får noe tid for meg selv. Jeg sitter å drømmer om å dra bort noen dager, helt alene, hvor ingen gnåler, maser eller må ha oppmerksomhet. Jeg kjenner at jeg faktisk bør gjøre det, men det er litt klønete å dra på reise slik som verden er nå.

Er jeg alene om dette, eller er det andre som er i ferd med å tippe over grunnet restriksjoner, hjemmekontor og mangel på alenetid?

Og hva gjør dere for å overleve dette?

Anonymkode: d4e7a...fd8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg den eneste som snart klikker over å ha familien eller andre folk rundt meg hele tiden?

Vi har 2 barn, et i barnehage og et på skolen. Det har vært endel sykdom (forkjølelse) på minste i høst, noe som naturlig nok har ført til mye hjemmetid. I tillegg har mannen hjemmekontor, og er her alltid.

Selv har jeg en krevende jobb, og jobber nok opp mot 50 timer i uken. I jobben må jeg være veldig på, og tipper på at jeg bruker 70% av tiden i tlf eller møter.

Og nå kjenner jeg at jeg er så nære på å klikke fordi jeg ikke får noe tid for meg selv. Jeg sitter å drømmer om å dra bort noen dager, helt alene, hvor ingen gnåler, maser eller må ha oppmerksomhet. Jeg kjenner at jeg faktisk bør gjøre det, men det er litt klønete å dra på reise slik som verden er nå.

Er jeg alene om dette, eller er det andre som er i ferd med å tippe over grunnet restriksjoner, hjemmekontor og mangel på alenetid?

Kjenner meg litt igjen.. 

Jeg tenker at; jeg har ikke brukt noe penger på reise eller ferie i år, så jeg har lyst å støtte lokal næring og ta inn på hotell for et par dager 👌🏻

• Liker 23
Skrevet
1 minutt siden, ^littletoomuch skrev:

Kjenner meg litt igjen.. 

Jeg tenker at; jeg har ikke brukt noe penger på reise eller ferie i år, så jeg har lyst å støtte lokal næring og ta inn på hotell for et par dager 👌🏻

Jeg vurderer også det, har faktisk brukt kvelden på å sjekke utleie av hytter for neste helg 🙈

• Liker 7
Skrevet

Om du har mulighet ta inn på hotell noen dager? Eller kanskje du har en venninne som bor alene og som du kan dra til mens hun drar ut? Hadde ikke vært noe problem for meg å dra å besøke noen andre i mellomtiden om en venninne desperat trengte alenetid liksom. Kan det i mellomtiden hjelpe å gå en tur ut alene? Slå av telefonen:P

Anonymkode: 98d3d...6ed

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg velger å ikke jobbe 50 timer i uka. 

Får du løst problemene dine ved å ta inn på et hotell noen dager så gjør gjerne det. Men synes ikke det er rart at du aldri får egentid når du både jobber 50 timer i uka og har to små barn. Døgnet har bare 24 timer. 

Anonymkode: 5d2cd...bc1

• Liker 25
Skrevet

Det er rart med det, man ønsker seg det man ikke så lett kan få😊 Her sitter jeg og er stort sett alene, singel, barnløs og nå i koronatiden uten noe særlig sosialt. Skulle gitt mye for å ha min egen lille kjernefamilie. Men jeg skjønner godt det blir litt vel mye når man aldri har tid for seg selv, tror det er mange i din situasjon som føler det på samme måte. Kanskje du og mannen din kan organisere litt alenetid for hver av dere? 😊

Anonymkode: d2143...448

• Liker 6
Skrevet

Endte opp med innleggelse her.. så... be om alenetid FØR du kommer så langt ❤️

Anonymkode: d4a2d...4c3

• Liker 6
Skrevet

Å reise er ikke lurt, men kanskje du kunne vurdert å tatt deg inn på et hotell i nærområdet for et par netter? Det er lurt å lytte til kroppen, plutselig går du på en smell.. Lettere å forebygge, enn å behandle! 

• Liker 3
Skrevet

Du kan jo gå deg en tur alene eller ta en kjøretur alene. Du kan også snakke med mannen om det. Er jo bare trekke seg tilbake på soverommet med en bok eller PC så kan du se på noe gøy. 

Anonymkode: 98eaa...aa8

• Liker 1
Skrevet

Stakkars mannen din. 

Anonymkode: 978c6...6da

• Liker 4
Skrevet

Dra på hotell i helgen alene. Kjøp godteri og digg mat på rommet. Ta deg et bad og vær helt alene. 
når jeg er mettet av jobb og småbarnsliv går jeg turer alene. Klarer ikke tanken på å besøke venner som trenger omsorg, prater og prater og krever mye.. 

da oppsøker jeg i såfall mennesker som gir meg energi

Anonymkode: 2dd56...b0e

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars mannen din. 

Hvorfor? 

• Liker 12
Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars mannen din. 

For et konstruktivt svar. Hjelpes. 

TS: Jeg forstår godt at du er sliten. Jeg hadde gått på veggen selv. Alle trenger alenetid innimellom, og det er helt naturlige behov. Det kommer sikkert mange i tråden som vil si at «dette har du valgt selv så slutt å klag», men ikke hør på det. Du har all rett til å være sliten og komme med en utblåsning. 

Har du mulighet til å ta ut noen feriedager, evt., gå ned i stilling? Kanskje få noen i familien til å passe barna? Eller be om sykemelding for en kort periode ved behov? Det er bedre å ta tak i problemet før det ender med utbrenthet og langtidssykemelding. Det viktigste er deg og din familie. 

Jeg heier på deg. :smilyblomst:

Endret av Uatskillelig
  • Liker 7
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars mannen din. 

Hvorfor det??? 
tror denne mannen har det veldig godt med hjemmekontor, og en kone som tar seg av barn samt sin egen jobb 

Anonymkode: 2dd56...b0e

• Liker 8
Skrevet

Jeg må også ha litt alenetid innimellom. 

Mannen klarer fint barna noen timer i helgene, mens jeg drar avgårde med bikkja og får meg litt "luft". Kjører gjerne da en bit i bil for å virkelig komme meg bort. 

Vi har også dratt bort en helg hver alene med barna på hytta,  for å gi den andre "fri" hjemme. Slitsomt for den som er på hytta, men har vært veldig deilig for den som faktisk fikk slappe av i eget hjem.

Hadde tatt inn på hotel alene om jeg ikke hadde hatt noe fri siden pandemien startet.

Anonymkode: 3750c...758

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars mannen din. 

For et idiotisk svar. 
her blir vi begge drittlei av hverandre til tider. Det betyr ikke at noen av oss vil ut,eller vi ikke elsker hverandre lenger. Det betyr at vi er åpne om følelsene våre og tar hensyn til hverandres behov. Om du går gjennom livet å tror at folk ikke har forskjellige behov så er du naiv.... 

Mennesker er flokkdyr ja,men noen av oss har behov for space....

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen her! Jobber 100 %, hjemmekontor, har to barn i småskolen.

Jeg drar på tur med en venninne to ganger i året. Før reiste vi på jentetur til utlandet. Nå i koronatiden drar vi innenlands. Booker oss inn på et hotell for en langhelg, i en eller annen by som vi begge kommer oss til lett, og drikker masse øl, går på kino eller show, , spiser på restaurant. Det er GULL verdt. Mannen min er borte endel med hobbyen sin, eller drar og besøker broren sin, så han får også endel alenetid. Neste tur er over jul. Jula blir det så mye stress og intens familietid, så jeg gleder meg til å få hotell-helga med venninna mi som en gulrot som venter i januar. :) Så får vi se hvordan det er med smitte i januar, og hvor vi kan reise....

Anonymkode: ebeaa...2e4

• Liker 5
Skrevet

Skjønner deg godt!! Synes du skal dra, bare du. En glad og fornøyd mor = bra for alle. 

Hadde jeg kunne reist så hadde jeg gjort det, virkelig. 

Anonymkode: 8e36e...063

• Liker 3
Skrevet

Godt å lese tilbakemeldingene her, og at det ikke bare er meg som har det slik. Normalt sett ville jeg ha tatt en tur på hytta, men den er jo selvfølgelig i Sverige, så det utgår akkurat nå🙈

Vanligvis er vi flink til å gå hverandre rom i hverdagen, ved at den ene tar med barn på f.eks hytta eller overnatting og besøk hos besteforeldre. Det har jo ikke vært en mulighet i det siste, og det er nok derfor det føles litt intenst akkurat nå.

Men jeg har bestemt meg, jeg skal leie en hytte et eller annet sted i slutten av neste uke. Da skal jeg dra helt alene, og det kommer til å bli helt fantastisk 😊🙈

• Liker 8
Skrevet

Det å ikke få alenetid når du har behov for det, er veldig ødeleggende. 

Som andre skriver her, er det mulig å ta inn på hotell noen dager. Det trenger ikke være helg heller, du kan ha hjemmekontor på hotell. Siden du jobber så mye, vil jeg tro mye av belastningen med barna faller på mannen din. Da er det forståelig om han ønsker at du skal bidra i helgene. Han er sikkert også sliten. Trenger han også alenetid? Vil tro det føles urettferdig for ham dersom du først jobber veldig mye så han må dra lasset hjemme, og så skal du ha fri fra familien i tillegg mens han fortsatt må være den som stiller opp hjemme.

Hva om du reiser bort noen dager i ukedagene, og så kan han reise bort en helg? Siden du jobber så mye er det sannsynligvis ikke gjennomførbart at han er borte i ukedagene?

Anonymkode: db9a3...9f1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...