Gå til innhold

Hadde dere orket en slik kverulant?

Anbefalte innlegg

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff TS. Heter han noe på J eller T? 
Har datet to sånne😂

Anonymkode: 72fc0...fe7

Ja!!! 😂😂😳🙈

ts

Anonymkode: 35418...2d5

• Liker 4
Skrevet

Aldri i verden! Sånt gjør meg gal og bryter meg gradvis ned. 

Anonymkode: 5a214...5d3

• Liker 5
Skrevet

Kjæresten til venninna mi er en sånn kverulant, og han er sterkt mislikt av alle i omgangskretsen. Er det et godt nok svar?😂

Kverulanter holder jeg meg langt unna, alle samtaleemner er bare slitsomme og lite morsomt.

• Liker 12
Skrevet

Kjenner jeg blir provosert av å lese dette bare. Så det at du orker å være med han, det er jo et mirakel.

Du burde sette deg ned å snakke med han om dette, og si at du rett og slett ikke orker å være med han eller å gå videre i relasjonen med han. Jeg hadde aldri orket dette haha.

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja!!! 😂😂😳🙈

ts

What?!

Må jo være tilfeldig, men mine dater het Jake og Tor😅 håper ikke det er samme 

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer har slike tendenser, ikke like ille som det der men det kan være slitsomt ja. En gang var vi og noen flere hos en kamerat av han, hvor vi spilte TP eller et annet spørrespill, husker ikke helt. Men i alle fall dukket det opp et faglig spørsmål som ble stilt til det andre laget. En person på det laget hadde utdannelse innen det området men presterte å svare feil. Da nektet min samboer å gi seg på at de ikke skulle få poeng (både vi andre og google hadde rett i at svaret var feil). Personen ble veldig opprørt fordi "dette vet jeg, dette er yrket mitt" og tok det veldig personlig (hadde drukket alkohol og var ikke mulig å argumentere med). Jeg er litt mer sånn, javel så ble det feil men det er åpenbart at vi aldri blir enige så vi lar det gå så ikke stemningen blir helt ødelagt.

Så ja! Hvis behovet for å ALLTID ha rett og få cred for det, trumfer evnen til å innse at du ødelegger kvelden med det, da er det til ganske stor plage for alle rundt.

Anonymkode: 44070...30c

Uff 😩😩 Du skrev det så godt, at dere ikke ønsket at stemningen skulle bli ødelagt 😅 Den blir totalt ødelagt med han her... er som han ikke enser det, for det er så innmari viktig at det er riktig det han sier! 🙈 Jeg hadde aldri havnet i en slik situasjon selv, da jeg ikke er en person som gidder bruke energi i å diskutere noe 😂 

ts

• Liker 3
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meg: Jeg vurderer kjøpe meg en slik labrador hund ☺️

Han: Du trenger ikke si hund etter du har sagt labrador, det blir som å si du vil ha en hund hund. 

Meg: Joda, en labrador da. whatever. 

Han: Du kunne like gjerne sagt at du bare vil ha en hund. Du må enten si du vil ha en labrador, eller så sier du at du vil ha en hund. Rett skal være rett.

Meg: mhm 🙃 men uansett, tenker kjøpe meg hund *blablabla*

En annet situasjon; 

Meg: Jeg trives ikke så mye på den jobben, jeg syntes det ble veldig rotete og stress med varelevering på det stedet, ingen gode rutiner. 

Han: NEI! Vare leveringen skjer slik, (så beskriver han den steg for steg til punkt og prikke). Det er slik man gjør det der, og slik har det alltid vært. Rett er rett.

Meg: men da jeg jobbet der for 5 år siden, så var det ikke slik...

han: JO det har ALLTID vært sånn, jeg har jobbet der i et halvt år, og det er alltid sånn (så forklarer han meg igjen steg for steg hele prosessen)

Meg: joda javel (jeg mister totalt interessen av å prate om det og svarer kort, prøver bytte emne)

han: Da er det du som har gjort det feil, for det er slik jeg gjør det og det er riktig 

og sånn fortsetter det 😑

og jeg får ofte høre ting jeg gjør feil, jeg oppdrar min nåværende hund feil, jeg kjører bilen feil, jeg låser opp døra feil, jeg kuttet grønnsaker feil 🙄

Jeg hadde mest sannsynlig drept han hvis jeg måtte tilbringe mer enn 1 sekund med han, så nei, jeg hadde ikke orket en slik kverulant.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mangler han sosiale antenner?

Ingen lager en hel enveis diskusjon av semantikk (det med hund for eks) i en vanlig samtale med venner/partner/whatever. Han er ikke norsklæreren din. Det var jo ikke en diskusjon engang, han bare avbrøt deg.

Høres ut som han ikke er interessert i innholdet i det du sier, men at han bare vil negge deg og psyke deg ut for ordlegging osv. Enten det eller så er han på grensen til å ha en diagnose.

Jeg hadde IKKE orket det der. 

Tipper han trenger å føle at han skal "vinne" hver eneste samtale. Patetisk.

Anonymkode: c03c4...98c

ENIG

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Spiteful skrev:

Kjæresten til venninna mi er en sånn kverulant, og han er sterkt mislikt av alle i omgangskretsen. Er det et godt nok svar?😂

Kverulanter holder jeg meg langt unna, alle samtaleemner er bare slitsomme og lite morsomt.

Det gir et veldig godt nok svar ja! 😅😅🙈

ts

• Liker 2
Skrevet

Til hans forsvar virker du nokså utydelig i din kommunikasjon. Hva om du fremover er tydeligere, fremstår mer selvsikker og setter tydelige grenser? Prøv det, jeg tror kjæresten din vil sette pris på det. 

Anonymkode: b12d8...c6b

• Liker 4
Skrevet

Høres ut som Jon Almaas/Kopperud.

nei, men det høres ut som han vil prøve å dupere deg hele tiden, ikke bra! han har nok dårlig selvtillit, men det ender fort med at du får det i stedet under all den hakkingen. og så unnskylder han oppførsel med 'Rett skal være rett' liksom. pfffft

Anonymkode: 7340a...de6

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, flygefisk1 skrev:

Kjenner jeg blir provosert av å lese dette bare. Så det at du orker å være med han, det er jo et mirakel.

Du burde sette deg ned å snakke med han om dette, og si at du rett og slett ikke orker å være med han eller å gå videre i relasjonen med han. Jeg hadde aldri orket dette haha.

Ja jeg blir ganske irritert inni meg når han begynner, men ikke fordi hva jeg mener om samtale emnet, men fordi jeg føler han ødelegger stemningen 🙈 Jeg blir litt sånn «jada jada nå går vi videre» i hodet mitt 😂🤷🏼‍♀️

Jeg har også en tendens til å prate før jeg tenker, så ting kan komme ut feil av meg også 🤷🏼‍♀️ Pluss at jeg har dysleksi 🤓 Så vi er nok er fryktelig dårlig match!!! 😂😂

ts

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

What?!

Må jo være tilfeldig, men mine dater het Jake og Tor😅 håper ikke det er samme 

Tørr ikke nevne hva han heter, pga jeg ikke ønsker å henge han ut, men han heter ingen av de navnene du nevnte!! 😊 Så ikke samma fyr 😂😂

ts

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg blir ganske irritert inni meg når han begynner, men ikke fordi hva jeg mener om samtale emnet, men fordi jeg føler han ødelegger stemningen 🙈 Jeg blir litt sånn «jada jada nå går vi videre» i hodet mitt 😂🤷🏼‍♀️

Jeg har også en tendens til å prate før jeg tenker, så ting kan komme ut feil av meg også 🤷🏼‍♀️ Pluss at jeg har dysleksi 🤓 Så vi er nok er fryktelig dårlig match!!! 😂😂

ts

Ja det høres ut som det blir dårlig stemning og dere to burde så absolutt bare gå hver deres vei. 
Når tenker du å prate med han?

Skrevet

Når jeg leste overskriften tenkte jeg "seff! Jeg elsker jo å kverulere for moro skyld, så da kan vi la det gå sport i det!"

Men så leste jeg HI, og dette er virkelig ikke kverulering av den morsomme typen. Jeg var med en sånn fyr en gang, og følte egentlig at det handlet om at han hadde et slags behov for å trykke meg ned. Det var voldsomt slitsomt, trist og demotiverende. Følte jo at han syntes jeg bare var dum. Han var bare veldig opptatt av å påpeke at han mente jeg tok feil. Så jeg dumpa han. 

• Liker 9
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, loveli skrev:

Jeg hadde mest sannsynlig drept han hvis jeg måtte tilbringe mer enn 1 sekund med han, så nei, jeg hadde ikke orket en slik kverulant.

Hahahah ❤️❤️ Du var flink til å forstørre det verste!! Lo da jeg bare leste det du merket 😂 

ts

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ts

Godt du innså det så tidlig.

Og sånne ting man irriterer seg over i starten blir IKKE bedre jo lenger man er sammen. Mye kan man prate om og kanskje endre litt på, men slik du beskriver han, som en fyr som lar seg nesten begeistre over at han kan kverulere på noe du sier, en slik kan du ikke forandre.

Skrevet

Rigiditet, flisespikkeri, nedlatenhet, mansplaining. 

Uansett en man bør holde seg langt unna. 

Anonymkode: 5a214...5d3

• Liker 13
Skrevet

Han har jo rett! Labrador hund? Blir som godtesnop! For de som husker denne tråden, tidenes beste på KG:

Anonymkode: 46643...cfd

• Liker 7
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at noen folk liker å diskutere. Og det er helt greit en gang i blant når man har tydelige forskjellige meninger om ting, spennende å vite hvorfor andre mener slikt de gjør. Men holder nå på med en som skal kverulere på alt... har sagt ifra til han at det ikke virker som han liker meg, for det virker som han blir sur pga hvordan jeg snakker. Men det avbekreftet han og sa han likte meg veldig godt. Men han slutter ikke kverulere på ting, og jeg vurderer droppe han pga dette, for jeg syntes det begynner bli både barnslig og slitsomt. Jeg er en slik som ikke gidder diskutere ting. Jeg sier ofte «jaja javel🤷🏼‍♀️« men da virker det som at han tror han vant 😂 Mens det som skjedde er bare at jeg trekker meg ut av samtalen. Slike situasjoner har jeg kommet i med han:

Meg: Jeg vurderer kjøpe meg en slik labrador hund ☺️

Han: Du trenger ikke si hund etter du har sagt labrador, det blir som å si du vil ha en hund hund. 

Meg: Joda, en labrador da. whatever. 

Han: Du kunne like gjerne sagt at du bare vil ha en hund. Du må enten si du vil ha en labrador, eller så sier du at du vil ha en hund. Rett skal være rett.

Meg: mhm 🙃 men uansett, tenker kjøpe meg hund *blablabla*

En annet situasjon; 

Meg: Jeg trives ikke så mye på den jobben, jeg syntes det ble veldig rotete og stress med varelevering på det stedet, ingen gode rutiner. 

Han: NEI! Vare leveringen skjer slik, (så beskriver han den steg for steg til punkt og prikke). Det er slik man gjør det der, og slik har det alltid vært. Rett er rett.

Meg: men da jeg jobbet der for 5 år siden, så var det ikke slik...

han: JO det har ALLTID vært sånn, jeg har jobbet der i et halvt år, og det er alltid sånn (så forklarer han meg igjen steg for steg hele prosessen)

Meg: joda javel (jeg mister totalt interessen av å prate om det og svarer kort, prøver bytte emne)

han: Da er det du som har gjort det feil, for det er slik jeg gjør det og det er riktig 

og sånn fortsetter det 😑

og jeg får ofte høre ting jeg gjør feil, jeg oppdrar min nåværende hund feil, jeg kjører bilen feil, jeg låser opp døra feil, jeg kuttet grønnsaker feil 🙄

Han høres slitsom ut. Har du sagt rett ut til ham at det er slitsomt at han kverulerer på alt du sier?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...