Gå til innhold

Når vil det være over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når tror dere samfunnet er tilbake til normalt? At man kan reise og leve slik man pleide før...

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Tror nok det kan ta et par år.

Skrevet
4 minutter siden, rosemarin said:

Aldri..

Men hva med vaksinen? Tror du ikke den vil gjøre det bedre?

Skrevet

Håper det blir bedre når det kommer vaksine, men tar sikkert noen år før alt blir som før. Håper ikke det tar så lang tid som flere år :( 

Gjest Linny111
Skrevet

Helt normalt? Optimisten i meg sier et år. Pessimisten tre-fire år.

Men jeg tror på en sakte forbedring i løpet av neste år.

Jeg er nødt til å være optimist.

Skrevet
48 minutter siden, Meowe said:

Ja, det ser ut som det kommer til å være et års tid til. Det har hele tiden blitt pekt på en gulrot som dingler noen måneder fremme, men jeg frykter det er lite å berge her i Europa når vi endelig kan få fart i næringslivet. 

- Det jobbes med vaksine

- kommer i slutten av året

-vi kan begynne å vaksinere i januar

-vi kan begynne å vaksinere i mars

- "det vil være smitteverntiltak ut neste år....."

• Liker 5
Skrevet

Forberedt på en 5-10 års tid. Det verste vil bli økonomien til de fleste. Dette får ringvirkninger i mange ledd. 

• Liker 4
Skrevet

Dette vil neppe aldri gå over, som jeg har skrevet før er det begynnelsen på slutten til den vestlige verden. Det blir mye lidelse i årene som kommer. 

• Liker 4
Skrevet

Viruset vil roe seg, men er mer bekymret for innflytelsen fra Kina på sikt.

Sett tegn til et angiver samfunn med oppfordringer om å henge ut personer som ikke bruker munnbind og ikke spriter seg, på sosiale medier, og hersketeknikker fra Høie med sin stadige pekefinger-retorikk.

Skumle tendenser i et allerede kaldt og kynisk samfunn..

• Liker 11
Skrevet
11 timer siden, skye123 skrev:

Men hva med vaksinen? Tror du ikke den vil gjøre det bedre?

Jo kanskje, men det er jo usikkert om og når den kommer, og uansett vil jo ikke en vaksine automatisk gjøre det vanlig igjen i en hel verden, det vil jo være et ekstremt omfattende prosjekt å få vaksinert hele verden slik at det blir «normalt» igjen, 

men jeg tenker også at ting har blitt forandret, det vil ta tid p rydde opp og gjenetablere alt som er rasert rundt om med bedrifter osv, og kollektivt og individuelt har vi kanskje blitt mer bekymra. Redd for smitte osv? Slik at atferden vår er blitt annerledes?

• Liker 2
Gjest Sprettballen
Skrevet
12 timer siden, skye123 skrev:

Når tror dere samfunnet er tilbake til normalt? At man kan reise og leve slik man pleide før...

Jeg tror vel egentlig at vi på mange måter kommer til å bli satt tilbake til slik det var på 70-tallet (økonomisk og levekårsmessig) når dette er over, så jeg tror at det vil ta en god stund før vi er tilbake til det livet vi hadde i februar og mars 2020.

Jeg tror ikke reiser og luksus vil være stikkord i årene fremover, men at nøysomhet og "gjenoppbygging" vil være det. 

Skrevet

Folk dør fremdeles av svartedauen, bare for å sette det i et perspektiv.

• Liker 1
Gjest Fallabella
Skrevet

Dette er ikke noe som kommer til å gå over.

Konsekvensene av tiltakene vil gi fattigdom og nød, dårligere levevilkår og helse. Forskjellen på fattig og rik vil bli veldig stor.

Hvis vi da ikke står opp å sier i mot raseringen av samfunnet vårt som mange nå bare sitter stille å ser på..

Gjest Sprettballen
Skrevet
1 minutt siden, Fallabella skrev:

Konsekvensene av tiltakene vil gi fattigdom og nød, dårligere levevilkår og helse. Forskjellen på fattig og rik vil bli veldig stor.

Dette er et tilfelle av pest eller kolera.

De samfunnsmessige konsekvensene ville blitt store uansett hvilken løsning myndighetene hadde gått for  (frislipp, brems, eller slå ned)

Jeg tror du har helt rett når du sier at konsekvensene av tiltakene vil gi dårligere levekår og helse, men slik jeg ser det ville vi sett de samme konsekvensene av frislipp.

Skrevet
3 minutter siden, Sprettballen skrev:

De samfunnsmessige konsekvensene ville blitt store uansett hvilken løsning myndighetene hadde gått for  (frislipp, brems, eller slå ned)

Jeg tror du har helt rett når du sier at konsekvensene av tiltakene vil gi dårligere levekår og helse, men slik jeg ser det ville vi sett de samme konsekvensene av frislipp.

Ja, men det ene vil gi større konsekvenser enn det andre. Og jeg er fullt klar over at Holden utvalget har tidligere anbefalt "slå ned strategi", men hva er premissene i den undersøkelsen? Hvor lenge har de antatt at "slå ned" skal være nødvendig? For det blir antakeligvis lengre enn hva økonomene har regnet med, og jeg blir ikke overrasket hvis "slå ned" strategien viser seg å være mer skadelig enn litt færre tiltak. 

• Liker 3
Gjest Sprettballen
Skrevet
2 minutter siden, Capt. Obvious skrev:

Ja, men det ene vil gi større konsekvenser enn det andre. Og jeg er fullt klar over at Holden utvalget har tidligere anbefalt "slå ned strategi", men hva er premissene i den undersøkelsen? Hvor lenge har de antatt at "slå ned" skal være nødvendig? For det blir antakeligvis lengre enn hva økonomene har regnet med, og jeg blir ikke overrasket hvis "slå ned" strategien viser seg å være mer skadelig enn litt færre tiltak. 

Personlig tror jeg at "brems-strategien" hadde vært å foretrekke, men problemet med den strategien at den fordrer minst 80 % oppslutning om de generelle smittevernstiltakene for ikke å miste kontrollen over smittespredningen. 

Så lenge et alt for stort mindretall fortsetter å utfordre de generelle smittevernstiltakene, og etterlevelsen av de minst inngripende tiltakene blir for slapp, vil rett og slett ikke "brems-strategien" fungere.  Da går "brems" over til å bli "frislipp "  (slik det ser ut til å gjøre i Sverige nå)

Gjest Fallabella
Skrevet
15 minutter siden, Sprettballen skrev:

Nå kommer det mange «små konkurser og de som allerede har makt og penger kan kjøpe de opp. Enda flere blir avhengige av Nav samtidig som Nav gradvis endres til å bli en instans som omtrent ikke gir ytelser til folk. 

Det våpenet som blir brukt nå kalles frykt. Dette er svært alvorlig å skader veldig mange på så mange måter.

Dødligheten av dette viruset er latterlig lav i forhold til hva dette gjør med folkehelsen. Isolasjon, selvmord, utenforskap, hat og sinne... Det som skjer nå er grusom og det værste er at mange heier på det..

Gjest Fallabella
Skrevet
2 minutter siden, Sprettballen skrev:

Personlig tror jeg at "brems-strategien" hadde vært å foretrekke, men problemet med den strategien at den fordrer minst 80 % oppslutning om de generelle smittevernstiltakene for ikke å miste kontrollen over smittespredningen. 

Så lenge et alt for stort mindretall fortsetter å utfordre de generelle smittevernstiltakene, og etterlevelsen av de minst inngripende tiltakene blir for slapp, vil rett og slett ikke "brems-strategien" fungere.  Da går "brems" over til å bli "frislipp "  (slik det ser ut til å gjøre i Sverige nå)

Jeg og flere med meg har fått nok av kronidioten Høie og hans kakemonster.

Jeg ser ikke nyheter, følger ingen regler og jobber for at folk skal stå opp og i mot raseringen av vanlige arbeidsfolks livsgrunnlag. 
Det er en totalt mistillit til enhver ting som blir sagt fra høyere hold og det er mange med meg. Det nærmer seg et folkeopprør her også slik det allerede er i mange andre land.

• Opprett ny...