moka Skrevet 3. august 2005 #1 Skrevet 3. august 2005 må jeg til dyrlege å få det fikset eller gror det av seg selv? gror det i det hele tatt ut igjen?
Lillesøster Skrevet 3. august 2005 #2 Skrevet 3. august 2005 Ville tatt en telefon til dyrelegen for å være helt sikker på at svaret du får er korrekt.
Gjest Gjesta Skrevet 3. august 2005 #3 Skrevet 3. august 2005 Jeg hadde sett det an. Kjør på med bandasje, pyrisept og sokker (ikke tette) slik at det ikke kommer smuss i sårene..... Luft hunden kun på gress (et er mykt) og etter bedring.
Gjest Violetta Skrevet 3. august 2005 #4 Skrevet 3. august 2005 Min hund fikk en rift i poten en gang. Jeg kjørte på med renset grønnsåpe (kjøpes på apotek) og bandasjer. Det gikk bra, men det blødde lenge. Jeg ble forklart at potene vokser "innenfra", altså at sår på potene ikke lukker seg før det er grodd.
Gjest Xavia Skrevet 3. august 2005 #5 Skrevet 3. august 2005 (endret) Hunden vår har slitt bort hud under potene to ganger. Første gang dro vi til dyrlegen å fikk følgende råd: * Hold poten i grønnsåpevann flere ganger om dagen. Dette gjør vi greit ved å blande grønnsåpevann i en pose, så stikker vi labben hans nedi posen, og holder den der noen minutter. *Tørk godt, men forsiktig. * Inne bruker du sokker som puster, ute bruker du sokker som er tette. I løpet av en ukes tid har han vært helt fin form. Veldig viktig at hunden ikke får slikke, det blir jo bare enda verre, og kan føre til våteksem. Endret 3. august 2005 av Xavia
moka Skrevet 3. august 2005 Forfatter #6 Skrevet 3. august 2005 tusen takk for gode råd. ringte dyrlegen isted og fikk beskjed om at vi skulle ha på sårsalve, bruke sokker/skjerm. og han mente at vi hadde kommet borti noe veisalt, som forårsaket dette. stakkars lille vofsen min klarer nesten ikke gå stakkars....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå