Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg ønsker ærlige tilbakemeldinger på dette, fordi jeg er litt usikker selv.

Jeg er gravid i uke 36, altså bare en uke igjen til permisjon. Jeg har ikke vært sykemeldt hittil i svangerskapet, men hatt to egenmeldinger. Dette har fungert fint for meg, helt til nylig.

Jeg har ikke en tung jobb, men det er et veldig høyt tempo ift arbeidsoppgaver. Jeg sliter også med at beina "sovner" fra lårhalsen og ned til leggene. Dette er ikke smertefullt i seg selv, men selvfølgelig ubehagelig. Jeg ødela også halebeinet mitt under forrige fødsel, som gjør det vondt å sitte over lengre perioder.

Jeg har de siste dagene slitt med kvalme igjen, uten at jeg vet grunnen til det. Jeg har også underliggende sykdom som krever mye egeninnsats ila dagen.

Jeg kjenner i det hele tatt at jeg går litt på felgen her nå. Har følt at jeg har presset meg igjennom arbeidsdagene i noen uker allerede. Men det kjennes litt rart og stusselig å skulle sykemelde seg siste uka før permisjon! 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 1785b...a2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke hatt dårlig samvittighet for det. Du har holdt ut lenge nok

Anonymkode: c014c...01e

• Liker 7
Skrevet

Legen vurderer om sykemelding er innafor. Om det bare er en uke igjen av permisjonen har lite å si, det er helse det er snakk om. Er du så syk at du bør sykemeldes, så skal du også det. Har du svært god råd kunne du kanskje bedt om fri.

Anonymkode: d88be...ca9

• Liker 1
Skrevet

Kan du ta egenmelding annen hver dag siste uka? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legen vurderer om sykemelding er innafor. Om det bare er en uke igjen av permisjonen har lite å si, det er helse det er snakk om. Er du så syk at du bør sykemeldes, så skal du også det. Har du svært god råd kunne du kanskje bedt om fri.

Anonymkode: d88be...ca9

TS her.

Legen min har vært tydelig på at han har ønsket å sykemelde meg nesten helt siden jeg ble gravid. Det er et tema hver gang jeg er hos han. Dette er mest på grunn av den underliggende sykdommen som jeg har, men iom at jeg har vært i god nok form og hatt god kontroll på dette, har jeg ønsket å være i jobb så lenge som mulig. Så jeg vet at jeg får en sykemelding hvis jeg ber om det. Det er min egen samvittighet og stolthet det står på. 

• Liker 1
Skrevet

egenmelding man-ons, jobbe tors-fre før permisjon?
Evt 50% SM siste uka, med halve dager?

Anonymkode: 37189...392

Skrevet
5 minutter siden, Gidavmeg skrev:

Kan du ta egenmelding annen hver dag siste uka? 

Jeg har vært inne på tanken, men synes det er vanskeligere å forsvare ovenfor min leder. Føles litt bedre å ha en lege i ryggen. Vurderer også 50% sykemelding, men mistenker egentlig at det er lettere å forholde seg til at jeg blir borte fulltid for arbeidsgiver, da stillingen min krever mye oppfølging og tilstedeværelse.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har vært inne på tanken, men synes det er vanskeligere å forsvare ovenfor min leder. Føles litt bedre å ha en lege i ryggen. Vurderer også 50% sykemelding, men mistenker egentlig at det er lettere å forholde seg til at jeg blir borte fulltid for arbeidsgiver, da stillingen min krever mye oppfølging og tilstedeværelse.

virker som det er det mest fornuftige med 100% SM, men din samvittighet holder deg tilbake. Du har gitt ditt virker det som. 
Det er kun snakk om ei uke, snart har arbeidsgiver glemt det

Anonymkode: 37189...392

• Liker 2
Skrevet

Du må først og fremst tenke på deg selv og din helse. Det blir jo tøft nok når du skal gjennom fødsel og deretter hverdagen med et nyfødt barn. Hadde bedt om sykemelding med god samvittighet. Det er viktig at du har energi når du straks skal føde. Lykke til!

Anonymkode: 3e7a0...6d0

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere?

Veldig forståelig med sykmelding nå.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...