Gå til innhold

Bo i høy første etasje - strøm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på en leilighet som er oppgitt som å være i "2. etasje", tenkte derfor at den ikke var i den laveste rekken av leiligheter. Men det er den. Første etasje ligger helt på bakkeplan, det er inngangsparti, boder og trapp opp til de andre etasjene. Det er lite innsyn (mulig noen kan sitte med kikkert fra en av de andre blokkene rundt), og ellers er det en pen leilighet. Har bare bodd i tredje etasje før (av fire), og jeg vet jo at det var litt lytt ut til gangen slik at jeg kunne høre naboer som kom/gikk. Så det blir vel også det samme her. 

Er litt usikker på dette med strøm, strøm er ikke inkludert i felleskostnadene. Kan det å bo i høy første med en egen etasje under sammenlignes med det å bo rett på bakkeplan, eller vil det være litt billigere med tanke på strøm? (Vet ikke helt om man kaller dette høy første siden det er en etasje under, men håper dere forstår hva jeg mener). 

Anonymkode: 9b674...145

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det i etasjen under da?

Jeg bodde i høy første med boder og vaskekjeller under. Fikk null varme opp fra det og slet med å i det hele tatt få 18 grader i leiligheten midtvinters. Satt med dyne i sofaen.

Anonymkode: 42a36...f44

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er det i etasjen under da?

Jeg bodde i høy første med boder og vaskekjeller under. Fikk null varme opp fra det og slet med å i det hele tatt få 18 grader i leiligheten midtvinters. Satt med dyne i sofaen.

Anonymkode: 42a36...f44

TS her. På bakkeplan er det inngangsparti med postkasser og boder. Og trappen. 

Skrevet

TS igjen. Dette er forresten i Bergen, så er ikke akkurat de kaldeste temperaturene i Norge. 

Skrevet

Blir fort kaldt med ca 4grader under deg til vinteren. Jeg bodde i 2 etg og det under stod tomt er år, det syntes på strømregningen.

Anonymkode: ae80d...a17

Skrevet

Jeg bor i høy 1. etasje i Bergen. Synes det går helt fint. Vi har sentralvarme som er inkludert i felleskostnadene og som står på fra høsten til våren. Jeg har en varmeovn med vifte som jeg skrur på i blant, men det er ikke så gale at det merkes på strømregningene. 

Under meg er det vaskekjeller og boder. Jeg merker lite/ingenting til naboer rundt og over meg. 

Anonymkode: 5ad34...d7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...