Gå til innhold

Jeg er jente og har skjegg, se vedlagt bilde

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syns det er kjempeflaut å være så hårete. Har brukt å barbere bort hårene på ansikt, men bestemte meg for å la alt vokse ut også bleke de. Men de blir ikke ordentlig bleke. Syns dere dette er ille for en jente? Hva kan jeg gjøre for å få det bort som ikke innebærer å barbere det av?

CC864233-11C5-4E3E-ADB5-EAF7D59A9E7B.jpeg

Anonymkode: 8fabf...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Voks det bort? Er vel mange jenter som gjør det. Eller bare vær stolt av hvordan du ser ut, ei det 😊

Anonymkode: 9e6cb...60e

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo vanskelig å finne alternative måter å få bort hår enn å barbere, utover de mer kjente; voks og hårfjerningskrem og laserbehandling (?).

Har du snakket med fagpersoner om dette, jeg ville begynt hos legen.

Anonymkode: e9d65...a6b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var jo ikke ille, men hvis du vil bli kvitt dem kan du enten nappe dem, betale for threading eller voksing, eller betale for IPL som antakeligvis fjerner dem for godt.

Anonymkode: af819...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke det er noe galt med stoffskiftet ditt ville jeg tatt laser, siden huden er lys og hårene mørke, funker fint da.  Ikke napp, da kommer det mer. Mulig det kommer med med voks og. Elektrolyse er effektivt men tar tid og er litt vondt 

Anonymkode: 3298e...dff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket om du har en hormonforstyrrelse? Mer testosteron enn du skal ha eller noe slikt som er årsaken til dette?

Anonymkode: 54c95...580

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis ikke det er noe galt med stoffskiftet ditt ville jeg tatt laser, siden huden er lys og hårene mørke, funker fint da.  Ikke napp, da kommer det mer. Mulig det kommer med med voks og. Elektrolyse er effektivt men tar tid og er litt vondt 

Tull og tøys! Men det vokser jo ut igjen.

Anonymkode: 092ac...ca5

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer ikke mer / flere hår om man barberer eller vokser. Det er en gammel myte

Anonymkode: 93f46...07a

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være tegn på PCOS, altså en hormonforstyrrelse.  Hadde tatt en tur til legen, så kan de ta noen blodprøver og finne ut av det:) 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pappi skrev:

Mener å ha lest at det bare er en myte at det kommer mer om du napper/barberer/vokser

Jeg har gått til månedlig voksing i flere år nå. Riktignok et annet sted på kroppen (brazilian), og da litt annen type hår, men mulig det likevel er overførbart. Min erfaring er at jeg har fått betydelig mindre hårvekst etterhvert. Noen områder har det helt sluttet å komme hår, og hvis jeg nå lar det vokse over lengre tid, så tror jeg ikke jeg får tilbake den hårveksten jeg hadde. Vet ikke om dette kan gjelde for ansiktet også, men det kan jo hende. Kan virke som noen av hårsekkene hos meg har «gitt opp», etter mange runder med voksing. Har også vokset leggene det siste året, og opplever noe av det samme der. 

Anonymkode: a27bf...749

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Pappi skrev:

Mener å ha lest at det bare er en myte at det kommer mer om du napper/barberer/vokser

Nei, det er ikke bare en myte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elektrolyse her, men det er 20 år siden. Vondt, dyrt, tar tid, men hårene er vekk, nå 20 år senere. Hadde mye. Mer enn deg og hake også. Syns det var kjipt selv. Nappet og hadde stadig sår etter inngrodde hår. Andre sa de ikke så det da men. Ja sårene. De blendet vel fint inn med alle kvisene mine😳😂

Men laser har vel mulig blitt bedre siden jeg var i ... eh ilden. Du er jo en perfekt kandidat for begge deler  da 😊 med mørke hår og lys hud.

Elektrolyse var over tid og en må vente mellom behandlingene.  Det positive med det var at kostnaden ble dratt utover i tid. Jeg fikset å betale selv jeg ville beskrive meg selv som fattig. 

Det viste seg jeg hadde noe krøll med hormoner og går nå på p-piller. Hårene måtte likevel fjernes. Men kvisene forsvant

«Elektrolysedama mi» mente at det å nappe hår faktisk stimulerer hårsekken og gjør håret sterkere og stivere.

Anonymkode: ec271...804

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å nappe de hårene jeg har, har også kjøpt en sånn lady barbermaskin som er så liten som en stor leppestift. 

Det er ikke uvanlig at vi kvinner også har litt hår enten de er lyse eller mørkere. 

Anonymkode: 0cf8b...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått til månedlig voksing i flere år nå. Riktignok et annet sted på kroppen (brazilian), og da litt annen type hår, men mulig det likevel er overførbart. Min erfaring er at jeg har fått betydelig mindre hårvekst etterhvert. Noen områder har det helt sluttet å komme hår, og hvis jeg nå lar det vokse over lengre tid, så tror jeg ikke jeg får tilbake den hårveksten jeg hadde. Vet ikke om dette kan gjelde for ansiktet også, men det kan jo hende. Kan virke som noen av hårsekkene hos meg har «gitt opp», etter mange runder med voksing. Har også vokset leggene det siste året, og opplever noe av det samme der. 

Har samme erfaring etter mange års epilering av legger. Markant mindre hårvekst, og de som kommer ut er tynnere.

Anonymkode: 314d9...c51

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd det samme som personen skriver over her. ^^^

Vokser da også armhulene i tillegg til det som blir nevnt over. Jeg hadde ganske mørke armhuler og mørke, tykke hår nedentil. Nå, etter noen år med voksing, er armhulene generelt mye lysere + at hårene som dukker opp er tynnere og mer skjøre. Dette gjelder nedentil også. 

Tror neppe at det å vokse kan forverre situasjonen til ts. Kanskje voksing faktisk kan være en løsning til problemet også :)

Anonymkode: f88dd...0cb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, flygefisk1 skrev:

Nei, det er ikke bare en myte :) 

Håret er dødt og kan ikke påvirke hårrøtterne. Mener du at hvis du skjærer av det døde håret, så vil kroppen produsere nye hårsekker? Den teorien er veldig utdatert. 

Anonymkode: 063de...792

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barber og bruk hjemmelaser. Har selv fjernet mørke hår i ansiktet (hals og overleppe) med philips lumea advanced. Det er ikke permanent men holder i uker/måneder. Må ta litt vedlikehold innimellom. 

Jeg har tidligere hatt både elektrolyse og laserbehandling på klinikk. Elektrolyse var meget smertefullt og laser var meget dyrt (men effektivt). 

Den hjemmelaseren ble redningen altså! 

Endret av myMa
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...