Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ånei, nå skremte jeg meg selv godt ja. Dumme meg som søker på nett. 

Hadde en SA i juli. Er nå gravid igjen, 5+0 idag. Tror jeg. Forskjellig fra app til terminkalkulator. Uansett. 

Leste nå at om en har hatt en SA er det større sannsynlighet for SA neste gang også, kontra sannsynligheten første gangen.. 😭😭 jeg blir mildt sagt deprimert om det skjer igjen 😭 en venninne skal også ha barn og er et par uker lenger en meg.. 

Aner ikke hvordan jeg skal få de neste ukene til å gå 😶😶 

Anonymkode: 97fbe...1ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei ikke tenk sånn. kanskje egget festet seg utenfor livmoren eller at det var en kromonsonfeil etc. som førte til en naturlig abort. Det er super vanlig og betyr ikke at det skjer igjen. Tror ikke du aner hvor mange som gjennomfør en sa. Jeg hadde selv et forrige syklus og skal teste meg på ny neste uke, håper jeg er gravid igjen også. Det går nok helt fint ❤️ 

Anonymkode: ef716...1f7

• Liker 1
Skrevet

Det dummeste vi gjør nå om dagen er å Google. Det er en forbannelse at informasjon er så lett tilgjengelig! 

Jeg opplevde en SA for noen år tilbake, uplanlagt gravid, og er gravid på nytt nå, og er kommet til uke 30.

Ikke Google mer, ts, det går som regel bra. Prøv å nyt den store nyheten din. 

Gratulerer, og stor klem! 

Anonymkode: 5c9f6...2dd

• Liker 2
Skrevet

Takk dere ❤️

Ja, jeg tenkte sist at det ikke var liv laga og derfor det gikk slik.. Tror ikke jeg har noe sykdommer eller tilstander som skulle tilsi SA.. Har også en frisk og fin 4åring.. Men du vet 😬😬 😶😭

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk dere ❤️

Ja, jeg tenkte sist at det ikke var liv laga og derfor det gikk slik.. Tror ikke jeg har noe sykdommer eller tilstander som skulle tilsi SA.. Har også en frisk og fin 4åring.. Men du vet 😬😬 😶😭

Jeg kjenner følelsen så altfor godt, forresten. Jeg er frisk og rask, og ung(27), men når OUL nærmet seg var jeg skrå sikker på at barnet i magen var dødt eller ikke forenlig med liv. Jeg Googlet meg ihjel, og alt ble verre. Jeg sov ikke, spiste svært lite og slet med å holde på det lille jeg fikk i meg. 

Og jordmoren som utførte ultralyden gjorde alt bare verre når hun sa "ja, det skjer det også". 

Men som sagt, så er jeg i uke 30 med en livlig krabat, som turna rundt i magen på OUL. 

Jeg skjønner at det er vanskelig å la være, men av egen erfaring, så var det å søke slik type informasjon helt feil for meg. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner følelsen så altfor godt, forresten. Jeg er frisk og rask, og ung(27), men når OUL nærmet seg var jeg skrå sikker på at barnet i magen var dødt eller ikke forenlig med liv. Jeg Googlet meg ihjel, og alt ble verre. Jeg sov ikke, spiste svært lite og slet med å holde på det lille jeg fikk i meg. 

Og jordmoren som utførte ultralyden gjorde alt bare verre når hun sa "ja, det skjer det også". 

Men som sagt, så er jeg i uke 30 med en livlig krabat, som turna rundt i magen på OUL. 

Jeg skjønner at det er vanskelig å la være, men av egen erfaring, så var det å søke slik type informasjon helt feil for meg. 

❤️❤️

• 3 uker senere...
Skrevet

Å, jeg har funnet andre ting på Google. At det er større sansynlighet for et friskt barn etter sa. Og at det bare er tilfeldigheter som gjør at noen får sa på rad. Men hadde jeg hatt tre etter hverandre så hadde jeg krevd noen svar hos legen.

Hadde nettopp min første sa nå. Blir nok preget av det, men tenkte å gå til psykolog gjevnlig for å motarbeide de krisetankene. Hadde det med min første, og slet skikkelig med å knytte meg til han når han ble født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...