Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke gått et år uten å ha hvertfall 3 kviser samtidig og de siste månedene har det vært så ille at jeg følte jeg ikke kunne gå ut døra uten sminke. For en uke siden prøvde jeg «dove beauty cream bar» og vasket ansiktet mitt med den morgen og kveld i ca 1 min. Deretter brukte jeg en oljefri ansiktskrem fra neutrogena. Nå har jeg null kviser og resten av ansiktet mitt gløder. Jeg ble så overrasket over h or bra det funket for meg og jeg har fått tilbake selvtilliten min. Det er ikke sikkert det funker for alle men det er nok verdt å prøve. Dove beauty cream bar koster 18 kr på meny:)

Anonymkode: 814b0...98b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

man skal jo ikke vaske ansiktet med vanlig såpe?

det ødelegger huden. ikke kom her å gi ut informasjon og råd, om noe en eventuell hudlege skal gi.. det har du ikke utdannelse til.

Skrevet

Jeg har tørr hud, så all såpe tørker ut huden min:/

Anonymkode: 9c463...1cb

Skrevet

Har ikke prøved det selv men har sett tipset på tiktok

Anonymkode: d6798...5e6

Skrevet
3 minutter siden, flygefisk1 skrev:

man skal jo ikke vaske ansiktet med vanlig såpe?

det ødelegger huden. ikke kom her å gi ut informasjon og råd, om noe en eventuell hudlege skal gi.. det har du ikke utdannelse til.

Ja det er jeg enig i, men jeg fikk tips fra en venninne som igjen fikk tips fra en hudlege. Denne såpen er veldig mild og passer til ansiktet. Den kan også kjøpes parfymefri og jeg har hørt at den er like mild som babysåper. Dette er ikke sikker kilde (bare noe jeg har hørt), men det funket veldig bra for meg og jeg vil gjerne hjelpe andre, men selvfølgelig som du sier er jeg ingen proff. Ikke noe vondt ment med å dele det, bare min erfaring:)

Gjest Willasmo
Skrevet

Slutte helt med godteri, saft, snacks og kaker osv. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tørr hud, så all såpe tørker ut huden min:/

Anonymkode: 9c463...1cb

«Dove Beauty Cream Bar er mild mot huden, pH-nøytral, og virker ikke uttørkende da baren inneholder 1/4 fuktighetskrem. Baren kan også brukes i ansikt.»

dette er beskrivelsen av såpen på vita.no:) jeg kjenner ikke huden din men den skal inneholde 1/4 fuktighetskrem så kanskje det kan ha noe å si?

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er jeg enig i, men jeg fikk tips fra en venninne som igjen fikk tips fra en hudlege. Denne såpen er veldig mild og passer til ansiktet. Den kan også kjøpes parfymefri og jeg har hørt at den er like mild som babysåper. Dette er ikke sikker kilde (bare noe jeg har hørt), men det funket veldig bra for meg og jeg vil gjerne hjelpe andre, men selvfølgelig som du sier er jeg ingen proff. Ikke noe vondt ment med å dele det, bare min erfaring:)

Igjen, man skal aldri bruke såpe i ansiktet. Om man gjør det, skal det ikke være for å bruke hver_dag_hele_tiden.
Dette "tipset" har venninnen din fått av hudlege pga hennes hud, du kan ikke anbefale dette videre i hytt og pine uten noe mer kunnskap. Er du 16 år eller?

Skrevet
1 time siden, flygefisk1 skrev:

Igjen, man skal aldri bruke såpe i ansiktet. Om man gjør det, skal det ikke være for å bruke hver_dag_hele_tiden.
Dette "tipset" har venninnen din fått av hudlege pga hennes hud, du kan ikke anbefale dette videre i hytt og pine uten noe mer kunnskap. Er du 16 år eller?

Jeg er 17 lol men det har vel ikke noe med saken å gjøre. Altså veldig bra at du prøver å passe på, men denne «såpen» er det trygt å bruke i ansiktet. Det står tydelig på beskrivelsen. Jeg har også selvfølgelig gjort min research før jeg begynte å bruke den og den kan teknisk sett ikke kalles såpe. Det er en syndet bar, en bar laget av surfactants, det samme som er i face cleansers og i såpe, men forskjellen er at vanlig såpe har vært gjennom prosesser og det er det som gjør at det ikke er bra for ansiktet. Dove beauty cream bar har ikke vært gjennom disse prosessene og gjør den derfor trygg å bruke i ansiktet i likhet med andre face cleansers. Det er en grunn til at den heter beauty bar og ikke bar soap. Folk klarer nok også å ta tipset med en klype salt og jeg som sagt anbefaler bare det som har funket for meg. Igjen, den er like trygg å bruke i ansiktet som andre face cleansers, det trenger man ikke være hudpleier for å finne ut av!

• Liker 3
Skrevet

Dove Beauty Bar er pr definisjon ikke en såpe, men en slags mellomting mellom såpe og rensekrem i fast form. Den inneholder bl.a. laurylsyre og sinkoksid som er gunstig for fet/uren hud og kviser. Dessverre inneholder den også flere ingredienser som har en uttørkende virkning og på sikt kan gjøre at huden begynner å produsere mer talg for å kompensere.

• Liker 2
Skrevet

Den er fantastisk til å vaske beautyblendere med ihvertfall. 

Bra du har funnet noe som funker for deg 😊

Anonymkode: 095e0...3b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...