Gå til innhold

Enda flere tiltak i Oslo

Brud84

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Hatsumomo skrev:

Vil ikke tro det? 

Kanskje de stenger ned alt for 14 dager og håper på at desember skal kunne forløpe uten for mange tiltak.

Nei. Det tar minst 2-3 uker for å se en effekt av tiltakene på hvordan smittespredningen utvikler seg. Ikke hvorvidt smittenivået i seg selv er høyt eller lavt. Det tar mye lenger å få smittetallene ned igjen. Oslo kommer nok til å være nedstengt til langt utpå nyåret.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Badbunny skrev:

Ahh er så jævlig lei av de tulle tiltakene. De har bare kommet med tull de siste ukene. Kan de ikke bare bli seriøse og stenge ned alt i 2 uker istedenfor å dille rundt

Etter all den tiden og alle restriksjoner som nå er, så tror jeg stenge helt ned vil øke faren for selvmord. Folk sliter allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Senil skrev:

Etter all den tiden og alle restriksjoner som nå er, så tror jeg stenge helt ned vil øke faren for selvmord. Folk sliter allerede. 

Og det vil øke sjansen for at folk driter totalt i alt som er av tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Senil said:

Selvmordsraten har aldri vært lavere enn etter mars 😃

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Senil skrev:

Altså for all del, jeg er imot de fleste coronatiltak. Er ikke for nedstenging. Men hvis de virkelig vil få ned smitten er det det som må til, det hjelper ikke med alle de dumme tiltakene

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, anno1 skrev:

Man må nesten se den over litt lengre tid. Man kan ikke konkludere med noe enda. Ikke på noen områder. Og igjen, jeg skrev hva jeg frykter. Vet at flere og flere sliter voldsomt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, anno1 skrev:

Kilde til dette? Om du fremdeles henviser til den rapporten som kom i mai, så har ting endret seg ganske kraftig siden den gang. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Example said:

Ikke overraskende retter alle de nye tiltakene seg mot ungdom. 

Vel vel. 

Vinglete og lite målrettet, som forventet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Example skrev:

Ikke overraskende retter alle de nye tiltakene seg mot ungdom. 

Vel vel. 

De har ikke tatt til seg er ord av det som blir sagt om at mange ungdom sliter allerede. Jeg blir helt uvel. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Klagenfurt skrev:

Vel, selvfølgelig. Om alle bare sitter i sofaen sin 24/7/365 så blir det heller ingen kriminalitet.

For å flisespikke så kan man da gjøre kriminelle handlinger fra sofaen også, sende dickpics til folk som ikke spør om det for eksempel.
Men hvis det hadde vært ekstremt viktig å unngå kriminalitet i 2 uker for eksempel så hadde det jo vært effektivt å krevd at folk holdt seg inne på sofaen. Det er jo samme logikk her. Man vil ha folk hjemme lenge nok til at smittetallene er helt nede igjen, og så ha god nok kontroll over smittekilder til at ting kan gå som normalt.

3 timer siden, Example skrev:

Greit å tenke på Australia går inn i sommeren nå. De ligger på andre siden av kloden og november er ikke noen vintermåned i Australia. 

Det er klart. Men tenker du da at det ikke er vits å kjøre full nedstengning og få smittetallene helt ned, fordi det kommer til å blomstre opp igjen når man løsninger opp i Norge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonymus1986 skrev:

Vinglete og lite målrettet, som forventet.

Hvordan kan du si det er lite målrettet, når ungdommen står for en svært høy andel av smittespredningen for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette varer minst ut året :) Hele neste år vil også være preget av korona-leken. Men tenker flere får nok av tullet.

Endret av Neste
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Callisto83 skrev:

Får innvandrer miljøene med seg disse pressekonferansene mon tro? 

Tviler.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvert fall på tide med økte tiltak i Oslo. Vi bor et sted med høy smitte. Har fått manglende helsehjelp to ganger, for leger er i karantene og isolasjon. Det renner inn avbestillinger hos frisører og hudpleiere. Folk tør ikke og komme. Det og ha så mye åpnet er feilslått strategi. Det blir så mye i smitte i samfunnet at tjenester blir uansett stengt eller at folk ikke lenger kommer. Vi skulle hatt en plan da vi åpnet grensene, og slå ned smitten mer effektivt når den kommer, ikke tillate et så høyt smittepress at smitten sniker seg inn overalt. Da tar dette mye lenger tid enn nødvendig, istedenfor en kort og effektiv lock down. Selvpining er dette, som ikke gjør noe bra for næringslivet heller. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 hours ago, Senil said:

Skal vi først være kyniske, tror jeg de som eventuelt begår selvdrap er en større lettelsesbyrde for staten enn gamlingene som dør.

Beklager om jeg er litt Sanna nå, men faen!

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, J.E skrev:

Det er i hvert fall på tide med økte tiltak i Oslo. Vi bor et sted med høy smitte. Har fått manglende helsehjelp to ganger, for leger er i karantene og isolasjon. Det renner inn avbestillinger hos frisører og hudpleiere. Folk tør ikke og komme. Det og ha så mye åpnet er feilslått strategi. Det blir så mye i smitte i samfunnet at tjenester blir uansett stengt eller at folk ikke lenger kommer. Vi skulle hatt en plan da vi åpnet grensene, og slå ned smitten mer effektivt når den kommer, ikke tillate et så høyt smittepress at smitten sniker seg inn overalt. Da tar dette mye lenger tid enn nødvendig, istedenfor en kort og effektiv lock down. Selvpining er dette, som ikke gjør noe bra for næringslivet heller. 

Vi prøvde en lockdown i mars-april. Det hjelper oss ikke så mye nå. 

Blir litt forvirret over hva du egentlig ønsker. Du snakker om seigpining nå, men ville ha inn tiltak tidligere? Ville du hatt en seigpining gjennom sommeren og høsten? Og hva skjer etter en kort og effektiv lockdown? Mer seigpining for å forhindre enda kort og effektiv lockdown? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Guile said:

Hvordan kan du si det er lite målrettet, når ungdommen står for en svært høy andel av smittespredningen for tiden?

Fordi aldersgrupperingen fra 20-29 sprer nærmest like mye prosentvis smitte, derfor.

Endret av Anonymus1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonymus1986 skrev:

Fordi aldersgrupperingen fra 20-29 sprer nærmest like mye prosentvis smitte, derfor.

Der har det blitt iverksatt tiltak allerede. Sjenkestopp, hjemmekontor, slike ting. Så tar det litt tid før vi ser noen effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...