AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #1 Del Skrevet 15. november 2020 1 åringen vår begynte i bhg i slutten av august. Etter et par dager kom den første virusinfeksjonen. 1 uke med hoste, så to uker uten, og så pån igjen. Og nå har hun hostet i 7 uker og noen dager i strekk. Noen uker har hun bare hostet et par ganger om dagen, andre uker mye. Hosten et lik uansett hvor mye hun hoster, dyp tett hoste. God allmenntilstanden, spiser, drikker og tisser bra. Vi har vært i dialog med lege, men bare lurer på om noen har opplevd lignende?Hvor lenge kan de hoste i strekk? Anonymkode: b3409...47c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #2 Del Skrevet 15. november 2020 Vår 1,5-åring er akkurat lik. Startet i bhg i august og har hostet flere uker nå. Har også hatt noen runder med feber og en runde øyekatarr samt bivirkninger etter MMR-vaksine. Har ikke snakket med lege ang akkurat hosten, tenkte å ringe i morgen. Hva har legen sagt til dere ang det? Anonymkode: d47eb...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #3 Del Skrevet 15. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vår 1,5-åring er akkurat lik. Startet i bhg i august og har hostet flere uker nå. Har også hatt noen runder med feber og en runde øyekatarr samt bivirkninger etter MMR-vaksine. Har ikke snakket med lege ang akkurat hosten, tenkte å ringe i morgen. Hva har legen sagt til dere ang det? Anonymkode: d47eb...7b2 Uff, stakkars! Ikke noe godt med mye sykdom.. Nei, etter en 15 minutters konsultasjon hos koronalegevakt (vi slipper jo ikke om hos fastlegen), konkluderte hun med barneastma. Men magefølelsen min får det ikke til å stemme. Og enda mindre nå som hun har blitt verre etter oppstart av medisin (startet i overgår). Så tenkte å ringe fastlegen i morgen igjen, men vi slipper jo fortsatt ikke inn der, så jeg vet ikke. Anonymkode: b3409...47c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #4 Del Skrevet 15. november 2020 Da min minste begynte i barnehagen hostet han fra slutten av august og frem til januar! En forferdelig hoste fra bunnen av lungene. Det første året i barnehagen var han konstant syk og forkjølet. Anonymkode: a0b51...61b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #5 Del Skrevet 15. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da min minste begynte i barnehagen hostet han fra slutten av august og frem til januar! En forferdelig hoste fra bunnen av lungene. Det første året i barnehagen var han konstant syk og forkjølet. Anonymkode: a0b51...61b Så forferdelig lenge!! Det må ha vært slitsomt for både liten og stor. Når det er sagt, så er det litt "godt" å høre. Så slipper jeg full panikkmodus, og kan tenke at det kan være helt normalt uten noe som ligger bak (bortsett fra astma om legen har riktig). Anonymkode: b3409...47c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaea Skrevet 15. november 2020 #6 Del Skrevet 15. november 2020 Min var lik, hostet fra før hun var ett år, til hun var litt over to faktisk, i større eller mindre grad. Hostet litt alltid, uansett (bare noen få ganger i døgnet på det beste), og tidvis ganske ille ved forkjølelse. Ga seg sommeren det året hun fylte to, og ser ut til at hun rett og slett har "vokst det av seg". Fant aldri ut av hvorfor/noe som hjalp, utover at det virket relativt vanlig (?) for småbarn. Ble sjekket av fastlege og ønh-spesialist. Prøvde også astmamedisin som ikke gjorde noe fra eller til. Men hendte hun hadde væske i øret/ørebetennelse også, det har ofte en sammenheng, så behandlet det i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #7 Del Skrevet 16. november 2020 Når man starter med astmamedisin, kan det ta litt tid før det virker helt. Største på 4.5 år har astma. Når han starta på medisin, så merka vi veldig fort at tørrhosten han hadde, gikk over til at medisinen fikk løsna opp, så han fikk slimhoste. Når det løsner opp, så vet man at det virker. Det vil ikke få hosten til å forsvinne sånn *poff*, men gjør at det løsner opp, at de får bedre pust, og at f.eks forkjølelse kan gå over raskere med eller uten. Han var mer syk enn frisk frem til mai i fjor, da han fikk operert mandlene. Han hadde hele tiden selv da han var frisk, store mandler. Så da han ble forkjøla var det minimal plass i halsen. Han fikk også ofte ørebetennelser, som gjorde at han fikk redusert hørsel og hang etter språkelig. Så måtte få dren november i fjor. Men etter de opererte mandlene mai i fjor, har han vært lite syk 😊 Så anbefaler å be de undersøke mandlene dersom de ikke har gjort det. Evt henvise til øre-nese-hals. Måtte desverre noen år igjennom haugevis av sykdommer før den tid, men kjempe godt når han endelig fikk slippe 😊😊 Anonymkode: 851ed...f54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #8 Del Skrevet 16. november 2020 Høres litt ut som min yngste. Hun begynte i bhg da hun var 2 år, og det første 1,5 året var hun mye syk. Hoste, feber, forkjølelse. Hun fikk også diagnosen barneastma (måtte bytte fastlege blant annet ) etter en episode hvor hun ble skikkelig dårlig med altfor lav metning. Det er som en over her skriver, det tar litt tid før medisinen virker ordentlig. Det er den orange typen dere antakeligvis har som virker forebyggende og mer langsiktig enn den blå jeg også antar dere har. Nå er barnet 4,5 og har ikke vært syk siden februar. Hjelper veldig at ingen syke og forkjøla barn får være i barnehagen også. (Korona-tiltak) Anonymkode: 249c8...685 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå