Gå til innhold

Hadde dere orket en slik kverulant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner at noen folk liker å diskutere. Og det er helt greit en gang i blant når man har tydelige forskjellige meninger om ting, spennende å vite hvorfor andre mener slikt de gjør. Men holder nå på med en som skal kverulere på alt... har sagt ifra til han at det ikke virker som han liker meg, for det virker som han blir sur pga hvordan jeg snakker. Men det avbekreftet han og sa han likte meg veldig godt. Men han slutter ikke kverulere på ting, og jeg vurderer droppe han pga dette, for jeg syntes det begynner bli både barnslig og slitsomt. Jeg er en slik som ikke gidder diskutere ting. Jeg sier ofte «jaja javel🤷🏼‍♀️« men da virker det som at han tror han vant 😂 Mens det som skjedde er bare at jeg trekker meg ut av samtalen. Slike situasjoner har jeg kommet i med han:

Meg: Jeg vurderer kjøpe meg en slik labrador hund ☺️

Han: Du trenger ikke si hund etter du har sagt labrador, det blir som å si du vil ha en hund hund. 

Meg: Joda, en labrador da. whatever. 

Han: Du kunne like gjerne sagt at du bare vil ha en hund. Du må enten si du vil ha en labrador, eller så sier du at du vil ha en hund. Rett skal være rett.

Meg: mhm 🙃 men uansett, tenker kjøpe meg hund *blablabla*

En annet situasjon; 

Meg: Jeg trives ikke så mye på den jobben, jeg syntes det ble veldig rotete og stress med varelevering på det stedet, ingen gode rutiner. 

Han: NEI! Vare leveringen skjer slik, (så beskriver han den steg for steg til punkt og prikke). Det er slik man gjør det der, og slik har det alltid vært. Rett er rett.

Meg: men da jeg jobbet der for 5 år siden, så var det ikke slik...

han: JO det har ALLTID vært sånn, jeg har jobbet der i et halvt år, og det er alltid sånn (så forklarer han meg igjen steg for steg hele prosessen)

Meg: joda javel (jeg mister totalt interessen av å prate om det og svarer kort, prøver bytte emne)

han: Da er det du som har gjort det feil, for det er slik jeg gjør det og det er riktig 

og sånn fortsetter det 😑

og jeg får ofte høre ting jeg gjør feil, jeg oppdrar min nåværende hund feil, jeg kjører bilen feil, jeg låser opp døra feil, jeg kuttet grønnsaker feil 🙄

Anonymkode: 35418...2d5

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har ikke en diagnose da?

Anonymkode: 8d23d...d06

• Liker 27
Skrevet

Aldri i livet 

Anonymkode: 38b71...f5d

• Liker 17
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Huff nei, det hadde jeg aldri orket.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønner at noen folk liker å diskutere. Og det er helt greit en gang i blant når man har tydelige forskjellige meninger om ting, spennende å vite hvorfor andre mener slikt de gjør. Men holder nå på med en som skal kverulere på alt... har sagt ifra til han at det ikke virker som han liker meg, for det virker som han blir sur pga hvordan jeg snakker. Men det avbekreftet han og sa han likte meg veldig godt. Men han slutter ikke kverulere på ting, og jeg vurderer droppe han pga dette, for jeg syntes det begynner bli både barnslig og slitsomt. Jeg er en slik som ikke gidder diskutere ting. Jeg sier ofte «jaja javel🤷🏼‍♀️« men da virker det som at han tror han vant 😂 Mens det som skjedde er bare at jeg trekker meg ut av samtalen. Slike situasjoner har jeg kommet i med han:

Meg: Jeg vurderer kjøpe meg en slik labrador hund ☺️

Han: Du trenger ikke si hund etter du har sagt labrador, det blir som å si du vil ha en hund hund. 

Meg: Joda, en labrador da. whatever. 

Han: Du kunne like gjerne sagt at du bare vil ha en hund. Du må enten si du vil ha en labrador, eller så sier du at du vil ha en hund. Rett skal være rett.

Meg: mhm 🙃 men uansett, tenker kjøpe meg hund *blablabla*

En annet situasjon; 

Meg: Jeg trives ikke så mye på den jobben, jeg syntes det ble veldig rotete og stress med varelevering på det stedet, ingen gode rutiner. 

Han: NEI! Vare leveringen skjer slik, (så beskriver han den steg for steg til punkt og prikke). Det er slik man gjør det der, og slik har det alltid vært. Rett er rett.

Meg: men da jeg jobbet der for 5 år siden, så var det ikke slik...

han: JO det har ALLTID vært sånn, jeg har jobbet der i et halvt år, og det er alltid sånn (så forklarer han meg igjen steg for steg hele prosessen)

Meg: joda javel (jeg mister totalt interessen av å prate om det og svarer kort, prøver bytte emne)

han: Da er det du som har gjort det feil, for det er slik jeg gjør det og det er riktig 

og sånn fortsetter det 😑

og jeg får ofte høre ting jeg gjør feil, jeg oppdrar min nåværende hund feil, jeg kjører bilen feil, jeg låser opp døra feil, jeg kuttet grønnsaker feil 🙄

Avkreftet. Ikke avbekreftet. Enten avkrefter du eller bekrefter. Kan ikke gjøre begge deler i ett ord. 😉 Beklager, måtte bare, i denne settingen...:-D

Er forøvrig enig med deg og alle andre. Irriterende fyr! 

Anonymkode: 28102...94c

• Liker 30
Skrevet

Autist...

Anonymkode: 0a765...909

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Avkreftet. Ikke avbekreftet. Enten avkrefter du eller bekrefter. Kan ikke gjøre begge deler i ett ord. 😉 Beklager, måtte bare, i denne settingen...:-D

Er forøvrig enig med deg og alle andre. Irriterende fyr! 

Anonymkode: 28102...94c

Hahaha ja skrivefeil av meg der 😂

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde ikke orket dette! 

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har ikke en diagnose da?

Anonymkode: 8d23d...d06

Hva er typisk diagnose på folk som er sånn? 😯 For han blir skikkelig sinna men samtidig ivrig, han klarer liksom ikke legge det fra seg 🙈 Jeg er jo stikk motsatt 😂

ts

• Liker 6
Skrevet

Mangler han sosiale antenner?

Ingen lager en hel enveis diskusjon av semantikk (det med hund for eks) i en vanlig samtale med venner/partner/whatever. Han er ikke norsklæreren din. Det var jo ikke en diskusjon engang, han bare avbrøt deg.

Høres ut som han ikke er interessert i innholdet i det du sier, men at han bare vil negge deg og psyke deg ut for ordlegging osv. Enten det eller så er han på grensen til å ha en diagnose.

Jeg hadde IKKE orket det der. 

Tipper han trenger å føle at han skal "vinne" hver eneste samtale. Patetisk.

Anonymkode: c03c4...98c

• Liker 21
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Autist...

Anonymkode: 0a765...909

Er autister sånn?? 😯 Må si jeg kan ingenting om autister... 

ts

• Liker 2
Skrevet

Tenk deg å ta med deg han der bort på besøk til dine venner, og han starter sånn med dem også...alt skal diskuteres fordi han kan alt og vet alt....🙈

Du klarer ikke å forandre ham, spørsmålet er om du vil han en sånn en....?

Anonymkode: 76b37...61b

• Liker 12
Skrevet

Definitivt ikke verdt å bruke energi på en som ham. 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva er typisk diagnose på folk som er sånn? 😯 For han blir skikkelig sinna men samtidig ivrig, han klarer liksom ikke legge det fra seg 🙈 Jeg er jo stikk motsatt 😂

ts

Huff TS. Heter han noe på J eller T? 
Har datet to sånne😂

Anonymkode: 72fc0...fe7

• Liker 3
Skrevet

Har en svigermor som er slik. 😆 hadde aldri orket slike kamper hver dag..

Synes ikke det er typisk autist, ike at jeg kjenner mange men de jeg kjenner er skjønne.

Anonymkode: bed35...280

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mangler han sosiale antenner?

Ingen lager en hel enveis diskusjon av semantikk (det med hund for eks) i en vanlig samtale med venner/partner/whatever. Han er ikke norsklæreren din. Det var jo ikke en diskusjon engang, han bare avbrøt deg.

Høres ut som han ikke er interessert i innholdet i det du sier, men at han bare vil negge deg og psyke deg ut for ordlegging osv. Enten det eller så er han på grensen til å ha en diagnose.

Jeg hadde IKKE orket det der. 

Tipper han trenger å føle at han skal "vinne" hver eneste samtale. Patetisk.

Anonymkode: c03c4...98c

Jeg tror kanskje venner han har er mer mot bekjente, for jeg tror ikke folk orker at han er slik 😅 Og du skriver noe med at han kanskje psyker meg ut, men det virker som at han bare blir veldig revet med og oppspilt når han først begynner å kverulere... (om han psyker meg ut, da er han faen meg god altså! 😂) Og han ble jo lei seg da jeg sa til han at det ikke virker som han liker meg pga alle rettelsene 🙈

Jeg begynner å tro at han kanskje er på grensen til en liten diagnose, men at det ikke er så ille at det påvirker han i hverdagen... han er jo i full jobb osv. Men han har bare en god venn, som han har hatt igjennom alle år. Denne vennen har ticks og er ganske sosialt awkward 😆😅

ts

• Liker 3
Skrevet

Min samboer har slike tendenser, ikke like ille som det der men det kan være slitsomt ja. En gang var vi og noen flere hos en kamerat av han, hvor vi spilte TP eller et annet spørrespill, husker ikke helt. Men i alle fall dukket det opp et faglig spørsmål som ble stilt til det andre laget. En person på det laget hadde utdannelse innen det området men presterte å svare feil. Da nektet min samboer å gi seg på at de ikke skulle få poeng (både vi andre og google hadde rett i at svaret var feil). Personen ble veldig opprørt fordi "dette vet jeg, dette er yrket mitt" og tok det veldig personlig (hadde drukket alkohol og var ikke mulig å argumentere med). Jeg er litt mer sånn, javel så ble det feil men det er åpenbart at vi aldri blir enige så vi lar det gå så ikke stemningen blir helt ødelagt.

Så ja! Hvis behovet for å ALLTID ha rett og få cred for det, trumfer evnen til å innse at du ødelegger kvelden med det, da er det til ganske stor plage for alle rundt.

Anonymkode: 44070...30c

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk deg å ta med deg han der bort på besøk til dine venner, og han starter sånn med dem også...alt skal diskuteres fordi han kan alt og vet alt....🙈

Du klarer ikke å forandre ham, spørsmålet er om du vil han en sånn en....?

Anonymkode: 76b37...61b

Om han hadde begynt sånn med faren min hadde det ikke gått bra for å si det sånn!! 😂😂 Nei kan ikke forandre han nei... og jeg tror ikke jeg orker all kveruleringen 😳 

ts

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...