Gå til innhold

Droppe barn pga svigers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møtte min store kjærlighet for 2 år siden ❤️. Nå vil vi ha barn. MEN; jeg takler virkelig ikke svigers. De er helt motsatt fra meg, min familie og oppvekst. At de har fått en så flott mann som de har er over min fatteevne. Nå har det faktisk godt så langt at jeg (har ikke sagt dette til han), at jeg vurderer å droppe alt med barn. Blir skremt av tanken på at mine foreldre og hans skal møtes. Det være seg dåp, konfirmasjon, bursdagsselskaper og alt annet. Vi bor alle i såpass nærhet at det hadde vært rart å kun invitere f.eks. Min familie i barnedåpen. Vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: e6baf...77f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør de da?

Anonymkode: 0523b...fc7

• Liker 5
Skrevet

Her må du utdype, de må jo være ganske ille om du velger bort barn "bare" pga at svigers skal møte din familie.

Anonymkode: 3cea3...458

• Liker 31
Skrevet

Du blir skremt av at de skal møtes? Hva er der verste som kan skje? 

Jeg ville vært mer redd for at de vil passe barnet alene osv.

Anonymkode: 39ab9...6fe

• Liker 8
Skrevet

Ikke la dine svigers ødelegge familielivet deres. Hva mener mannen din? Vil han ha kontakt med sine foreldre og la eventuelle fremtidige barn ha kontakt med Hans foreldre? 

Anonymkode: 1aa6f...6ee

• Liker 6
Skrevet

Hvis du misliker dem kun fordi de er ulike deg og din familie, burde du kanskje gå inn for å være litt mer åpen og tolerant. Hvis de er usympatiske, er det en annen sak.

Skrevet

Her trenger vi mer info. Er de bare kjipe og slitsomme, eller er de potensielt skadelige for et kommende barnebarn? 

Anonymkode: db34e...3a2

• Liker 6
Skrevet

Det kommer ikke noe eksempler på hvordan de er «motsatt», så dette blir umulig svare på før du kommer med eksempler.

Anonymkode: 40200...0bc

• Liker 7
Skrevet

Hadde aldri latt noe sånt styre meg bort fra et ønske om barn. 
Hvor ofte skal disse familie treffes? 1 gang i året på det meste? 

Anonymkode: bdb6e...a3a

• Liker 4
Skrevet

Vanskelig å gi deg råd når du ikke forteller hva som er problemet med svigers, annet enn at dere er forskjellige.

Min svigerfamilie er totalt forskjellig fra min familie, og særlig svigermor kan til tider være veldig masete, og si mye dumt, til og med litt slem av og til. Men hun er en fantastisk bestemor, og barna er veldig glad i henne, selv om de også synes hun er litt mye av og til. 

Med mindre folk er onde, så bør man tåle at folk er forskjellige.

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde aldri latt noe sånt styre meg bort fra et ønske om barn. 
Hvor ofte skal disse familie treffes? 1 gang i året på det meste? 

Bor de nær hverandre og mannen har et ok forhold til dem, så blir det jo langt mer enn 1 gang i året.. Her var det langt mindre kontakt med svigers før vi fikk barn enn etter, nå vil de jo gjerne være sammen med barnebarna. 

Anonymkode: b29c9...b67

Skrevet

Kan forklare både hans og mine foreldre:

mine: konservative, veldig forhåndsdømmende mot alle liberale. Styrte i stor grad omgangskretsen min som barn. Kjærlige, men kontrollerende. Avholds, vi spiste ikke snop eller brus som barn. I mot homofili, kommunister, innvandrere og alt annet som ikke er a4. Høyt utdannet.

svigers: ikke utdannet, og begge er uføretrygdet. Drikker, røyker og sikkert mer. Veldig fargerike mennesker som gjerne skriver lange innlegg om f.eks. Å øke innvandrerkvoten. Min mann hadde ingen regler der når han var barn, og gjorde stort sett som han ville. Han gikk også Steinerskolen. De er høylyttede og ikke spesielt dannet i språket. 

det kunne ikke vært to verre motpoler. Jeg har fortalt mine foreldre LITT om hans familie. Da fnyser de og himler med øynene. De ser på slike mennesker som en byrde for samfunnet.

Anonymkode: e6baf...77f

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror at barna sikkert kunne fått et mer balansert perspektiv på verden og samfunn med en kombinasjon av innvirkning av både dine og hans foreldre. 

Anonymkode: 12f55...5e3

• Liker 32
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dine foreldre hørtes jo 10 ganger verre ut enn hans. 

Anonymkode: 79396...99a

Helt enig. Tenker med gru om evt barnebarn skulle være homofil. Stakkars barn da. 

• Liker 42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...