Gjest guesst Skrevet 3. august 2005 #1 Skrevet 3. august 2005 jeg er en jente på 22 år,som har en brystvorte som er innovervendt...må det kirugi til for å få den normal?jeg har hørt at den vil bli normal når jeg engang får barn,men så langt har jeg ikke begynt å tenke!
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2005 #2 Skrevet 3. august 2005 (endret) Innovervendt brystvorte er ikke uvanlig. Sjekk her: http://www.avent.com/uk/en/breastfeeding_niplette.php Endret 10. august 2005 av Remyline
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2005 #3 Skrevet 3. august 2005 Det er ikke unormalt i det hele tatt. Mange har det uten av det er noe galt. Ikke bry deg om andre som sier noe annet. Det forandrer seg som regel når man ammer og jeg har tilgode å høre noen som har fått seriøse problemer pga dette. Det er hverken feil eller unormalt.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2005 #4 Skrevet 3. august 2005 like lite som menn skal være bekymra over sin skjeve pikk, skal du være bekymra over dine vorter.
Gjest GreenSky Skrevet 3. august 2005 #7 Skrevet 3. august 2005 Du kan snakke med legen din om det, mener at det finnes en dings du kan bruke for å få den litt mer ut, uten å ty til operasjon.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2005 #8 Skrevet 4. august 2005 Skjønner ikke at man i det hele tatt skal vurderer dette som en skavank man trenger å gjøre noe med. Man trenger hverken hjelpemidler eller operasjon for dette. Det er helt normalt og jeg tror det finnes like mange kvinner med innovervendte brystvorter som utovervendte. Særlig kvinner som ikke har fått barn ennå. Du er helt normal og vær stolt av brystene dine.
pussikatt Skrevet 4. august 2005 #9 Skrevet 4. august 2005 Skjønner deg veldig godt for har samme problemet selv, bortsett fra at begge mine er innovervente. Plager meg ikke stort, men er ikke spesielt pent da. Har fått henvisning av min fastlege til plastikkirurgisk avdeling for å vurdere om det er noe man kan gjøre med dette. Håper det, for har inntrykk av at menn synes det er temmelig opphissende med store stive brystvorter. Jeg har jo følsomme og harde brystvorter når jeg er opphisset, bare at de ikke vender utover. Flere av mine ekser overså disse fullstendig fordi de ikke så dem :klø: ble litt frustrert av det. lykke til
Gjest gjest1 Skrevet 7. august 2005 #10 Skrevet 7. august 2005 Det er ikke bare å overse heller da. Jeg har en venninne med dette "problemet", og for henne ble det et problem fordi det faktisk ikke rettet seg da hun fikk barn, så hun kunne ikke amme.... og fikk brystbetennelse av den opphopede melken... men hun var kanskje et ekstremtilfelle, det vet jeg ikke..
Linselus Skrevet 9. august 2005 #11 Skrevet 9. august 2005 Det er ikke bare å overse heller da. Jeg har en venninne med dette "problemet", og for henne ble det et problem fordi det faktisk ikke rettet seg da hun fikk barn, så hun kunne ikke amme.... og fikk brystbetennelse av den opphopede melken... men hun var kanskje et ekstremtilfelle, det vet jeg ikke.. ← wææ, nå ble jeg litt lite begeistra her. Har innovervendte brystvorter jeg også. Syns selv at det ikke er så pent, men har ikke gått til det skritt å gjøre noe med det likevel. Men kan det bli så ille å prøve å amme altså? Jeg har jo alltid trodd at det er den tingen som kan rette dem ut (for en setning;)), for det er jo det "alle" sier. Kanskje tenke mer seriøst på om jeg bør gjøre noe med dem da... Bare en liten ting: mine vender seg ut og blir stive når de blir stimulert. Har du noen ide om din venninnes gjør det...skjønner jo at dette kanskje ikke er sånt man prater med venninner om men hvis du vet så blir jeg veldig glad for svar ~lusa på gangen
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2005 #12 Skrevet 12. august 2005 Er dette et problem da? De som har innovervendte brystvorter kan jo få dem fram hver gang de stimuleres! Ved berøring kommer de jo ut og blir der en stund - før de vender innover igjen. Jeg er mer interessert i hvorfor det er slik at mange kvinner har innovervendte vorter...Noen som har en forklaring? Menn som overser brystene pga dette må da være svært uerfarne? Hvis de hadde erfart litt vet de at de kommer fram med en gang ved berøring!
Gjest puppen Skrevet 13. august 2005 #13 Skrevet 13. august 2005 wææ, nå ble jeg litt lite begeistra her. Har innovervendte brystvorter jeg også. Syns selv at det ikke er så pent, men har ikke gått til det skritt å gjøre noe med det likevel. Men kan det bli så ille å prøve å amme altså? Jeg har jo alltid trodd at det er den tingen som kan rette dem ut (for en setning;)), for det er jo det "alle" sier. Kanskje tenke mer seriøst på om jeg bør gjøre noe med dem da... Bare en liten ting: mine vender seg ut og blir stive når de blir stimulert. Har du noen ide om din venninnes gjør det...skjønner jo at dette kanskje ikke er sånt man prater med venninner om men hvis du vet så blir jeg veldig glad for svar ~lusa på gangen ← Jeg har det problemet selv og har faatt ett barn. Det ble ett lite problem med ammingen helt istarten, men saa fikk jeg en greie som jeg la over brystet. En slags plastikk pupp. Og idet min s;nn begyndte aa suge saa vokste vorten til normal str. Da kunne jeg ta av denne dingsen og fortsette som normalt. Etter ett par gangers bruk trengte jeg den ikke lenger. Saa ingen grunn til panikk. Naar den tid kommer for deg, saa ta det opp med jordmor der bor.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2005 #14 Skrevet 13. august 2005 Kan du ikke låne en brystpumpe på helsestasjonen ,og prøve å få de ut .liten styrke for du har jo ikke melk som skal ut...
Gjest Gjest_mette_* Skrevet 16. januar 2006 #15 Skrevet 16. januar 2006 Hei! Jeg har også dette problemet, og er ganske lei rett og slett! Er helt fornøyd med kroppen min bortsett fra brystvortene! Ganske kjipt å være flau for å ta av seg BH'en! Er det noen som har erfaringer med operasjon? Vurderer det selv, og hadde blitt kjempeglad for litt info og tips! Klem fra meg!
Polluela Skrevet 16. januar 2006 #16 Skrevet 16. januar 2006 Jeg har også en innovervendt. Brydde meg før, men ikke så mye nå lenger. Min kommer bare "ut" under opphisselse av og til, og ikke mye. Kjæresten jeg har nå behandler dem omtrent likt, og hvis det ikke skaper noen problemer for amming senere, ser ikke jeg noe problem iallfall.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #17 Skrevet 13. februar 2006 Jeg er en jente på 17 som også har dette PROBLEMET ! ! Jeg hater det! jeg er kjempe fornøyd med resten av kroppen min. men dette orker jeg ikke lenger! hver gang jeg har sex med en gutt, nekter jeg å ta av BH'en/t-skjorten! kjæresten min som jeg har vært sammen med i over 1 år har aldri sett puppene mine! jeg syns det er så flaut jeg har aldri dusjet i offentlige dusjer (samt i gymmen på skolen) jeg er så utrolig redd for folks reaksjoner! en gang jeg skulle opperere bort svette-kjertler under armene, måtte jeg ta av alt det var helt forferdelig og hun ene legen sa bare: OY! når hun så det. jeg har vært psykisk nedfor helt siden da så det er PÅ EN MÅTE godt å høre at det er fler som har det slik.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #18 Skrevet 13. februar 2006 Det har aldri bekymret meg at brystvortene mine ikke står ut. De 'titter' jo frem når det er kaldt, og når jeg grøsser, og når de stimuleres. Ble ikke bedre av å amme heller. Har aldri plaget meg, men jeg orker ikke å henge meg opp i bagateller. Jeg er som jeg er, og treffer jeg en som liker meg som jeg er tror jeg ikke han stikker pga innovervendte brystvorter (og skulle han gjøre det ville det ikke vært noe tap uansett). Andre har komplekser pga at brystvorten alltid står ut.. Det er mye man kan ha komplekser for bare man vil, og jeg har aldri orket å henge meg opp i sånt.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #19 Skrevet 13. februar 2006 Mine titter aldri ut, går kun innover med kulde, opphisselse osv. Ser ikke ut til at noen andre har det sånn..
Gjest gjest1 Skrevet 13. februar 2006 #20 Skrevet 13. februar 2006 har aldri hørt om dette jeg. Noen som har illustrasjon? Er det når de er stive at de går innover? Bare lurer jeg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå