Gå til innhold

Kaldt tilbehør til ribbe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger forslag til tilbehør til ribbe som ikke krever oppvarming og kan lages klar dagen før. Blir litt begrenset med plass på komfyren i år, og morsomt å teste noe nytt.

Anonymkode: 4fe48...78d

Skrevet

Waldorf så klart!

Anonymkode: ecb15...60c

• Liker 1
Skrevet

mesteparten av tilbehøret til ribben stekes jo i ovnen sammen med ribben siste timen. ananas, svisker, aprikos...

Anonymkode: b2bf8...932

Skrevet

Det eneste vi har til ribbe som er kaldt er vel tyttebærsyltetøy. Ellers så varmes innmatpølse, medisterpølse, medisterkaker etc sammen med ribba de siste 10-20minuttene før ribba er ferdig. Surkålen varmes i vannbadet til potetene 😊

• Liker 3
Skrevet

Waldorf og ananas til ribbe...? 

Hvis du bruker ferdig surkål og/eller rødkål varmes den jo sammen med potetene. Ellers brukes det jo gjerne tyttebær, sennep og lefse som jo serveres kaldt. Noen bruker sylteagurk og rødbeter også. 

Anonymkode: 3738a...e78

• Liker 5
Skrevet

Jeg bruker å lage en salat av finsnittet rosenkål, ristete nøtter, og frukt av noe slag (eple, tørkede tranebær, granateplekjerner eller lignende), med en enkel dressing av olivenolje og sitron. Kan gjøre klar de ulike komponentene dagen før, men ville ventet med å blande salaten til en liten stund før dere skal spise.

Anonymkode: 431f3...4ca

• Liker 5
Skrevet

Som flere andre påpeker, så kan tradisjonelt ribbetilbehør stekes sammen med ribba. Rødkål/surkål kan spises kald, men personlig syns jeg den er best varm. Her er noen eksempler på tilbehør du kan lage dagen før https://mills.no/mills/fem-ulike-tilbehor-ribbe/

Anonymkode: 83df8...f35

• Liker 1
Skrevet

Vi bruker mikroen til å varme ting. Rødkål og surkål lager jeg som regel fra bunnen på forhånd, og det tåler fint å bli varmet opp i mikro. Bruker man ferdigposer, varmes de i potetvannet. 

Grønnsaker og sånt damper vi også i mikroen. 

Anonymkode: d60f6...73d

Skrevet

Vi har abre tyttebær og potetgull som er kaldt til ribba. 

Anonymkode: 519a2...dab

Skrevet
På 15.11.2020 den 22.11, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker å lage en salat av finsnittet rosenkål, ristete nøtter, og frukt av noe slag (eple, tørkede tranebær, granateplekjerner eller lignende), med en enkel dressing av olivenolje og sitron. Kan gjøre klar de ulike komponentene dagen før, men ville ventet med å blande salaten til en liten stund før dere skal spise.

Anonymkode: 431f3...4ca

Takk! Det var et supert tips, noe slikt vil jeg prøve.

Vi har det tradisjonelle tilbehøret, men har brukt å variere med flere ting enn det, noe som blir vanskelig i år. Mikro har vi ikke.

Anonymkode: 4fe48...78d

Skrevet

Syltet rødløk ❤️ 

• Liker 1
Skrevet
På 17.11.2020 den 5.20, AnonymBruker skrev:

Som flere andre påpeker, så kan tradisjonelt ribbetilbehør stekes sammen med ribba. Rødkål/surkål kan spises kald, men personlig syns jeg den er best varm. Her er noen eksempler på tilbehør du kan lage dagen før https://mills.no/mills/fem-ulike-tilbehor-ribbe/

Anonymkode: 83df8...f35

Den med rosenkål og bacon og sånt.. har du prøvd å lage den dagen før? Jeg ser for meg at det kan bli litt soggy dagen etter. Men den så veldig god ut da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...