Gå til innhold

Jeg er jente og har skjegg, se vedlagt bilde

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vokser både barten, monobryn og skjegget mitt hver måned. 

Det er ingenting galt med meg☺️ 

Anonymkode: 16e58...607

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker Phillips lumea (hjemme ipl/laser) og har så og si ikke hårvekst igjen. 

Det fungerer ca på samme måte som med voksing, bare at med denne trenger du ikke å vente til at hårene skal bli lange nok til voksingen. Du kan altså barbere innimellom behandlingene. 

Anonymkode: 063de...792

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25 og har slik på overleppe og haken. Hadde ikke noe hår før, var dum og ung og så ETT langt hår på haka og begynte å barbere. Angrer som f!!! Fikk skjegg på grunn av dette!! Må barbere hver dag. Men etterhvert skal jeg ta laser, da forsvinner det permanent. Må igjennom en del behandlinger før det virker da. Voksing hos hudpleier er bortkastet da det gror fort ut igjen. Laser er permanent. 

Anonymkode: a873c...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer ikke mer / flere hår om man barberer eller vokser. Det er en gammel myte

Anonymkode: 93f46...07a

Nei, du tar feil. Det er ingen gammel myte. Jeg hadde ETT hårstrå og var dum og barberte det, fikk masse hår på grunn av dette, og barberer meg nå daglig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er nok litt annerledes på hodet fordi håra "skal" være der. 

Anonymkode: 0cf8b...386

Mulig det. 

Anonymkode: ec271...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å nappe mye små dun i ansiktet, og det jeg hater med det er at nå vokser det ut i en annen vinkel, så det er mer synlig enn det var før.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mulig det. 

På den andre side: vi har hår naturlig på hele kroppen utenom inni håndflatene og under bena. Så hår skal være de fleste steder på kroppen, helt naturlig 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lerde strides om napping stimulere. Men barbering er de enig om. Stimulerer ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør dra til legen og sjekke hormonene dine. Kan være du har høyt testosteronnivå. Kanskje PCOS. 

Ellers er det noe man kaller Hirsutisme som er at man er uvanlig hårete. Litt mer i det alternative miljøet det da. 

Anonymkode: f7e4d...660

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke 100% sikker på hva jeg tror. For jeg har hørt folk si at de begynte å barebere seg et par ganger i uka, men jo mer de barberer seg jo fortere vokser det ut igjen. Har hørt folk si de må barbere seg et par ganger om dagen for å unngå skygger, mens andre sier de bare barberer seg annenhver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ikke det er noe galt med stoffskiftet ditt ville jeg tatt laser, siden huden er lys og hårene mørke, funker fint da.  Ikke napp, da kommer det mer. Mulig det kommer med med voks og. Elektrolyse er effektivt men tar tid og er litt vondt 

Anonymkode: 3298e...dff

Stoffskifte har da ikke noe med hårvekst å gjøre?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker Phillips lumea (hjemme ipl/laser) og har så og si ikke hårvekst igjen. 

Det fungerer ca på samme måte som med voksing, bare at med denne trenger du ikke å vente til at hårene skal bli lange nok til voksingen. Du kan altså barbere innimellom behandlingene. 

Hvordan funker den egentlig på selve hårene som er der. Skjønner at den skal hemme hårveksten men jeg tenker da på de hårene som er der, altså hvis du har bart. Må du barbere barten før behandling eller svis de bort? 

Synes det er en dyr sak hvis det viser seg at den ikke fungerer. 

Kunne tenkt meg å sluppet å barbere bikinikanten altså, synes at det er et rent helvete etterpå og ser kjapt ut som ei ribba høne... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriwin80
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ikke det er noe galt med stoffskiftet ditt ville jeg tatt laser, siden huden er lys og hårene mørke, funker fint da.  Ikke napp, da kommer det mer. Mulig det kommer med med voks og. Elektrolyse er effektivt men tar tid og er litt vondt 

Anonymkode: 3298e...dff

Hvis napping førte til økt hårvekst burde vi alle hatt tusenbein-øyenbryn etter 90tallets bryn-mote. Istedenfor er det motsatte tilfelle: mange sliter med ihjelplukka øyenbryn. Napping fører til MINDRE hårvekst ved at hårsekkene svekkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Forundret.. skrev:

Hvordan funker den egentlig på selve hårene som er der. Skjønner at den skal hemme hårveksten men jeg tenker da på de hårene som er der, altså hvis du har bart. Må du barbere barten før behandling eller svis de bort? 

Kunne tenkt meg å sluppet å barbere bikinikanten altså, synes at det er et rent helvete etterpå og ser kjapt ut som ei ribba høne... 

Du må barbere før bruk. Du får best effekt på mørke hår og lys hud. 

Jeg slet veldig med inngrodde hår, nupper og skygger av håret under huden,og så stakk det igjen etter bare noen timer. Nå har jeg nesten ikke hårvekst igjen. I armhulene, bikinilinje og legger har jeg bare noen få hårstrå igjen. Bruker den ca en gang i mnd. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 minutter siden, Forundret.. skrev:

Ikke meg du siterte men.. Laseren sender varme via håret ned i hårsekken slik at den går i "dvale" og etterhvert slipper håret. På meg tar det ca en uke eller 2 før hårene faller av. Pleier å barbere før laser, ikke vokse.

Har brukt laseren på bikibilinjen, leggene, armhulene og ansiktet. Den har fungert helt utmerket utenom i armhulene hvor jeg ikke så noe særlig effekt. Effekten etter behandlingene varer i 2-3 måneder ca på meg. 

På leggene har jeg fått en permanent effekt virker det som. De har nå ca 50% mindre hår og hårene kjennes tynnere ut. Jeg har ikke brukt laseren på leggene på ca 1,5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriwin80
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du tar feil. Det er ingen gammel myte. Jeg hadde ETT hårstrå og var dum og barberte det, fikk masse hår på grunn av dette, og barberer meg nå daglig. 

Hvorfor tror du at det var pga dette? Ett hårstrå er jo nødt til å være det første du får. At du fikk flere etter dette første håret har ingenting med at du barberte dette første håret å gjøre.

Til sammenligning: jeg barberte det første kjønnshåret jeg fikk og nå har jeg full busk. Tror du det også er et resultat av barberingen eller ville det skjedd uansett? 

https://forskning.no/hud-menneskekroppen-spor-en-forsker/spor-en-forsker-far-man-mer-og-kraftigere-har-etter-barbering/687641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må barbere før bruk. Du får best effekt på mørke hår og lys hud. 

Jeg slet veldig med inngrodde hår, nupper og skygger av håret under huden,og så stakk det igjen etter bare noen timer. Nå har jeg nesten ikke hårvekst igjen. I armhulene, bikinilinje og legger har jeg bare noen få hårstrå igjen. Bruker den ca en gang i mnd. 

Ok. Takk for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta hormon blodprøver hos legen.

Voks det bort. Pass på at voksen ikke er for varm. 

Anonymkode: 3f629...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...