Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk opp 25 kg i graviditeten og har gått ned 10 kg til nå (7 uker siden fødsel). Har ikke tenkt over kostholdet frem til nå fordi jeg har fokusert på baby og det har blitt mye kaner og boller ved barselbesøk og innimellom ammestundene.

Har bestemt meg for å ta grep, har faktisk ikke råd til en helt ny garderobe, og jeg trives heller ikke med alle de ekstra kiloene🙈

Baby før av og til en flaske erstatning (kanskje 100-150 ml 3-5 ganger i uken), ellers ammer/pumper jeg. Så vil tippe energibehovet er tilnærmet likt som de som fullammer?

Nå er det nok, og jeg storhandlet masse sunn mat i går og skal droppe den daglige bollen og sjokoladen. Er dette godt nok for vektnedgang, eller bør jeg telle kalorier? Ønsker ikke å gå ned for fort i vekt, både med tanke på næringsinnholdet i melken, men også fordi jeg ikke kan gå rundt med lite energi. Blir fort irritabel om jeg spiser for lite. Har også jernmangel fordi jeg hadde en stor blødning under fødsel, så er mye svimmel.

Har hund og babyen sover ikke så mye på dagtid utenom trilleturer, så blir fort noen timer tur hver dag uansett vær og vind.

Er det noen som har tips til meg? Hvor fort gikk du ned i vekt etter fødsel? Måtte dere gå inn for det eller kom det automatisk? Når begynte det å løsne? Her har vekta stått stille siden jeg gikk ned baby og vannvekta, men håper vekta går ned når jeg kutter ut unødvendige søtsaker og fokuserer på vanlig sunn mat.

Anonymkode: 7179a...f09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...