Gå til innhold

digitalkamera

Madison

Anbefalte innlegg

Tenkt på å kjøpe et digitalkamera, kjekt å kunne ha bildene på pc`en. Men kan man da ikke få dem i papirform? Altså, fremkalle de i en fotoshop i tillegg eller istedenfor. Kan jo hende jeg vil gi bort et bilde..

Kunne vel spurt i en fotoforrenting, men kanskje noen her som vet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, du får bildene dine ut på papirkopier ved å ta med deg "filmen" til fotobutikken. Du kan også maile bildene dine inn til Japan Foto, eller liknende, og så får du bildene dine i posten.

Jeg har selv akkurat kjøpt meg kamera. Men ettersom jeg har alle mine venner og min familie i nærheten, så syns jeg det er så mye greiere med gode gamledagse fotoalbum når feriebilder eller liknende skal vises frem. Dessuten syns jeg det er litt koselig å lime inn bilder i album, så et album på pc'n er uaktuelt for meg.

Men det som gjorde utslaget ved valg av kamera var at samtlige kameraforhandlere fortalte at ved å velge et speilreflekskamera til ca 4.000 så måtte jeg gi minimum 12.000 for et digitalkamera for å få like god kvalitet på bildene mine.... Dvs at jeg kan bytte kamera 3 ganger til prisen av et digital-kamera. For det er trots alt kvaliteten på bildene som var mitt hovedvalg!

Jeg har så vanskelig for å følge massene, men jeg HAR skjønt at det er digital-kamera som er i vinden om dagen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke råd til å kjøpe nytt kamera på en god stund, men jeg fremkaller bildene mine hos fotoknudsen. Da får jeg dem også på internett, hvor jeg kan redigere med dem etc, og sende dem som e-postkort. Her går det også an å laste opp bilder jeg har på maskinen min fra før (hvis jeg får bilder på mail fra familie). I tillegg kan jeg bestille papirkopier av de bildene jeg har der, og det kan også de som jeg gir tilgang til albumene. Kjempekjekt!

Jeg brukte tidligere Preus, men synes Fotoknudsen er mye bedre.

ferie-bilde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge hatt lyst på et kamera oxo!

Liker det lille som har kommet. Det er like stort som et bankkort, bare litt tykkere. Kjempe greit å ha med seg rundt på fest og div. Vet ikke helt hvordan bildekvaliteten blir, men det er det kameraet jeg ønsker.

+det er ikke så dyrt. Under 2000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har en god printer er det bare å kjøpe fotopapir, og skrive ut bildene hjemme. ellers kan du maile bildene til fotobutikker, og få dem i posten, event brenne på cd og levere. mange fotobutikker har dessuten tilbud om 10 gratis bilder for nye kunder. har funnet 4 slike tilbud. synes digitalkamera i middels prisklasse fungerer bra for meg som ikke tar bilder for annet enn personlig bruk. noe annet blir det jo om man stiller høye krav til kvalitet..hvis du er på jakt etter kamera vil jeg anbefale et som har usb-tilkobling med pc'en. da går det kjapt å laste til pc.

en annen fordel med digikamera er jo at du lett sletter dårlige bilder, gjerne rett fra kamera. aberet er at minnekortene er ganske dyre enda, men det følger gjerne med nye kamera. synes det er greit å ha to minnekort, slik at man har litt å gå på. du finner også tester på kameraer på diverse nettsteder (pc-blader, forbrukersider, o.l), slik at du får et visst overblikk over hva som er på markedet, og hva som er gode kjøp.

ellers aventeres jo endel brukte kamera på f.eks qxl.

*R*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjoper et billig kamera til ca 2000, vil det vaere mulig aa printe dem ut paa fotopapir, ja -MEN du faar da ikke muligheten til aa forstorre et bilde i god kvalitet :o

Naar man forst kjoper seg et kamera er det min mening at det lonner seg aa legge litt mer penger i det, saann at man faar muliheten til aa faa god kvalitet paa bildene sine ogsaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også på jakt etter digitaltkamera, og slik som jeg har forstått det, så lønner det seg å kjøpe et kamera som har over 2 i bildeoppløsning. For da kan du forstørre bilder om du vil..

Ellers har jeg nok ikke mer peiling enn deg :) Men du kan visst fremkalle dem både i fotobutikk, lagre på datan og skrive ut dem du vil.

Er det noen andre som har noen andre tips når en skal kjøpe seg et sånt kamera???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...