Gå til innhold

Hvordan se forskjell på stop motion og 3D animasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer det ikke! Altså, det meste som er digital animasjon ser jeg jo at ikke er stop motion. Men motsatt sliter jeg ofte med! Tenker mest på barne tv her. Timmy, altså lammet Timmy, er altså stop motion! Trodde jeg ikke! Samme med Hakkebakkeskogen-fillen! Mens det nye Brannmann Sam-opplegget, det er dataanimert..

Noen spesielle clues man kan gå etter?

Og hvorfor driver folk med stop motion i våre dager? Skjønner at det var det som var greia for å få det best mulig i feks Flåklypa-filmen fra 70-tallet, fordi det å tegne hvert eneste bilde er altfor slitsomt og ikke ser så bra ut heller.

Men i dag er det ingen sak, etter at Pikksar kom på banen med sin banebrytende teknologi, helt siden Toy Story i 1995! Går mye fortere enn stop motion, som tar flere år omtrent!

Anonymkode: 1b552...470

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det er en billig måte å lage animasjon som ser relativt bra ut på uten at du trenger digre ressurser.

Hvis det er en barnefilm (som feks hakkebakkeskogen), så er settene relativt enkle å lage fordi mye kan brukes om (feks skogen og bakgrunnen). Også enklere når det er dyr og ikke menneskelige figurer. Ansiktsuttrykk kan forenkles uten at de blir seende gærne ut.

Ulempene er jo at det er mye manuelt arbeid og hvert sett tar lang tid å bruke hvis du ikke kan gjenbruke noe. Passer ikke godt i filmer der man ønsker en veldig realistisk bakgrunn og mange forflyttelser til ulike steder. Bymiljø med mye bevegelse er for eksempel dyrt og vanskelig å gjenskape.

Anonymkode: f124a...226

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...