Gå til innhold

Hadde dere orket en slik kverulant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det?

Anonymkode: 44070...30c

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det?

Det ble ikke noe mer 😂 han spurte om jeg ville komme på besøk, jeg sa jeg ikke kunne også ble han snurt. Jeg tror han tror at vi har en slags «stille leken», hvem klarer vente lengst før en sier noe, men jeg utnytter egentlig situasjonen til å ghoste han... vet det ikke er snillt av meg. Men om jeg er uenig i noe, så blir det bare så mye styr. Og han hadde nok ikke vært enig i at jeg er den som dumper han først 😅 Så nå holder jeg bare avstand

Han har sendt meg noen snapper på ting han vet jeg liker, med hans tvist på hva som er riktig. Som at han har kjøpt seg en pizza (den jeg liker best) fra den sjappa jeg kjøper pizza fra. Men med selvfølgelig paprika, som jeg ikke mener passer på den pizzaen, men som han insisterer SKAL være på en slik type pizza. Han pleier egentlig kjøpe en helt annen pizza fra et helt annet sted.

Han har også veldig sterke meninger om at små hunder ikke er hunder, men er rotter. Så har fått en del snapper av forskjellige hunder han har sett på gaten, og han har skrevet hvem av de som er verdig hund og ikke. Bare pga at han ved en tidligere anledning ble sur og skulle kverulere på hvilken hun jeg har lyst til å kjøpe meg 🙈

også har han sendt meg noen snapper av et tv program han har tidligere kverulert på at er unødvendig tidsfordriv...

Jeg syntes det bare blir barnslig nå.. og han er så negativ! jeg orker ikke 😅🙈 Så har sluttet å åpne snappene hans 🙈 

ts

Anonymkode: 35418...2d5

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det ble ikke noe mer 😂 han spurte om jeg ville komme på besøk, jeg sa jeg ikke kunne også ble han snurt. Jeg tror han tror at vi har en slags «stille leken», hvem klarer vente lengst før en sier noe, men jeg utnytter egentlig situasjonen til å ghoste han... vet det ikke er snillt av meg. Men om jeg er uenig i noe, så blir det bare så mye styr. Og han hadde nok ikke vært enig i at jeg er den som dumper han først 😅 Så nå holder jeg bare avstand

Han har sendt meg noen snapper på ting han vet jeg liker, med hans tvist på hva som er riktig. Som at han har kjøpt seg en pizza (den jeg liker best) fra den sjappa jeg kjøper pizza fra. Men med selvfølgelig paprika, som jeg ikke mener passer på den pizzaen, men som han insisterer SKAL være på en slik type pizza. Han pleier egentlig kjøpe en helt annen pizza fra et helt annet sted.

Han har også veldig sterke meninger om at små hunder ikke er hunder, men er rotter. Så har fått en del snapper av forskjellige hunder han har sett på gaten, og han har skrevet hvem av de som er verdig hund og ikke. Bare pga at han ved en tidligere anledning ble sur og skulle kverulere på hvilken hun jeg har lyst til å kjøpe meg 🙈

også har han sendt meg noen snapper av et tv program han har tidligere kverulert på at er unødvendig tidsfordriv...

Jeg syntes det bare blir barnslig nå.. og han er så negativ! jeg orker ikke 😅🙈 Så har sluttet å åpne snappene hans 🙈 

ts

Good riddance. Skjønner godt at du setter strek her.

(Jeg ville nok imidlertid likevel ha sendt en melding og avsluttet det hele. Jeg tenker det er mest fair uansett.)

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Haha! Akkurat som han vil provosere til kontakt? Eller tror han at dette er koselig småerting som at det er deres greie eller noe? Huff nei, håper det dør ut snart :)

Mannen min mener forresten at småhunden min ikke er en ekte bikkje (hun er ganske rar og litt katteaktig), men forskjellen er at han elsker henne likevel ;)

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som Jon Almaas

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Akkurat som han vil provosere til kontakt? Eller tror han at dette er koselig småerting som at det er deres greie eller noe? Huff nei, håper det dør ut snart :)

Mannen min mener forresten at småhunden min ikke er en ekte bikkje (hun er ganske rar og litt katteaktig), men forskjellen er at han elsker henne likevel ;)

Jeg tror og han tror det er erting. 

• Liker 3
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Herregud for en taper. Dette høres ut som en fyr som ikke tar hint så lett, så det kan ta lang tid før han gir seg. Det er kanskje best å si til han at du ikke vil ha noe med han å gjøre? 

Anonymkode: 57bac...6f2

• Liker 7
Skrevet

Ummmmmm its gonna be a NO på denne. .. han høres ut som min venninnes 10år gamle lillebror når han på død og liv skal henge med i samtaler...!

Anonymkode: 09018...f9f

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

ts

Hahaha jeg ler, TS!! Han er jo rene underholdningen 😂 
godt du har tatt avstand, du får ta en prat med han om at det er "slutt" - om du føler han ikke tar hintet.

Skrevet

Fjern han på snap. Det er den verste hevnen når han får opp "venter" på snappene han sender deg! Han prøver å provosere deg, og så gidder du ikke engang å åpne snappene?? 😂 😂 😂

Anonymkode: c2e5e...bf0

• Liker 9
Skrevet

Jeg datet er sånn en gang. Han var en del eldre enn meg, en ekstremt kjekk mann av utseende, og SUPERKVERULANT. 

Husker spesielt en samtale vi hadde på SMS, hadde snakket løst om å muligens treffes på kvelden kommende lørdag, og når dagen kom sendte jeg melding hvor jeg skrev «Noen spennende planer for kvelden?». Han ble RASENDE. For vi hadde jo snakket om å møtes, og nå virket det som jeg ikke ville blablabla. 

En annen gang lagde vi middag hos meg. Jeg stekte kjøttdeig og fikk en lang tirade om at jeg stekte den på HELT feil måte. Man måtte nemlig la den ligge hel i pannen først og stekes på alle sider, før man så delte den opp. At jeg som 30-åring ikke visste dette var utenfor hans fatteevne. 

En slapp søndag ringte han og lurte på om jeg ville ha besøk om en time, og jeg sa ja. Da han kom var han skuffet over at jeg hadde joggeklær på meg og var usminket, og hadde null problemer med å fortelle meg det. 

ALT var feil. Hele tiden. Jeg dumpet ham selvsagt etterhvert, og selv DET skulle han kverulere på. Jeg orket ikke og blokkerte. Bye Felicia!

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, Sirinna skrev:

Jeg datet er sånn en gang. Han var en del eldre enn meg, en ekstremt kjekk mann av utseende, og SUPERKVERULANT. 

Husker spesielt en samtale vi hadde på SMS, hadde snakket løst om å muligens treffes på kvelden kommende lørdag, og når dagen kom sendte jeg melding hvor jeg skrev «Noen spennende planer for kvelden?». Han ble RASENDE. For vi hadde jo snakket om å møtes, og nå virket det som jeg ikke ville blablabla. 

En annen gang lagde vi middag hos meg. Jeg stekte kjøttdeig og fikk en lang tirade om at jeg stekte den på HELT feil måte. Man måtte nemlig la den ligge hel i pannen først og stekes på alle sider, før man så delte den opp. At jeg som 30-åring ikke visste dette var utenfor hans fatteevne. 

En slapp søndag ringte han og lurte på om jeg ville ha besøk om en time, og jeg sa ja. Da han kom var han skuffet over at jeg hadde joggeklær på meg og var usminket, og hadde null problemer med å fortelle meg det. 

ALT var feil. Hele tiden. Jeg dumpet ham selvsagt etterhvert, og selv DET skulle han kverulere på. Jeg orket ikke og blokkerte. Bye Felicia!

Ååååh jeg kjenner meg dessverre så igjen 😩 Kjenner jeg blir irritert å lese om din fyr, kribler inni meg 😂 Det er så typisk at det er sånne små ting også, som kjøttdeigen liksom? 🙄 Må være så slitsomt for de kverulantene å føle så mye på slike småting i hverdagen... 

Hilsen ts som også loffer rundt i en joggebukse og uten sminke, siden det er søndag 🤣

• Liker 7
Skrevet

Det er ikke rart han reagerer, om du prater som du skriver. Jeg får vondt 😜

Anonymkode: 0549f...88c

• 2 uker senere...
Annonse
Skrevet

😂😅

Helt katastrofe! Jeg sier nei takk

Anonymkode: ef131...4b3

Skrevet

Nei! Blir irritert av tanken

Anonymkode: e0f11...194

Skrevet

Kjenner en som er sånn, og han har tre diagnoser men er veldig oppegående og ressurssterk i utgangspunktet når han klarer å "skjerpe seg"

Utenom de gangene så har han følgende gjentagende atferdsmønster:

- Skal ofte teste grensene til folk, gjør akkurat som han vil med intimsonene til de han kjenner

- Kommenterer hva alle rundt seg gjør feil, eller når han mener de oppfører seg rart og er alltid skråsikker på at han kunne gjort det bedre, fordi hans logiske tankegang er perfekt.

- Blir som en trassig 10-åring når han ikke får den sosiale oppmerksomheten han mener han har krav på, blir frekk, ufin og nedlatende, kommer med mye tøvprat, lange aggressive monologer og har ingen sperrer.

- Tar omtrent aldri ansvar for egne handlinger når han har driti seg ut, går rett i forsvarsposisjon med offermentalitet samt skylder på alle andre.

Ikke bare bare..

Anonymkode: f6bec...f97

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.12.2020 den 2.11):

Kjenner en som er sånn, og han har tre diagnoser men er veldig oppegående og ressurssterk i utgangspunktet når han klarer å "skjerpe seg"

Utenom de gangene så har han følgende gjentagende atferdsmønster:

- Skal ofte teste grensene til folk, gjør akkurat som han vil med intimsonene til de han kjenner

- Kommenterer hva alle rundt seg gjør feil, eller når han mener de oppfører seg rart og er alltid skråsikker på at han kunne gjort det bedre, fordi hans logiske tankegang er perfekt.

- Blir som en trassig 10-åring når han ikke får den sosiale oppmerksomheten han mener han har krav på, blir frekk, ufin og nedlatende, kommer med mye tøvprat, lange aggressive monologer og har ingen sperrer.

- Tar omtrent aldri ansvar for egne handlinger når han har driti seg ut, går rett i forsvarsposisjon med offermentalitet samt skylder på alle andre.

Ikke bare bare..

Anonymkode: f6bec...f97

Hvilke diagnoser har han? Mye lik oppførsel med eksen min her.

Eksempel, han skal lære moren sin å lage ribbe selv om han aldri har gjort det selv. Han blir som sinnataggen når han ikke får viljen sin (han mener at han er mer berettiget enn andre), han kunne komme med 10 minutters lange taler om hvordan jeg vasket og stekepannen feil. Han kunne legge ut om personlige ting ang meg til andre, og bli sur på meg fordi jeg ble sur på han fordi han fortalte i selskap til tanten at jeg også sliter med underlivssopp....

Han gjør aldri feil. Derfor skylder han alltid på andre. Det er om å gjøre å ligge lavt, for er du i nærheten, eller har gjort noe han ikke liker i det siste, så er du utsatt. Snakket jeg med han i bilen (selv om det var han som spurte MEG om noe) så var det min feil om han kjørte feil, fordi jeg forstyrret han....

Jeg kunne fortsatt i det uendelige. Manipulering, løgner, bryting av avtaler, etc... Og en engel utad! "Han er jo så grei og flink"

Anonymkode: c2e5e...bf0

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.11.2020 den 17.52):

Jeg skjønner at noen folk liker å diskutere. Og det er helt greit en gang i blant når man har tydelige forskjellige meninger om ting, spennende å vite hvorfor andre mener slikt de gjør. Men holder nå på med en som skal kverulere på alt... har sagt ifra til han at det ikke virker som han liker meg, for det virker som han blir sur pga hvordan jeg snakker. Men det avbekreftet han og sa han likte meg veldig godt. Men han slutter ikke kverulere på ting, og jeg vurderer droppe han pga dette, for jeg syntes det begynner bli både barnslig og slitsomt. Jeg er en slik som ikke gidder diskutere ting. Jeg sier ofte «jaja javel🤷🏼‍♀️« men da virker det som at han tror han vant 😂 Mens det som skjedde er bare at jeg trekker meg ut av samtalen. Slike situasjoner har jeg kommet i med han:

Meg: Jeg vurderer kjøpe meg en slik labrador hund ☺️

Han: Du trenger ikke si hund etter du har sagt labrador, det blir som å si du vil ha en hund hund. 

Meg: Joda, en labrador da. whatever. 

Han: Du kunne like gjerne sagt at du bare vil ha en hund. Du må enten si du vil ha en labrador, eller så sier du at du vil ha en hund. Rett skal være rett.

Meg: mhm 🙃 men uansett, tenker kjøpe meg hund *blablabla*

En annet situasjon; 

Meg: Jeg trives ikke så mye på den jobben, jeg syntes det ble veldig rotete og stress med varelevering på det stedet, ingen gode rutiner. 

Han: NEI! Vare leveringen skjer slik, (så beskriver han den steg for steg til punkt og prikke). Det er slik man gjør det der, og slik har det alltid vært. Rett er rett.

Meg: men da jeg jobbet der for 5 år siden, så var det ikke slik...

han: JO det har ALLTID vært sånn, jeg har jobbet der i et halvt år, og det er alltid sånn (så forklarer han meg igjen steg for steg hele prosessen)

Meg: joda javel (jeg mister totalt interessen av å prate om det og svarer kort, prøver bytte emne)

han: Da er det du som har gjort det feil, for det er slik jeg gjør det og det er riktig 

og sånn fortsetter det 😑

og jeg får ofte høre ting jeg gjør feil, jeg oppdrar min nåværende hund feil, jeg kjører bilen feil, jeg låser opp døra feil, jeg kuttet grønnsaker feil 🙄

æsj , minner meg om Christian Kopperud fra side om side. Kom deg vekk! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...