AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #1 Skrevet 15. november 2020 Eg gjorde det slutt med samboer etter flere år får 3 uker siden, vi har barn sammen. Etter jeg sa jeg ikke orker mer, så skal han pludtselig hente barna i barnehagen, han vasker hus og spør om han skal handle. Dette har han aldri gjort før! Så jeg ser jo han prøver. Men saken er det at jeg har ikke noe kjærlighetsfølelser for han, dei har gradvis forsvunne og no i høst innså jeg at jeg ikke kan leve mer med han. Mye av ting som har skjedd før har gjort at jeg ikke anser han som mannen i mitt liv. Jeg sluttet å ha sex med han før jeg gjorde det slutt, og no siste uken så presser han virkelig meg. Men jeg sier nei, han blir furten. Jeg har vell egentlig hatt for det meste pliktsex med han siste året... Han skal klemme, kysse, ta på meg hele tiden!!! Jeg blir helt uvel. Han later som ingenting, og det tar psykisk på meg. men no står jeg her, fast i samme hus som han, han står som eier bilen selv om den er min, og har størst inntekt. Jeg elsker jobben min, men jeg tjener forferdelig lite. Og no aner jeg ikke hvordan jeg skal klare og betale noe aleine. Jeg må jo ha ny bil, da det er litt avstand til barnehage og jobb. Jeg må kjøpe nye møbler og først og fremst finne ei leiligjet jeg kan leie! Overgangsstønad har jeg hatt før, da jeg har en eldre datter så nav kan ikke hjelpe meg der. Ikke har jeg familie som kan hjelpe meg. Huff jeg kjenner jeg blir deprimert og føler meg kvelt. vet ikke hva jeg ville med dette , annet enn å lufte tankene ...😥😥 Anonymkode: ad234...043 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #2 Skrevet 15. november 2020 Mange gir bort møbler på Finn og sosiale medier. Du får nesten sjekke hva du har råd til av leilighet og om du evt kan kutte noen utgifter. Du kan spørre om å få lov til å betale mindre i depositum enn det står i annonsen. Om han har felles barn halve tida kan du få deg mer jobb eller ta utdanning. Anonymkode: 36c33...1dd
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #3 Skrevet 15. november 2020 Ikke gi han pliktsex eller kyss. Bare si at det er slutt, og ikke gi etter. Det blir tøft økonomisk, men dette klarer du! Du kan ikke bli i et forhold fordi du trenger pengene hans. Anonymkode: 4e520...211 9
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #4 Skrevet 15. november 2020 Du får da ny periode med overgangsstønad for yngste barn, stønad til barnetilsyn, utvidet barnetrygd, bidrag og skattefordel, om det er du som skal ha hovedomsorg. Møbler finner du gratis etter til en billig penge på Finn. Mye fint der. Kanskje greit å ringe Nav og få snakket med en rådgiver? Anonymkode: 7614e...c23 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #5 Skrevet 15. november 2020 Har dere vært på FVK? Dere må jo på mekling fordi dere har felles barn. Tror det kan være lurt at han får høre at dette er noe du har bestemt deg for, og at det er noe du sier også fremfor andre, og ikke bare noe du sier hjemme. Veldig, veldig mange menn tror "Jeg vil skilles" bare er en slags advarsel og at han får en sjanse til. De skjønner ikke at kvinnen har gått lenge og vurdert skilsmisse, og at når hun til slutt tar det opp med mannen så har hun bestemt seg. Så tror du burde rett og slett sette i gang med alle forberedelsene. Finn ny leilighet, kjøp ny bil, kjøp flytteesker. Anonymkode: 0afd0...f0b 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #6 Skrevet 15. november 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke gi han pliktsex eller kyss. Bare si at det er slutt, og ikke gi etter. Det blir tøft økonomisk, men dette klarer du! Du kan ikke bli i et forhold fordi du trenger pengene hans. Anonymkode: 4e520...211 DETTE Anonymkode: 447f2...464
Gjest Alterego666 Skrevet 15. november 2020 #7 Skrevet 15. november 2020 Du er ikke kvelt, du er kvalt.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #8 Skrevet 15. november 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange gir bort møbler på Finn og sosiale medier. Du får nesten sjekke hva du har råd til av leilighet og om du evt kan kutte noen utgifter. Du kan spørre om å få lov til å betale mindre i depositum enn det står i annonsen. Om han har felles barn halve tida kan du få deg mer jobb eller ta utdanning. Anonymkode: 36c33...1dd Jeg har utdanning, er frisør. Det er så dyrt her vi bor. Anonymkode: ad234...043
flygefisk1 Skrevet 15. november 2020 #9 Skrevet 15. november 2020 Dere har kjøpt møbler og ting SAMMEN, så dette må dere fordele om du flytter ut. Angående bilen, finn kvittering og kontoutskrift - prat med en advokat for å høre hvordan du kan få bilen tilbake på deg. Eventuelt hør med gubben om han kan skrive den over på deg, siden du har kjøpt den. Har du kontoutskrifter og kvittering på dette, så burde det ikke være ett problem. ALT kan løses! Bare tenk positivt, så ordner det seg. Sett tydelige grenser for deg selv. Ikke gå tomhendt ut av det huset, du har like mye krav på eiendeler og verdisaker. 2
flygefisk1 Skrevet 15. november 2020 #10 Skrevet 15. november 2020 10 minutter siden, Alterego666 skrev: Du er ikke kvelt, du er kvalt. Folk som deg, altså! Bare må kverulere (irettesette folk) på grammatikk, douche-deluxe! 6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #11 Skrevet 15. november 2020 6 minutter siden, flygefisk1 said: Angående bilen, finn kvittering og kontoutskrift - prat med en advokat for å høre hvordan du kan få bilen tilbake på deg. Eventuelt hør med gubben om han kan skrive den over på deg, siden du har kjøpt den Eieren av bilen er den som står tinglyst som eier, ingen kvittering eller advokat kan endre på det. Ts kan spørre om samboeren er villig til å overføre bilen, sier han nei er det ikke noe mer å gjøre. Det er ikke sikkert han er enig i versjonen som fremstilles her. Økonomisk vil det tydeligvis bli kjempetungt, da spørs det om ts har råd til bil uansett? Anonymkode: 5cf49...42b 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #12 Skrevet 15. november 2020 Dere har hatt mange år sammen. Du har vel hatt sterke følelser for samboeren din? Etter hva jeg skjønner så har dere ikke tatt vare på hverandre og forholdet? Kanskje du kan snu det igjen? Jeg mener ikke at man skal holde sammen for enhver pris, men jeg synes man skal gi det en sjanse. Selv om du ikke har hatt det bra det siste året eller så, så er det tydeligvis ikke noe dere har kommunisert om? Anonymkode: 49a39...0ce 4
Veslafravest Skrevet 15. november 2020 #13 Skrevet 15. november 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du får da ny periode med overgangsstønad for yngste barn, stønad til barnetilsyn, utvidet barnetrygd, bidrag og skattefordel, om det er du som skal ha hovedomsorg. Anonymkode: 7614e...c23 Dette med overgangsstønad tar du nok feil om. Jeg ble selv aleneforsørger nylig, og søkte på alt jeg kunne av stønader. Jeg fikk avslag på overgangsstønad fordi, akkurat som TS, mottok jeg dette for mitt første barn (snart voksen nå), og hadde brukt opp maksperiode den gangen. NAV tar ikke hensyn til om hun har fått flere barn senere (uansett om det er snakk om mange år senere) og ender opp som alenemor igjen, dessverre... Brukte hun maksperioden med overgangsstønad på første barnet, så er der ikke mer å hente. Nådeløst system... Til TS: av erfaring kan jeg fortelle at det er hardt å være alenemor, på mange måter... Nå var ikke jeg den som tok initiativet i mitt brudd, så jeg kan ikke helt sette meg inn i situasjonen fra ditt ståsted, men vil likevel råde deg til å tenke grundig gjennom om du er sikker på at det ikke er en mulighet for å finne tilbake følelsene for ham... Gresset er ikke alltid grønnere på andre siden, og mange par har jo perioder i livet hvor de tviler på følelsene sine. Er du derimot sikker, så vil du nok finne en måte å greie deg på økonomisk. Kanskje finner du en leilighet å leie som er delvis møblert? Og dere deler jo vel på møbler og div, så du går jo ikke tomhendt ut av forholdet. Om han har god inntekt, så vil barnebidraget også hjelpe på. Og husk at om du har lav inntekt og høye boutgifter, så kan du søke bostøtte fra Husbanken! Håper det ordner seg for deg for alle måter, uansett hva utfallet blir ❤ Endret 15. november 2020 av Veslafravest 4
Gjest Alterego666 Skrevet 15. november 2020 #14 Skrevet 15. november 2020 43 minutter siden, flygefisk1 skrev: Folk som deg, altså! Bare må kverulere (irettesette folk) på grammatikk, douche-deluxe! Jeg pleier å takke når jeg blir korrigert. Det skjer, jeg har ingen forestillinger om at jeg selv er perfekt. Derfor griper jeg enhver anledning til å bli bedre.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #15 Skrevet 16. november 2020 Du må minne ham på nytt at det er SLUTT. Du har bestemt deg og sånn er det. Anonymkode: 7e0db...cca 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #16 Skrevet 16. november 2020 6 timer siden, Alterego666 skrev: Du er ikke kvelt, du er kvalt. Dialekt tipper ts er fra Sunnmøre Anonymkode: b435c...5f6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #17 Skrevet 16. november 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Eg gjorde det slutt med samboer etter flere år får 3 uker siden, vi har barn sammen. Etter jeg sa jeg ikke orker mer, så skal han pludtselig hente barna i barnehagen, han vasker hus og spør om han skal handle. Dette har han aldri gjort før! Så jeg ser jo han prøver. Men saken er det at jeg har ikke noe kjærlighetsfølelser for han, dei har gradvis forsvunne og no i høst innså jeg at jeg ikke kan leve mer med han. Mye av ting som har skjedd før har gjort at jeg ikke anser han som mannen i mitt liv. Jeg sluttet å ha sex med han før jeg gjorde det slutt, og no siste uken så presser han virkelig meg. Men jeg sier nei, han blir furten. Jeg har vell egentlig hatt for det meste pliktsex med han siste året... Han skal klemme, kysse, ta på meg hele tiden!!! Jeg blir helt uvel. Han later som ingenting, og det tar psykisk på meg. men no står jeg her, fast i samme hus som han, han står som eier bilen selv om den er min, og har størst inntekt. Jeg elsker jobben min, men jeg tjener forferdelig lite. Og no aner jeg ikke hvordan jeg skal klare og betale noe aleine. Jeg må jo ha ny bil, da det er litt avstand til barnehage og jobb. Jeg må kjøpe nye møbler og først og fremst finne ei leiligjet jeg kan leie! Overgangsstønad har jeg hatt før, da jeg har en eldre datter så nav kan ikke hjelpe meg der. Ikke har jeg familie som kan hjelpe meg. Huff jeg kjenner jeg blir deprimert og føler meg kvelt. vet ikke hva jeg ville med dette , annet enn å lufte tankene ...😥😥 Anonymkode: ad234...043 Mye i ordtaket: "Som man reder ligger man". Anonymkode: 44ef6...c04
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #18 Skrevet 16. november 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er så dyrt her vi bor. Anonymkode: ad234...043 Ja, men du skal jo flytte. Anonymkode: 36c33...1dd
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #19 Skrevet 16. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dialekt tipper ts er fra Sunnmøre Anonymkode: b435c...5f6 Litt lenger sør😊 Anonymkode: ad234...043
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #20 Skrevet 16. november 2020 8 timer siden, Veslafravest skrev: Dette med overgangsstønad tar du nok feil om. Jeg ble selv aleneforsørger nylig, og søkte på alt jeg kunne av stønader. Jeg fikk avslag på overgangsstønad fordi, akkurat som TS, mottok jeg dette for mitt første barn (snart voksen nå), og hadde brukt opp maksperiode den gangen. NAV tar ikke hensyn til om hun har fått flere barn senere (uansett om det er snakk om mange år senere) og ender opp som alenemor igjen, dessverre... Brukte hun maksperioden med overgangsstønad på første barnet, så er der ikke mer å hente. Nådeløst system... Til TS: av erfaring kan jeg fortelle at det er hardt å være alenemor, på mange måter... Nå var ikke jeg den som tok initiativet i mitt brudd, så jeg kan ikke helt sette meg inn i situasjonen fra ditt ståsted, men vil likevel råde deg til å tenke grundig gjennom om du er sikker på at det ikke er en mulighet for å finne tilbake følelsene for ham... Gresset er ikke alltid grønnere på andre siden, og mange par har jo perioder i livet hvor de tviler på følelsene sine. Er du derimot sikker, så vil du nok finne en måte å greie deg på økonomisk. Kanskje finner du en leilighet å leie som er delvis møblert? Og dere deler jo vel på møbler og div, så du går jo ikke tomhendt ut av forholdet. Om han har god inntekt, så vil barnebidraget også hjelpe på. Og husk at om du har lav inntekt og høye boutgifter, så kan du søke bostøtte fra Husbanken! Håper det ordner seg for deg for alle måter, uansett hva utfallet blir ❤ Takk for svar 😊. Har blitt tatt for gitt i åresvis, klarer ikke mer no. Anonymkode: ad234...043
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå