AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #1 Skrevet 15. november 2020 Babyen min er 6 mnd og er helt uinteressert i å stive av beina og stå i fanget. Beina er som gelé. Vi har gått til manuellterapeut pga favorittside og jeg nevnte det for han. Han sa at han er litt treig men jeg skulle ikke være bekymret. Men det er vanskelig å la vær. Ellers ruller han fra rygg til mage, ligger mye på magen og leker, og støtter seg på strake armer. Er det grunn til bekymring? Andre som har hatt like treige babyer på det området? Hilsen nervøs førstegangsmor Anonymkode: 05385...9f5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #2 Skrevet 15. november 2020 Tror ikke vår stod da han var 6 måneder 🤔 Tror han var nærmere 8 måneder. Anonymkode: 3ecbd...8e6 8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #3 Skrevet 15. november 2020 Ingen bekymring enda Anonymkode: 8b1cf...7c4 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #4 Skrevet 15. november 2020 Det er da ingen som står når de er 6 mnd gamle... De setter seg selv opp i sittende stilling når de er 6-9 mnd gamle og begynner gjerne å krabbe i samme periode. Det er svært skadelig for utviklingen deres og b la ryggen deres dersom de tvinges opp i sittende og stående før de selv tar initiativ til dette. Anonymkode: 45a87...0f8 9
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #5 Skrevet 15. november 2020 Vår baby stod ikke før nærmere 14 mnd. Da reiste hun seg opp og gikk etter en uke. Babyer er forskjellige. Jeg var stressa, men alt var fint. Anonymkode: 195df...0e4 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #6 Skrevet 15. november 2020 Ha barnet mye på magen så den kan utvikle seg selv i sitt eget tempo. Ikke tving den opp i stående. Naturlig utvikling er at de ligger på magen og dytter seg selv opp på fire bein for å lære å krabbe. De skal også selv lære å dytte seg fra mageleie og opp i sittestilling. Dette skjer mellom 6-10 mnd sånn normalt sett. Hilsen trebarnsmamma Anonymkode: 45a87...0f8 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #7 Skrevet 15. november 2020 Ts her. Når jeg skriver står så mener jeg at de setter bena under seg når de blir holdt under armene i en oppreist stilling. Jeg ser at jevngamle babyer står og hopper i fanget, mens min gutt et helt slapp i beina, gidder ikke prøve å stå en gang. Anonymkode: 05385...9f5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #8 Skrevet 15. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Når jeg skriver står så mener jeg at de setter bena under seg når de blir holdt under armene i en oppreist stilling. Jeg ser at jevngamle babyer står og hopper i fanget, mens min gutt et helt slapp i beina, gidder ikke prøve å stå en gang. Anonymkode: 05385...9f5 Er som sagt helt normalt 🙂 Anonymkode: 3ecbd...8e6 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #9 Skrevet 15. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Når jeg skriver står så mener jeg at de setter bena under seg når de blir holdt under armene i en oppreist stilling. Jeg ser at jevngamle babyer står og hopper i fanget, mens min gutt et helt slapp i beina, gidder ikke prøve å stå en gang. Anonymkode: 05385...9f5 Da skjønner jeg bedre hva du mener. Men dette vil gå seg til, og jeg hadde hatt full tiltro til manuellterapeuten. Det er tross alt en utdannet fysioterapeut med ekstra utdanning. Om han trives på magen så ha ham mye der. Det er slik han utvikler seg videre. Han vil nok krype seg opp i krabbestilling og stå der og gynge om en måneds tid Anonymkode: 45a87...0f8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #10 Skrevet 15. november 2020 Mitt barn viste ålte ikke før 9 mnd... Treg ja, men deretter gikk det veldig fort. Sprang rundt når han var 14 mnd. Å ikke står når barnet er 6 mnd er ikke unormalt. Tren på magen, så kommer det etterhvert. Anonymkode: bb25a...1e6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #11 Skrevet 16. november 2020 Min var helt lik. Null interesse i verken å stå eller sitte, mens de andre babyene i barselgruppa kunne både stå på fanget og sitte når mammaene satte de opp. Min ville heller ligge på magen. Men hun var den første til å krabbe (og da satte hun seg opp etterhvert også), og begynte snart å dra seg opp etter møbler og stå. Det er dette som er anbefalt/ naturlig utvikling, så ville ikke bekymret meg nå. Det går seg nok til etterhvert 😊 Anonymkode: bc11f...590
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #12 Skrevet 16. november 2020 Sånn var jenta mi også. Nå er hun 14 måneder og har lært å gå. Ville ikke brukt så mye energi på å bekymre meg for dette enda. Anonymkode: cc06b...02f
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #13 Skrevet 16. november 2020 Noen av ungene mine har likt å hoppe i fanget, og noen ikke. Alle mine har vært trege motoriske, snudd seg først ved 6 mnd, sittet/krabbet ved 12 og vært halvannet til 2 før de har gått. De er alle helt på snittet i dag. Du har oppfølging så det skal godt gjøres at noe unormalt går under radaren. Anonymkode: bf9f5...365
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #14 Skrevet 16. november 2020 Min sønn var heller ikke interessert i dette. Han hverken krøp, satt eller røyste seg ved møbler før han var 11 mnd. Husker ikke når han begynte med å stive beina i fanget, men der var ikke ved 6 mnd. Han begynte å gå når han var 15 mnd og snakke ca samtidig, så treg var han. Anonymkode: 22c06...a1d
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #15 Skrevet 16. november 2020 Tror mine var rundt 9mnd før de stod.. Og gikk på 11 og 13 måneder. Ene krabbet aldri engang, men bare trakk seg frem etter armene Alle er ulike men alle friske går før de er 3 Anonymkode: a03dc...c94
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #16 Skrevet 16. november 2020 Takk for beroligende svar alle sammen! Da skal jeg prøve å slå meg til ro med at han bare er litt bedagelig anlagt 😅 ts Anonymkode: 05385...9f5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #17 Skrevet 16. november 2020 Eg visste ikkje ein gang at dette er ei greie? Altså lære babyen å stå i fanget? 🙂 Har helsestasjonen sagt at dette er eit utviklingsmål, eller er det noko du har sett at andre gjer? 🙂 Anonymkode: fe30a...fbe
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #18 Skrevet 16. november 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er da ingen som står når de er 6 mnd gamle... De setter seg selv opp i sittende stilling når de er 6-9 mnd gamle og begynner gjerne å krabbe i samme periode. Det er svært skadelig for utviklingen deres og b la ryggen deres dersom de tvinges opp i sittende og stående før de selv tar initiativ til dette. Anonymkode: 45a87...0f8 Det er mange babyer som klarer å reise seg etter møbler og slikt når de er rundt 6 mnd. Anonymkode: d46c2...c33
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #19 Skrevet 16. november 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eg visste ikkje ein gang at dette er ei greie? Altså lære babyen å stå i fanget? 🙂 Har helsestasjonen sagt at dette er eit utviklingsmål, eller er det noko du har sett at andre gjer? 🙂 Anonymkode: fe30a...fbe Har du barn? Ståtrening er viktig å starte med når de er rundt 7 måneder. Anonymkode: 3ecbd...8e6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #20 Skrevet 16. november 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Babyen min er 6 mnd og er helt uinteressert i å stive av beina og stå i fanget. Beina er som gelé. Vi har gått til manuellterapeut pga favorittside og jeg nevnte det for han. Han sa at han er litt treig men jeg skulle ikke være bekymret. Men det er vanskelig å la vær. Ellers ruller han fra rygg til mage, ligger mye på magen og leker, og støtter seg på strake armer. Er det grunn til bekymring? Andre som har hatt like treige babyer på det området? Hilsen nervøs førstegangsmor Anonymkode: 05385...9f5 Har ikke hørt om så mange babyer som står som 6 mnd gamle. Slutt å stress barnet og la han ta dette i eget tempo! Anonymkode: 664e9...81c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå