Gå til innhold

Hvordan «utvide horisonten» i et parforhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg (kvinne, 35) og samboeren har vært sammen i 13 år nå, og har småbarn. Sexen er veldig god og vi passer godt sammen både generelt og seksuelt. Vi prater imidlertid lite om sex/fantasier osv. Jeg fantaserer mye om sex med andre menn, trekant osv, men tørr ikke fortelle det til samboeren da jeg er redd for å såre ham. Jeg aner ikke hva han fantaserer om heller, men han virker fornøyd så lenge vi har regelmessig sex og sexen er litt røff (noe vi begge liker).

Jeg kunne godt tenkt meg litt mer åpenhet, prat og utforsking på sexfronten, og nå som minste ungen ikke er baby lenger begynner vi faktisk å få tid til det - men jeg vet ikke hvordan jeg skal ta det opp. Har aldri vært god på å snakke om sånt, og kjenner jeg er nervøs.

Noen som har vært i samme situasjon? «Låst» i gamle vaner og lite kommunikasjon men som har tatt initiativ til å prøve nye ting? Si isåfall gjerne litt om hvordan dere gikk frem og hvordan det ble 😊

Anonymkode: 6ed5d...850

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her (dame 38) og har fått mer sexlyst. Men min mann er fornøyd med slik det er og alltid har vært. Han har visst ikke fantasier😳 Jeg kvier meg for å si og snakke om sex, og hva jeg ønsker, siden han ikke liker å snakke om det. Veldig plagsomt! 

Anonymkode: 55902...a78

• Liker 1
Skrevet

Hva vil du frem til med samtalen?

Om mer piff og fortsatt monogami er målet kan det være greit å snakke om andre fantasier enn åpne forhold/trekanter.

Anonymkode: 8ad07...a83

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg (kvinne, 35) og samboeren har vært sammen i 13 år nå, og har småbarn. Sexen er veldig god og vi passer godt sammen både generelt og seksuelt. Vi prater imidlertid lite om sex/fantasier osv. Jeg fantaserer mye om sex med andre menn, trekant osv, men tørr ikke fortelle det til samboeren da jeg er redd for å såre ham. Jeg aner ikke hva han fantaserer om heller, men han virker fornøyd så lenge vi har regelmessig sex og sexen er litt røff (noe vi begge liker).

Jeg kunne godt tenkt meg litt mer åpenhet, prat og utforsking på sexfronten, og nå som minste ungen ikke er baby lenger begynner vi faktisk å få tid til det - men jeg vet ikke hvordan jeg skal ta det opp. Har aldri vært god på å snakke om sånt, og kjenner jeg er nervøs.

Noen som har vært i samme situasjon? «Låst» i gamle vaner og lite kommunikasjon men som har tatt initiativ til å prøve nye ting? Si isåfall gjerne litt om hvordan dere gikk frem og hvordan det ble 😊

Dette problemet er noe mange sliter med. Man er redd for å bli avvist og såre partneren hvis man kommer med et crazy forslag. Er det ekstra mann eller dame du fantaserer å ha trekant med?

Vi spilte et spill der vi spør spørsmål om sex, og det åpnet mange nye dører. Visste ikke at hun fantaserte om trekant og sex med andre. Vi har prøvd ut begge deler. Hun har hatt sex med to andre menn og en som hun har som elsker.

Anonymkode: 58b5d...e36

• Liker 1
Skrevet

Hva vil du frem til med samtalen?

Om mer piff og fortsatt monogami er målet kan det være greit å snakke om andre fantasier enn åpne forhold/trekanter.

Anonymkode: 8ad07...a83

Ja, det er jo vesentlig. Jeg kunne jo faktisk tenkt meg å prøve trekant, men ettersom samboeren mest sannsynlig ikke kunne tenkt seg det vil det nok være mer fornuftig å snakke om/foreslå andre ting som kan piffe opp sexlivet. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal gå frem med det heller 🙈 Det er jo «bare» å pense samtalen inn på tema en gang det passer, men jeg feiger alltid ut.

Skrevet

Dette problemet er noe mange sliter med. Man er redd for å bli avvist og såre partneren hvis man kommer med et crazy forslag. Er det ekstra mann eller dame du fantaserer å ha trekant med?

Vi spilte et spill der vi spør spørsmål om sex, og det åpnet mange nye dører. Visste ikke at hun fantaserte om trekant og sex med andre. Vi har prøvd ut begge deler. Hun har hatt sex med to andre menn og en som hun har som elsker.

Det var lurt. Hvilket spill var det?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ekstra mann forresten. Og ja, det er nok frykten for å bli avvist som er sterkest, men frykten for å såre er også der.

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var lurt. Hvilket spill var det?

Vi lagde det selv, der vi stiller spm og så må man svare ja eller nei og gi en forklaring.😄

Ganske lur og morsom måte å fiske ut litt fantasier av hverandre. Husk rødvin og romantisk stemning så blir det gull.

Skrevet

Har det ganske likt. Men mannen her er ekstremt sjalu så han kommer aldri til å ville bli med på noe utenom linjene. Så her går det mye i dagdrømming og at tankene flyr litt når vi har sex 😂 

Anonymkode: bc222...cfa

Skrevet

Hva med å prøve litt rollelek? Vi opplevde å bli litt låst og jeg syntes det var litt vanskelig å «slå meg løs», men når jeg lekte at jeg var en annen, gikk det greiere. Jeg var jo fortsatt meg selv, jeg bare viste noen sider av meg selv som vanligvis ikke slapp til.

Vi synes også det er mye enklere å snakke sammen om sex når vi går tur eller kjører bil. Å svare på tilfeldig spørsmål kan også være lurt (samtalene våre kjører seg også lett inn på samme spor).

Trekant ville jeg vært veldig forsiktig med. Du må i alle fall spørre deg selv hva det egentlig er du er ute etter. Og hva risikerer du? (Min erfaring er at det finnes så uendelig mye gøy å finne på i et fast, trygt forhold. Og det våger jeg ikke å risikere å miste.)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...